Tracker g400

Tämän otsikon alla keskustellaan metsästyspystykorviin liittyvästä tekniikasta sekä aseista ja varusteista

Valvojat: Valvoja6, Valvoja5, Valvoja2, Valvoja4, Valvoja8, Valvoja9, Valvoja3, Valvoja7, Valvoja1

Vastaa Viestiin
etujyvä

Tracker g400

Viesti Kirjoittaja etujyvä » 22 Loka 2011, 19:02

Tuli tänään virallista käyttöä "haravatutkalle".Pyyntialueella on ns.harmaatalousaluetta,eli ei puh kenttää,joten siellä olen pyyntöläisen kaulaan laittanut vielä haravapannan.
Seurailin kun Tracker g400,ollen vielä kuuluvuus alueella."jätti" koiran erääseen paikkaan,ja ei saanut paikannettua LIVELLÄ tai TEKSTIVIESTILLÄ.Näitä kokeilin usein,kuten masiinan sammutusta jne.Oman paikan gps:n päälle laitettuaan kyllä antoi,mutta ei se minua kiinnostanut,sillä kun katsoin ympärilleni,totesin että olen metsässä ja sataa,ja se tieto riitti minulle,pyyntöläisen maallista vaellusta seurailin "haravalla".
Panta oli ladattuna yön,joten virtaa piti olla.
Edelliskerralta tullen metästä,laitoin pannan kaappiin SAMMUTETTUNA kuivamaan ja roikkumaan,ihmetellen kun pannan puna/vihreää valoa jäi VILKKUMAAN.
Katsoin jonnin ajan kuluttua,ja vilkkuminen jatkui.
ajattelin;no,vilku sinä vaan.
Kun latasin virtaa pantaan,ihmettelin;kyllä ihmeen nopeaan oli vihreä valo syttynyt(eli ilmoitaa latauksen olevan täysi,aikaa en katsonut,totesin vain havainnon)
Tänään ihmettelin metässä,vaikka OLIN LAITTANUT VIRRAN pantaan päälle,katsoa pannan valoa,ja katos kummaa....vaikka kytkin on asennossa ON,eipä valoa näy,eli ei koiran liikkeitä ruudulla näy,muuta kuin viimeisin,missä vissiin temppuilu alkoi.
Onko kelle Tracker g400 käyttäjille vastaavaa?,ohjelmistoversio on 2.57.

Tuutikki

Re: Tracker g400

Viesti Kirjoittaja Tuutikki » 22 Loka 2011, 20:00

Tuosta Astrosta muljahti sellainen asia mieleen kun se ymmärtääkseni pelaa tietyillä rajoitetuilla kanavilla, että käyköhän sen kanssa niin kun tarpeeksi paljon ruuhkaa tulee kanaville että niitä pystyy kuuntelemaan kuin NMT:tä aikoinaan tai sitten kapula ottaakin vieraan koiran kaulassa olevan tutkan seurattavakseen. :?:

Lumikulkuri
Viestit: 3
Liittynyt: 19 Loka 2011, 22:58

Re: Tracker g400

Viesti Kirjoittaja Lumikulkuri » 22 Loka 2011, 23:48

Astron pantoja voi seurata, mikäli niitä ei ole salattu. Salaamisella voidaan estää ketään muuta näkemästä signaalia. Tarkoittaa käytännössä, että kun panta asetetaan kapulan kanssa pariksi, niin sen voi "klikata" muilta näkymättömäksi.

Tuutikki

Re: Tracker g400

Viesti Kirjoittaja Tuutikki » 23 Loka 2011, 19:25

Tuota mietin kanssa että onko mahdollista että ottaakin samalla alueella olevan toisen koiran singaalin.

Kojamo
Viestit: 1781
Liittynyt: 05 Elo 2004, 22:59
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: Tracker g400

Viesti Kirjoittaja Kojamo » 24 Loka 2011, 21:22

Tuutikki kirjoitti:Tuota mietin kanssa että onko mahdollista että ottaakin samalla alueella olevan toisen koiran singaalin.
Et saa vieraan signaalia astrokapulaan. Jos meinaat saada koirapäästä tiedon sinun tulee asetella koirapää isännän kapulaan. Tämä onnistuu vain kosketusetäisyydellä koirapäästä. Voihan joku varmaan värkätä jonkin skannerin tai vastaavan millä se onnistuisi, en kylläkään ymmärrä miksi joku tekisi sellaisen.

Vanhoissa haravissa saattoi saman taajuuden pantoja olla samalla pyyntialueella, silloin tuli sakaannuksia. Muuan vuosi sitten oli koira hävöksissä ja aikani tutkailtua päädyin naapuri porukan tulille kyseleen että olettako nähneet mun koiraa. Sanovat että ei ole kuin omat koirat tiedossa. Aikamme raatattua ja ihmeteltyä kokeilimme ja sammutimme kavereiden trackkerin. Signaali loppui eli naapurilla oli sama taajuus kuin minu laitteissa.
Simo Sova

Vastaa Viestiin