Uusi puheenjohtaja

SPJ:n yleiseen toimintaan liittyvät keskustelut käydään täällä !

Valvojat: Valvoja6, Valvoja5, Valvoja2, Valvoja4, Valvoja8, Valvoja9, Valvoja3, Valvoja7, Valvoja1

Vastaa Viestiin
Haapajärvi
Viestit: 202
Liittynyt: 14 Huhti 2009, 20:40

Re: Uusi puheenjohtaja

Viesti Kirjoittaja Haapajärvi » 17 Maalis 2016, 22:28

Minun ylivoimainen suosikki on Pertti Saarenketo. Kuten olen aikaisemmin todennut, on rakentamisen ei purkamisen aika. :thumbsup:
Tapio Arola

Timo Kettunen
Viestit: 324
Liittynyt: 07 Tammi 2012, 14:48

Re: Uusi puheenjohtaja

Viesti Kirjoittaja Timo Kettunen » 18 Maalis 2016, 10:33

Tuntien Arolan aikaisempia yhteyksiä niin en kyllä uskalla lähteä sen "virran" vietäväksi. :wink:

Haapajärvi
Viestit: 202
Liittynyt: 14 Huhti 2009, 20:40

Re: Uusi puheenjohtaja

Viesti Kirjoittaja Haapajärvi » 18 Maalis 2016, 11:23

Timo! Eikö se nykyään ole suosittua ns takinkääntö? :D
Tapio Arola

Heini
Viestit: 518
Liittynyt: 04 Elo 2004, 20:52
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: Uusi puheenjohtaja

Viesti Kirjoittaja Heini » 19 Maalis 2016, 16:32

Pieni välitiedote Vantaalta. Olli vetäytyi pois pj-kisasta ja nyt oon ääntenlasku menossa Pentin ja Pertin välillä.
Heini Lehisto

Heini
Viestit: 518
Liittynyt: 04 Elo 2004, 20:52
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: Uusi puheenjohtaja

Viesti Kirjoittaja Heini » 19 Maalis 2016, 16:48

Järjestön uusi puheenjohtaja Pentti Isoviita, onnea ja tsemppiä uuteen luottamustehtävään!
Heini Lehisto

punakone
Viestit: 145
Liittynyt: 29 Elo 2006, 22:09

Re: Uusi puheenjohtaja

Viesti Kirjoittaja punakone » 20 Maalis 2016, 20:11

Haapajärvi kirjoitti:Timo! Eikö se nykyään ole suosittua ns takinkääntö? :D
Niinpä kuulosti olevan... useammankin puvuntakin vuoren väri oli esitelty ! :thumbsdown:
Esko Taivalkoski

peija04
Viestit: 264
Liittynyt: 27 Heinä 2011, 14:48

Re: Uusi puheenjohtaja

Viesti Kirjoittaja peija04 » 21 Maalis 2016, 08:23

Tässä kaikille palstaa seuranneille kokouksessa pitämäni puhe.

Hyvät jäsenet, arvoisa puheenjohtaja. Se, että yleisestä käytännöstä poiketen näin päin, ei ole tarkoitettu kokouksen puheenjohtajan arvon alentamiseksi, vaan on muistutus siitä, kenelle päätösvalta Suomen Pystykorvajärjestössä ja tässäkin kokouksessa kuuluu.

Ja hyvää Minna Canthin päivää, suomen ensimmäistä naiselle nimettyä liputuspäivää, maaliskuun yhdeksättätoista, joka on julistettu myös tasa-arvon päiväksi. Näissä merkeissä haluan kiittää Eila Lautasta, Suomen Pystykorvajärjestön ensimmäistä naispuheenjohtajaa hänen ansiokkaasta työstään järjestömme ja harrastuksemme eteenpäin viemisessä, ja samalla pyytää häneltä anteeksi kaikkien niiden puolesta, jotka tasa-arvon sijaan mittaavat ihmisen arvon ja osaamisen jalkovälin perusteella.

Hyvät jäsenet, koiraharrastajista on jo tällä hetkellä yli 70 % naisia, eikä luku tule pienenemään. Itse asiassa nykyiset koiramäärät ja harrastuksen valtava kasvu ei olisi koskaan voinut tapahtua, elleivät naiset olisi tulleet ja ottaneet paikkaansa kennelyhteisössä.

Toinen huomionarvoinen tosiasia on, että koiraharrastajista asuu ylivoimaisesti suurin osa jo nyt kaupungeissa.

Mitä edellä kertomastani tulisi tässäkin salissa jokaisen pystyä päättelemään?

Ainakin sen, että meidän täällä pienessä piirissä tapahtuva viisastelu, ja eräiden vielä pienemmissä piireissä ja seminaareissa jauhamat, ns. monimuotoisuus ja epilepsia mantrat, ovat pelkkiä pullanmuruja siitä lihavasta pitkosta, josta viipaloidaan paksuimmat siivut tulevaisuuden koiraharrastajien itselleen rotua valitessa.

Suomen pystykorvajärjestössä on korkea aika herätä todellisuuteen, tässäkin asiassa.
On todella masentavaa, kun tietää, että tässä salissa, on joukko, jo aikoja sitten menneen perään haikailevia, ja kaikesta vanhasta kynsin ja hampain kiinni pitäviä ihmisiä.

Heräämistä toivon ja odotankin ennen kaikkea teiltä tavallisilta rivijäseniltä. Katselkaa ja kuulostelkaa ympärillenne, antakaa aisteillenne oikeus ja mahdollisuus havaita ympärillänne tapahtuvia asioita, uskokaa ja luottakaa aistienne välittämiin havaintoihin, ja alkakaa rohkeasti ajattelemaan itse ja itsenäisesti itsellenne kuuluvista asioista.

Minulla oli motiivina kaksi asiaa, kun ilmoitin olevani käytettävissä lähtiessänne miettimään uutta puheenjohtajaa. Ensimmäinen ja tärkein oli saada pakotettua kulisseissa hääräävä porukka esiin, ja tieto siitä kenet he tällä kertaa saisivat suostuteltua edusmiehekseen. Toinen tavoite oli päästä tänne puhujapönttöön sanottavani sanomaan. Nyt ovat molemmat tavoitteet toteutuneet.

Puheenjohtajaksi en todellisuudessa ole halunnut missään vaiheessa. En viihdy juhlapöydissä, pönöttävissä porukoissa ja ilmanaikuisissa pippaloissa. Olen ennen kaikkea pystykorvametsästäjä ja rotuharrastaja. Haluan kasvattaa hyviä pystykorvia hyville ihmisille, ja viettää aikani metillä ja mukavissa harrastuksissa todellisten ystävien seurassa.

En epäile ettenkö puheenjohtajan tehtäviä pystyisi hoitamaan. Sitä sen sijaan epäilen, ja jopa pelkään, mitä se tulisi maksamaan. Mistä tehtävän hyvin hoitamisen edellyttämä ja ottama aika olisi pois. Se olisi ikävä kyllä automaattisesti pois itselle kaikkein tärkeimmistä, eli kotoa, koirilta ja harrastuksista.

Asetuin ehdolle täysin omasta päätöksestä lupaamatta kenellekään mitään. Tavoitteeni toteutui, sain kaksi hyvää ehdokasta puheenjohtajakisaan ja sain osaltani vaikuttaa hyvään, ja aivan varmasti tulevaisuuteen positiivisesti vaikuttamaan tulevaan vaalikeskusteluun. Siksi voinkin hyvällä omallatunnolla, ja mielestäni myös jäsenistön sekä järjestön parhaaksi ilmoittaa, että vetäydyn kisasta. Jäljelle jää siis enää kaksi. Kaksi ihmistä ja kaksi tukiryhmää. Omalla kohdallani valinta näiden kahden välillä tapahtuu heidän tukiryhmiensä perusteella. Näin suosittelen muidenkin tekemään. Eli eiköhän tehdä porukalla Pentti Isoviidasta Suomen Pystykorvajärjestön uusi puheenjohtaja.

Minua kannustaneille iso kiitos. Jatketaan me kuin ennenkin.
Olli Silvennoinen

IsoP
Viestit: 42
Liittynyt: 19 Loka 2011, 12:04

Re: Uusi puheenjohtaja

Viesti Kirjoittaja IsoP » 26 Maalis 2016, 16:37

Mietteitäni vuosikokouksen jälkeen.

Kiitokset kaikille minua äänestäneille. Yllätyin positiivisesti saamastani äänimäärästä.
Kiitän Ollia ja Perttiä asiallisesta vaalikamppanjasta, jonka kävimme hyvässä hengessä.
Pyrin olemaan luottamuksen arvoinen ja viemään järjestön asioita ponnekkaasti eteenpäin yhdessä hallituksen kanssa.

Vuosikokous käynnistyi kunniapuheenjohtaja Seppo Savolan ponsi esityksellä, jonka hän oli laatinut yhdessä puheenjohtaja Eila Lautasen kanssa.
Tuossa toivottiin riitaisuuksien lopettamista ja luopumista jäsenaloitteesta sekä lopettamaan käynnissä olevat oikeustoimet.
Ponsi tuli hyväksytyksi, mikä laukaisi jännittynyttä ilmapiiriä kokoussalissa.
Jäsenaloite vedettiin pois ja hallitus ja minä, uutena puheenjohtjana, lupauduimme järjestön edustajina noudattamaan tehtyä esitystä. Kanteen nostaneeseen henkilöön tulen olemaan kirjallisesti yhteydessä saatuani allekirjoitetun ponnen sekä vuosikokouspöytäkirjan tarkastettuna johon kirjattu jäsenhakemuksen poisvetämien kaikilta osin.
Hänen allekirjoittettua sopimuksen oikeustoimien lopettamisesta ko. asiassa, hallitus käynnistää toimet jatkokäsittelylupahakemuksen pois vetämiseksi hovioikeudesta.

Kokouksessa suoritettiin lukuisia äänestyksiä ja niiden tuloksiin meidän on tyytyminen vaikka ne kaikkien osalta eivät johtaneetkaan toivottuu lopputulokseen.
Toivon jäsenkunnan antavan valituille edustajille työrauhan ja viedä vuosikokouksen velvoittamia esityksiä sekä jäsenkunnasta esiin nousseita toiveita eteenpäin.

Pentti Isoviita
Pentti Isoviita

Timo Kettunen
Viestit: 324
Liittynyt: 07 Tammi 2012, 14:48

Re: Uusi puheenjohtaja

Viesti Kirjoittaja Timo Kettunen » 26 Maalis 2016, 19:58

Oikein hyvä että toiminta suunnataan varsinaisiin tehtäviin mihin resurssitkin paremmin riittävät. Menestystä IsoP:lle!

Vastaa Viestiin