Todellinen möhliminen!

Tämän otsikon alla keskustellaan suomenpystykorviin liittyvistä asioista.

Valvojat: Valvoja6, Valvoja5, Valvoja2, Valvoja4, Valvoja8, Valvoja9, Valvoja3, Valvoja7, Valvoja1

Vastaa Viestiin
Metsämakuri
Viestit: 107
Liittynyt: 02 Syys 2004, 12:18

Todellinen möhliminen!

Viesti Kirjoittaja Metsämakuri » 05 Huhti 2005, 21:57

Nyt tässä näyttelyjen käynnin olessa kuumimillaan,tarjoillaan lukijoille omat kaikkein parhaimmat möhlimiset,kun koira on tehnyt kunnon työn ja isäntä on pilannut kaiken mahdollisen! Uskon että näitä on jokaisella muistoissa jokunen tapaus,niin että ne parhaimmat nyt tänne kaiken kansan luettavaksi! :D Itselleni sattui tälläinen tapaus noin parikymmentä vuotta sitten:Oli koiran eka syksy ja lintukannat todella pienet. Mutta koira sai haukun nuoressa kuusimetsässä ja haukkua tuli todella kiivaasti! Itse hiivin lähemmäksi sydän takoen ehkä turhankin innokkaasti, etsin ja etsin mutta puusta ei löytynyt mitään! Läksin kiertämään puuta parinkymmenen metrin päästä ja ei mitään! Koira vaan paahto täysillä! Kiikaroin puuta ja ei mitään, tyhjä haukku ja kävelin puun alle! Sanoin Lissulle että ei siellä mitään ole mennään pois! Koira ei totellut vaan jatko haukkumistaan ja kiersi puuta! En saanut koiraa lähtemään mukaani niin hikeennyin ja palasin tyhjän puun tykö ja rupesin potkimaan puuta ja sanoin koiralle että ei täällä mitään ole.Toisen kerran potkastuani koppelo lähti noin 3metrin korkeudesta! Silloin teki mieli survoa rihlakko suohon! :oops: :oops: :oops:Ja itsensä! :oops:

st
Viestit: 200
Liittynyt: 12 Elo 2004, 11:32
Paikkakunta: Kirkkonummi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja st » 06 Huhti 2005, 10:54

...täällä ilmoittautuu toinen torvelo...
Aikaa ei ole tästä päässyt kulumaan (ikävä kyllä...) kuin alle vuosi, eli samanlainen sarjakuva tapahtui allekirjoittaneelle viime syksynä Savukoskella...
Juuri kortin saanut tollero (=minä) ryömii maratoonin verran pitkin suopohjaa ja koittaa löytää syytä liiankin kiivaalle haukulle. Mitään ei mielestään löydä ja vaihtaa paikkaa useaan otteeseen ja koira vain huutaa... Kunnes loppujen lopuksi nousee ylös ja komentaa koiraa pois, tiuskien "ettei siellä mitään ole, tule pöllö pois nyt sieltä... :x " Koira vaan jatkaa ja allekirjoittanut rupeaa tosissaan epäilemään josko on ikää nyt kaverilla jo hieman liikaa, ja ja ja.. :roll:
Kunnes paikalle saapuu asiaa ihmettelemään myös oppi-isä ja puoliso (koiran huutaessa edelleen...) ja nyt tähän seurakuntaan kyllästynyt kennelkoppelo kaverinaan mustapoika pudottautuvat puusta alas...
Koiran onneksi mustapoika putosi oppi-isän pyssystä, allekirjoittaneen seistessä lopun lopuksi melkein puun alla n. 5 m puusta korvat soiden... :? Siinä sitä tuli kiiteltyä omaa toimintaa niin koiran kuin silmienkin suhteen...
Toivottavasti oli ensimmäinen ja viimeinen kerta kun itselle tapahtuu.
Jos tällänen peli jatkuu niin pitäähän sitä koirakin jo meikäläistä lopullisen hulluna... :lol:
Yhdyn edelliseen puhujaan tuon rihlakon survomisesta... :oops:
Terveisin,
Soile Torvinen
http://www.punapippurin.com

metsohaukku
Viestit: 199
Liittynyt: 07 Elo 2004, 14:51
Viesti:

Viesti Kirjoittaja metsohaukku » 08 Huhti 2005, 12:20

:oops: Toissa syksynä olin kahden vaiheilla lähdenkö aloitus päivänä metälle olenkaan,sillä koiralla oli juuri päättynyt juoksu ja koira vaikutti vähän poissa olevalta. Aamulla kuitenkin oli tunne,että ei voi olla lähtemättä! Metsään saavuttua laskin koiran vapaaksi ja suunta kohti tutuksi tulleita lintu maastoja,noin kymmenen minutin kävelyn jälkeen saavuin pienehkön aukon reunaan ja jäin odottelemaan koiraa. Sieltähän koira jo tulikin minua kohti taka vasemmalta,mutta ei ollut huomaavinaankaan isäntäänsä vaan painoi suin päin aukon keskelle jossa oli yksinäinen mänty,pysähtyi pari kertaa ja hieman haukahti ja siitä sitten männyn alle ja haukku päälle! Ääntä tuli kiitettävästi,mutta eihän tuolla voi olla lintua varmasti näkyisi noin harvasta männystä??
Ajattelin että koira on varmasti sekaisin vielä juoksusta,huusin koiralle alahan tulla ei siellä mitään ole! Vaan koira jatkoi haukkuaan,minä yritin
vielä löytää lintua puusta,mutta ei siellä mitään ollut ja läksin kävelemään puun luokse johon matkaa 70-80metriä,kun olin 50m päässä puusta hyppäsi sieltä ukkoteeri siivilleen!! "Koira katsoi anovasti minuun päin eikö tosta isännästä ole mihinkään!?" KYLLÄ SIEPPASI!!
METSÄMAKURI hei kerropa mitä voi tapahtua jo vähän kokeneemmallekin
metsämiehelle! Tapaus jota manattiin ja jolle naurettiin viime syksynä metsäkämpän saunan löylyissä!!

Metu
Viestit: 22
Liittynyt: 28 Maalis 2005, 12:34
Paikkakunta: Ilmajoki

Viesti Kirjoittaja Metu » 10 Huhti 2005, 12:13

Kyllähän sitä jokainen on aikanaan metsällä ollessa samallalailla töpännyt?

Itselleni se kävi jo -60 luvun alkupuolella kun olin koirani kanssa metsällä, niin se alkoi haukun aivan puhtaaksi hakatun aukon reunassa n. 200m etäisyydellä olevaan yksinäiseen kuuseen josta oli matkaa muihin puihin kymmeniä metrejä.
Todella komea, tiivis ja kiivas haukku, minä etenin kohti puuta kumarassa, kontaten ja lopuksi ryömien, olessani hyvällä haulikkohollilla katselin ja ihmettelin mitähän se koira oikein meinaa kun puussa ei näy mitään ei edes oravaa, etenin edellen lähemmäs puuta ja olin jo 10 metrin etäisyydellä manaten koiran tyhmyyttä kun haukkuu tyhjää puuta, nousin silloin kunnolla suoraksi pystyyn ja kävelin kohti puuta koko ajan koiraa komentaen, ollessani 4-5 metrin päässä puusta se tapahtui.

Kuusen alimmalta oksalta n. 3 metrin korkeudeta lähti koppelo, en osannut siinä tilanteessa enää mitään tehdä, lintu meni ja koira perässä.

Vaikka silloin oli nuoret silmät ei vain osannut löytää sitä siitä? :D

Vastaa Viestiin