Hirvikoirien terveysongelmat

Tämän otsikon alla keskustellaan karjalankarhukoiriin liittyvistä asioista.

Valvojat: Valvoja6, Valvoja5, Valvoja2, Valvoja4, Valvoja8, Valvoja9, Valvoja3, Valvoja7, Valvoja1

Vastaa Viestiin
pentti koskelo
Viestit: 982
Liittynyt: 27 Helmi 2014, 11:47

Hirvikoirien terveysongelmat

Viesti Kirjoittaja pentti koskelo » 18 Syys 2016, 21:56

Minkä verran karhukoirilla on nykyään esim anaalivaivoja ja kurkkutuleduksia. Olen sivusta seuraillut noita veljesjärjestön koiria toisessa hirviporukassa ja olen todella huolestunut tilanteesta.Vähintään joka toisella on kurkun kanssa ongelmia ja pyyntiin ei pääse jos koiria ei saa kuntoon. Yksi hirviporukasta on niillä töin joka hanskat käsissä kulkee ja tyhjentelee anaaleita. Toinen kuskaa lääkkeitä. Onko koirat niin huonoilla riistaverillä varustettuja että pelaamattomuus menee analien ja kurkkutulehdusten piikkiin vai onko ne pilalle jalostettu? Innokkaita ne kuitenkin on anaaleita thjentämään??? Minunkin koiraltakin olisi kerran tarkistaneet mutta sanoin että ei tarvise.Se on karhukoira. Osalle olen lääkkeeksi suositellut rodun vaihtoa. Itselle on vuosien saatossa jäänyt sellainen kuva että karhukoirien terveys on mennyt parempaan suuntaan.Tämä edellä mainittu on totta ja siksi tämä on tähän osastoon kirjoitettu.

Kojamo
Viestit: 1781
Liittynyt: 05 Elo 2004, 22:59
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: Hirvikoirien terveysongelmat

Viesti Kirjoittaja Kojamo » 19 Syys 2016, 15:16

Pentti voiko hyvä/eriomainen mennä selkestiparempaan suuntaan?

Karhukoirien kohdalla terveys asia nostettiin framille ja hypetettiin oikein kunnolla siitä tuli ongelma. Ongelma jota oikeesti ei ole, mutta tarkoitus pyhittää keinot.
:evil: :evil:
Simo Sova

Vastaa Viestiin