Karhukevennys

Tämän otsikon alla keskustellaan pohjanpystykorviin liittyvistä asioista.

Valvojat: Valvoja6, Valvoja5, Valvoja2, Valvoja4, Valvoja8, Valvoja9, Valvoja3, Valvoja7, Valvoja1

Vastaa Viestiin
sepedeus
Viestit: 370
Liittynyt: 05 Heinä 2006, 21:14
Paikkakunta: Rovaniemi

Karhukevennys

Viesti Kirjoittaja sepedeus » 17 Touko 2010, 14:34

Kevennystrilogian päätösosa sai sivuosan esittäjäkseen karhun.

Eilen kauniina sunnuntaipäivänä sattui siis kohdalle karhu, tai ei nyt ihan sattumaakaan ollut, tieten tahtoen olin Lordin kotoa hakenut kun tiesin karhun olevan maisemissa.

Kuviot menivät jokseenkin näin.
Vein koiran tuoreeltaan paikkaan, jossa olin karhun nähnyt hieman aiemmin. Eikä aikaakaan kun karhu oli näkösillä. Huomasin kyllä Lordistakin, että nyt kissa ja jänis jäävät toiselle ja kolmannelle sijalle.
Lordi on varovainen koira, joku saattaisi sanoa pelkuriksikin, kävi kuten olin arvellutkin. Kun karhu alkoi liikahdella, koira otti etäisyyttä lisää, vaikka ei lähellä ollutkaan.
Kaarrellen saattoi kyllä lähestyäkin, mutta turvallisen etäisyyden piti karhuun. Itse olin kait jännittynyt, koska en ihan varmasti osaa sanoa haukkuiko karhua useamman kuin yhden kerran, siis muutaman haukahduksen.

Sivummalla seurannut asiantuntija totesi minulle tuon kohtauksen jälkeen, että kyllä koira tiesi mikä se oli, ja minä myöntelin kun en vielä ollut ehtinyt syvällisemmin ajatella.

Mutta heti kun ehdin, niin olin hieman toista mieltä. Lordi nimenomaan ei tiennyt, mikä se outo otus oli, koska se oli sellainen konemainen. Lordi on säikkynyt pienestä pitäen metsässä tai metsän laidalla olevia ihmisten juttuja, kuten metsätraktoria, joka ei ole ollut käynnissäkään. Samoin se pelkää ilotulitteita, mutta eipä pelännyt lauantaina päällä ollutta ukkosenilmaa.
Eli oletan, että pelkää luonnottomia ilmiöitä, ei niinkään luonnollisia ilmiöitä.

Tuo konekarhu on myös sellainen, hieman luonnoton ilmiö. Varmaankin Lordi oikean karhun kohdatessaan olisi yhtä varuillaan, olkoon vaikka peloissaankin, mutta kuitenkin tilanne metsässä ilman ympärillä olevaa aitausta, muita haukkuvia koiria ja ihmispaljoutta, saattaisi olla hyvin erilainen. Lähinnä tarkoitan sitä, että saattaisihan se karhuhaukkukin muodostua, kuten viimesyksynä pari hirvihaukkua.

Enhän minä mikään karhunpyytäjä ole, enkä Lordiltakaan odota karhukoiran ominaisuuksia, tärkeintä on, ettei joudu karhun käpäliin jos metsässä oikeaan karhuun törmätään.
En ollut ajatellut Lordia käyttää konekarhulla, mutta kun kaverit käyttivät omia koiriaan, ja kun paikkakin oli niin lähellä, niin en voinut jättää käyttämättä Lordiakaan.
Eikä tuo lysti edes maksanut mitään.

PS. Jos Lordi tulee joskus metsässä täyttä laukkaa luokse, niin sitten ainakin tietää olla varuillaan :)
"Hurtta martta sopuli kopuli pystykorva jyskyleuka..."

Heini
Viestit: 518
Liittynyt: 04 Elo 2004, 20:52
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: Karhukevennys

Viesti Kirjoittaja Heini » 17 Touko 2010, 14:50

Juu se oli kyllä mukava kun messuilla ei maksanut tuo homma. On sen verran kallista hommaa, että ei viitsi ihan huvikseen normaalisti käyttää.
Olisi ollut ihan hauska käyttää Mintakin siinä, mutta sille riitti jännitystä ja haukuttavaa muutenkin. Osansa saivat mm. täytetty susi, naapurikojun porontaljat, Ranuan eläinpuiston jääkarhumaskotti ja samansorttinen orava :D

Heini
Viestit: 518
Liittynyt: 04 Elo 2004, 20:52
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Susikevennys

Viesti Kirjoittaja Heini » 06 Kesä 2010, 19:31

Tässäpä susikevennys, en kehdannut uutta topicia aloittaa.

Minta siis kohtasi suden tuossa yks päivä! Eikä neiti meinannut uskaltaa edes silloin tulla lähelle, kun itse menin suden viereen houkuttelemaan koiraa.

Kuva

Kuva

Vastaa Viestiin