mehtälenkit?

Tämän otsikon alla keskustellaan karjalankarhukoiriin liittyvistä asioista.

Valvojat: Valvoja6, Valvoja5, Valvoja2, Valvoja4, Valvoja8, Valvoja9, Valvoja3, Valvoja7, Valvoja1

Vastaa Viestiin
korvenkiertäjä
Viestit: 29
Liittynyt: 08 Joulu 2006, 14:53

mehtälenkit?

Viesti Kirjoittaja korvenkiertäjä » 26 Touko 2007, 11:06

aattelin kysellä että minkä ikäsenä pentua tulisi rueta käyttämään enemmälti metässä.(tosin tuskin siitä haittaa on vaikka sitä kuljettaa jo ihan pentuna aina silloin tällöin).oma pentu nyt n.4kk ja oon käyttäny jo muutamia reissuja,semmosia pieniä lennkkejä ja kulkenut verkkaisesti että suapi pentu tutkia kaikessa rauhassa uutta ympäristöö.alussa pentu kulki melkeimpä jaloissa,korkeintaan kävi 20-30 metrin päässä ja laukkas aina vastaan.nyt on jo välillä ruennu kulkemaan kauempana ja häviää välillä näkyvistä.niin että ei taia vielä olla mittään kiirusta "pitemmille" lenkeille?

pikinenä
Viestit: 40
Liittynyt: 27 Elo 2004, 12:08

Tässä

Viesti Kirjoittaja pikinenä » 26 Touko 2007, 11:15

Tässä on ihan hyviä neuvoja:

http://www.spj.fi/kkk/jalostus/liukko.htm

kiemsa-3
Viestit: 88
Liittynyt: 10 Maalis 2006, 11:54

Viesti Kirjoittaja kiemsa-3 » 27 Touko 2007, 08:39

minun kasvatti on kuulemma saanu reippaasti metsää, nyt 4 kk. pari hirvenhaukkua ollu. mielenkinnolla ootan mitä syksy tuo tullessaan. itelle jätettyä pentua olen käyttäny vasta pari kertaa metässä ajanpuutteen vuoksi. minusta metsässä oleilu ei tee koskaan hallaa kuhan meno on verkkaista pennun ehdoilla, se kyllä ilmasee jos väsyy alkaa pohkeita näykkimään ja pyörii jaloissa.

Vastaa Viestiin