Vaimennin

Tämän otsikon alla keskustellaan metsästyspystykorviin liittyvästä tekniikasta sekä aseista ja varusteista

Valvojat: Valvoja6, Valvoja5, Valvoja2, Valvoja4, Valvoja8, Valvoja9, Valvoja3, Valvoja7, Valvoja1

Vastaa Viestiin
korvenkiertäjä
Viestit: 29
Liittynyt: 08 Joulu 2006, 14:53

Vaimennin

Viesti Kirjoittaja korvenkiertäjä » 07 Syys 2008, 12:23

onkos kellään kokemusia br-tuotteen pöntöistä?tuli tuossa ite tilattua tuo br 30cm pitkä pönttö.olen kuullut kehuttavan?on vuan sen verran pitkä että joutunee lyhennyttämmään piippua(ainaki 5cm) ku muute on nii ilikee kantaa pyssyä metässä.miten tuo piipun lyhentäminen vaikuttaa pyssyn tehoihin.?luulisin että ei juuri olleenkaan.kertokee jotka tietää??

Kooistinen
Viestit: 29
Liittynyt: 21 Marras 2005, 09:22

Re: vaimennin.

Viesti Kirjoittaja Kooistinen » 07 Syys 2008, 15:18

Hyvin toimii,vähän painava mutta tasapainottaa asetta.Itse lyhensin 7cm piippua joten vaimennin ei jatkanut aseen pituutta.Teho pienenee mutta ei merkittävästi ja ammunta on paljon mukavanpaa radalla kun rekyyli pienenee huomattavasti.kokemusta tosin vain 9.3 X 62 ja .375...

jätkä

Re: vaimennin.

Viesti Kirjoittaja jätkä » 08 Syys 2008, 07:27

Aivan ok vehje tuntuu olevan. Itse lyhennytin n. 7 senttiä piippua, ja etutukista pala pois. Ilman piipun lyhentämistä ase oli liian etupainoinen, oli hankala kantaa normaalisti selässä. Mutta nyt lyhennyksen jälkeen menee kantaa vaimmeninkin paikoillaan. Yleensä ruuvaan vaimentimen paikoilleen vasta kun olen lähellä haukkua. Varmaan se vähän voi laskea tehoja, mutta ei lie merkittävästi... Uudessa Metsästäjä-lehdessähän oli juttu vaimentimista. :idea:

Vastaa Viestiin