Koirienne vakuutukset

Tämän otsikon alla keskustellaan pohjanpystykorviin liittyvistä asioista.

Valvojat: Valvoja6, Valvoja5, Valvoja2, Valvoja4, Valvoja8, Valvoja9, Valvoja3, Valvoja7, Valvoja1

Vastaa Viestiin
Heini
Viestit: 518
Liittynyt: 04 Elo 2004, 20:52
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Koirienne vakuutukset

Viesti Kirjoittaja Heini » 06 Syys 2009, 00:13

Pistetäänpä pieni galluppi pystyyn, jospa eivät kaikki olisi jo koneen äärestä häipyneet metsien siimekseen :)

Eli minkälaisia vakuutuksia teillä on koirillanne? Mistä yhtiöstä, minkälainen vakuutus, mitä korvaa, mitä hintaluokkaa?

Tuolle meidän pikkuneidille olisi vakuutus pian otettava, mutta vielä ei ole päätöstä onnistunut tekemään, kun vaihtoehtoja kuitenkin on.. Ennen oli helppoa, kun oli olemassa koiran henkivakuutus. Se siitä. Nyt on henkivakuutus, käyttökoiran vakuutus, jalostus-, näyttely-, lenkkikaveri-, oravanhaukkujakoiran ym. vakuutukset ;)

VALLE
Viestit: 92
Liittynyt: 19 Tammi 2007, 15:57
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: Koirienne vakuutukset

Viesti Kirjoittaja VALLE » 06 Syys 2009, 13:13

Vakuutuksethan on pers aukisia varten! Siksipä Vallella ja Jadalla molemmilla on henki ja vastuu vakuutus. Ne on pohjantähdestä niinkuin meillä muutkin vakuutukset. Hinta on tietysti riippuvainen korvaussummasta. Valle muistaakseni vakuutettu 500:sta ja Jada 1000:sta eurosta.
Pekka Honkala

uussa
Viestit: 215
Liittynyt: 27 Loka 2006, 15:51
Paikkakunta: Korpilahti
Viesti:

Re: Koirienne vakuutukset

Viesti Kirjoittaja uussa » 06 Syys 2009, 19:59

Tuo korvaussumma tosiaan vaikuttaa suoraan vakuutuksen hintaan.
Meillä kaikki koirat vakuutettuna Lähivakuutuksessa ja tyytyväisiä ollaan oltu. Hintaan tosin vaikuttaa kun kaikki tilan vakuutukset ovat siellä. Korvausasiat sujuneet aina hyvin mutkattomasti ja mistään ei ole ollut erimielisyyksiä.
Ainut miinuspuoli että joutuu maksamaan kulut ensin ja hakemaan sitten korvausta. Käsittääkseni Tapiolalla tarvitsee maksaa vain omavastuu ja vakuutus hoitaa lopun. Voin tietysti olla väärässäkin.
Samuel Uusitalo
www.yla-tihtari.fi

Artsi
Viestit: 509
Liittynyt: 07 Tammi 2006, 19:56
Viesti:

Re: Koirienne vakuutukset

Viesti Kirjoittaja Artsi » 06 Syys 2009, 21:27

uussa kirjoitti:Meillä kaikki koirat vakuutettuna Lähivakuutuksessa ja tyytyväisiä ollaan oltu.
Mikä Lähivakuutuksella on nykyään korvausmääränä eäinlääkärikuluissa? Aiemmin se oli 50 % henkivakuutuksen korvaussummasta / vuosi. Eli jos vakuutusmäärä oli 1000 euroa vakuutus korvasi max. 500 euroa lääkärikuluja. Onneksi tuota ei ole tarvinnut, mutta ei tuolla summalla kyllä isoja operaatioita tehdä eli mielesäni tuolla ei ole juurikaan virkaa. Tuon pienuuden takia vaihdoin Tapiolaan
Arto Sikiö

uussa
Viestit: 215
Liittynyt: 27 Loka 2006, 15:51
Paikkakunta: Korpilahti
Viesti:

Re: Koirienne vakuutukset

Viesti Kirjoittaja uussa » 06 Syys 2009, 22:27

Tuohan on ihan neuvoteltavissa oleva asia. Meillä on ainakin sekä samaa eläinlääkärikorvaussummaa kuin henkivakuutuksessa ja sitten tuota n. 50% pienempää eli voi kait valita miten tahtoo.
Samuel Uusitalo
www.yla-tihtari.fi

Artsi
Viestit: 509
Liittynyt: 07 Tammi 2006, 19:56
Viesti:

Re: Koirienne vakuutukset

Viesti Kirjoittaja Artsi » 07 Syys 2009, 09:04

uussa kirjoitti:Tuohan on ihan neuvoteltavissa oleva asia. Meillä on ainakin sekä samaa eläinlääkärikorvaussummaa kuin henkivakuutuksessa ja sitten tuota n. 50% pienempää eli voi kait valita miten tahtoo.
No sitten se on muuttunut parempaan suuntaan, muutama vuosi sitten paikallinen edustaja sanoi että se nyt on 50 % vakuutussummasta. Vaihdoin kaikki vakuutukset pois....
Arto Sikiö

tanja
Viestit: 19
Liittynyt: 08 Kesä 2006, 11:01
Paikkakunta: Tornio

Re: Koirienne vakuutukset

Viesti Kirjoittaja tanja » 07 Syys 2009, 11:33

Vahingosta viisastuu... kai. Meillä ei tähän mennessä ole kummallakaan koirista ollut minkäänlaisia vakuutuksia. On tullut lähinnä ajateltua, että kyseessä on kuitenkin perusterve rotu (ja koirat). Vanhemmalla tuli ensimmäinen "lääkärin tarve" vasta yli 10-vuotiaana, mutta nyt on jouduttu poistamaan 2-vuotiaalta pikkuneidiltä hammas. Nyt on sitten tullut tutkailtua noita vakuutuksia ja mietittyä kannattaako sellainen hankkia. Lähinnä olen tutkaillut näitä hintoja, mutta ehdoissakin tuntuu olevan jonkin verran eroa. :roll:

Jos nyt jossitellaan ja oltaisiin otettu pikkuneidille pentuaikana vakuutus, oltaisiin nyt noin tilanteessa +-0. Vakuutuksia maksettu saman verran kuin niistä saatu.

kepu
Viestit: 164
Liittynyt: 16 Elo 2004, 13:19
Viesti:

Re: Koirienne vakuutukset

Viesti Kirjoittaja kepu » 15 Syys 2009, 20:01

Loikkasin mukaan tuolta punaisten puolelta...vakuutukset voivat maksaa itsensä takaisin yllättävänkin pian. Omalla kohdallani kävi niin, että olin ottanut pennulle vakuutuksen 1,5 viikkoa aiemmin, kun koiraa puri kyy. Vakuutus maksoi (800€ arvona) vajaat 50 euroa ja sain korvauksia omavastuun jälkeen hoidosta, lääkkeistä ja eläinlääkärikuluista vajaat 250 euroa.

Myös pennun emon vakuutus oli tarpeen keväällä, kun pennut piti ottaa ulos keisarinleikkauksella. Koiran arvon nousu on tosin nostanut vakuutusmaksua niin, että oltaiskohan nyt koiran ollessa 4-vuotias plusmiinusnolla-tilanteessa...tai vähän ehkä maksun puolellakin.

Ensimmäisellä pystykorvallani ei ole vakuutusta koskaan ollut. Ei tullut oikeastaan mieleenkään silloin kun koira oli nuori, eikä ikämiehelle enää kannata sellaista ottaa. Mutta sillä onkin ollut tuuria niin, että eläinlääkärillä on käyty vain rokotusten vuoksi.

erjan
Viestit: 251
Liittynyt: 07 Touko 2006, 08:01

Re: Koirienne vakuutukset

Viesti Kirjoittaja erjan » 02 Marras 2009, 22:10

Tervehdys punaisilta. Vakuutus on paras vakuutus. Jätäpä kohde vakuuttamatta ja Murphyn laki toimii. Tuli juuri ajankohtaiseksi, kun tuli vääränlainen lasku Tapiolasta, sitä setviessä muutin muitakin ehtoja. Vakuutukset ovat kallistuneet pystiselämäni kolmena vuotena reippaasti, mutta kennelliiton 10%:n alennus tuntuu mukavalta. Ronjalla on henkivakuutus, eläinlääkärikuluvakuutus (olen käyttänyt synnytysavustuksessa) ja vastuuvakuutus. Pojallaan on käyttökoiran vakuutus ja vastuuvakuutus. Lasku on noin 250€/vuosi , jonka olen jakanut kolmeen maksuerään. Mielestäni tuo käyttökoiran vakuutus olisi syytä pitää työskentelevällä koiralla 900€ = 48,30€ ja ehkäpä sitten se vastuuvakuutuskin. Minä olen niin vahvasti Murphyn ihminen, etten uskalla olla ilman vakuutuksia :cry:
Erja Niemi

sepedeus
Viestit: 370
Liittynyt: 05 Heinä 2006, 21:14
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: Koirienne vakuutukset

Viesti Kirjoittaja sepedeus » 03 Marras 2009, 13:53

Soitin vakuutusyhtiöön ja sain tiedon, että vastuuvakuutus sisältyisi kotivakuutukseen, siis jos koira aiheuttaa jonkin vahingon jollekulle toiselle.
No, hyvä jos noin, aion kyllä vielä varmistaa. Tietysti on sitten lukuisat ehdot, joita tarkastellaan sitten vahingon tapahduttua.

Mutta itse koira, sen vakuuttaminen. Perusperiaatteena on itselläni ettei koiralla ole sellaista rahallista arvoa, josta vakuuttasin koirani.
Ei kyllä yhtään lievennä asiaa jos koira vaikka kuolee syystä tai toisesta ja siitä jonkin korvauksen saisi.
Korkeintaan uuden koiran hankkimiseen hieman.

Lähinnä ajattelin eläinlääkärikulujen kattamista jos koiralle jotain kalliimpaa hoitoa tarvitsisi.

Katsotaan millaisia "tarjouksia" vakuutusyhtiöstä saan, otan sitten jonkinlaisen vakuutuksen koirallekin, Lordille.
"Hurtta martta sopuli kopuli pystykorva jyskyleuka..."

Heini
Viestit: 518
Liittynyt: 04 Elo 2004, 20:52
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: Koirienne vakuutukset

Viesti Kirjoittaja Heini » 04 Marras 2009, 23:15

Nyt on selvitelty jonkun aikaa vakuutuksia. Minulla on vähän hankala tilanne, kun koirat on minun nimissä mutta asuvat lähinnä vanhempieni luona. Heillä olisi kotivakuutusta sun muuta, minulla ei mitään. Eli varmaan minun koiranomistajana pitäisi omiin nimiini pennulle nyt vakuutus ottaa, mutta sitten se rajaakin pois kahdeksasta vakuutusyhtiöstä viisi, kun ei ole esim. kotivakuutusta.
Jäljelle jäi siis Pohjola ja Tapiola. Lähivakuutuksesta vissiin saisi pelkän koiravakuutuksen, mutta heillä taas ei ole vastuuvakuutusta siihen liitettävänä, joten nuo kaksi ensimmäistä jää jäljelle.
Ilman eläinlääkärikuluvakuutusta halvin vaihtoehto olisi 850e vakuutusarvolla ja vastuuvakuutuksen kera Pohjolalla 52,84e/v ja Tapiolalla 59,90e/v (tai käyttökoiran vakuutuksessa 70,60e). Pohjolalta ei hyötykäyttövakuutusta vielä pennulle kai saa ollenkaan, pitää olla ensin koetuloksia tms, Tapiola ilmeisesti vaatii niitä vasta sitten kun aletaan korvauksia hakemaan. Eläinlääkärikuluvakuutuksen kanssa halvin yhteispaketti olisi Pohjolalla 177,68e (omavastuu 150e+25%) ja Tapiolalla 131,90e henkivakuutuksella tai 142,60e käyttökoiranvakuutuksella (omavastuu 84e+25%).
Että siitä sitten miettimään, kun maksuissa on eroja melko paljonkin, mutta niin on myös korvauksissa ja ehdoissa. Pohjolalla vastuuvakuutus on vain 3,70e/v, mutta omavastuu 150€. Tapiolalla vastaava 24e/v ja omavastuu 126e, lisäksi tuntuu olevan hurjan paljon ehtoja mitä ei kuitenkaan korvata.

Tuo asumishomma tuo varmaan lisäselvityksen tarvetta vakuutuksen ottoon, ettei vaan käy niin että minun koiralla on vakuutus minun nimissäni, mutta koska koira asuu vanhempieni luona, niin ei yhtäkkiä vakuutus korvaisikaan... Ja sitähän tässä joutuu nyt miettimään eniten, ottaako eläinlääkärikuluvakuutusta vai ei. Jos ei nyt vielä ottaisi, niin sitten viimeistään, jos pennusta kasvaa jalostuskelpoinen koira. Pojat meillä on ainakin olleet melko terveitä aina, mutta toisaalta nykyisin tuntuu koiratkin sairastelevan yhä enemmän, niin ei sitä tiedä mitä sitä sattuu..

tanja
Viestit: 19
Liittynyt: 08 Kesä 2006, 11:01
Paikkakunta: Tornio

Re: Koirienne vakuutukset

Viesti Kirjoittaja tanja » 06 Marras 2009, 14:57

Itse olen miettinyt juurikin tuota eläinlääkärikuluvakuutusta, muita en ole niin tarpeelliseksi nähnyt. Kuitenkin noita ehtoja selailleena olen vain kovasti miettinyt sitä, mitä kaikkea ne todellisuudessa kattavat. Hamppeja ei vakuuta ilmeisesti kukaan eikä ilmeisesti keisarinleikkausta korvaa mikään ilman erillistä pentue tms. vakuutusta. :roll:

Omat muut vakuutukseni ovat If:issä, mutta mitäs jos haluan koiran vakuutukset muuhun yhtiöön, kun ainakaan tuo IF ei kovinkaan koirien osalta vakuuta. Kaikissa vakuutusyhtiöissä ei ainakaan voi ottaa koiravakuutusta, jos ei tuo kotivakuutus ole ko. yhtiössä.

Raikulikoira
Viestit: 6
Liittynyt: 23 Huhti 2009, 20:09
Paikkakunta: Joensuu

Re: Koirienne vakuutukset

Viesti Kirjoittaja Raikulikoira » 06 Marras 2009, 15:09

Pari viikkoa vanha kokemus Lähivakuutuksesta.
Paikalleen jääneiden maitohampaiden (yläpuolen kulmahampaat) poistaminen ei kuulunut korvausten piiriin.
Koiralla eläinlääkärikuluvakuutus. Että se niistä ehdoista.
Pekka Miettinen

Heini
Viestit: 518
Liittynyt: 04 Elo 2004, 20:52
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: Koirienne vakuutukset

Viesti Kirjoittaja Heini » 17 Tammi 2010, 22:10

Päädyin ottamaan Mintalle Tapiolasta Käyttökoiran (+jalostuskoiran) vakuutuksen, lääkärikuluvakuutuksen ja vastuuvakuutuksen. Mietin pitkään otanko lääkärikuluvakuutusta vielä, mutta päädyin kuitenkin varmuuden varalta ottamaan. Tuolla yhdistelmällä vakuutus mm. korvaa jos nyt jo ennen jalostusikää koira sattuisi saada esim. kohtutulehduksen ja pitäisi leikata, niin lääkärikulut ensinnäkin korvataan ja lisäksi tulee korvaus jalostusominaisuuden menetyksestä. Sama koskee sitten käyttöominaisuuden menetystä.

Vakuutin Mintan 900 eurosta ja otin lääkärikuluissa sen isomman omavastuuvaihtoehdon (=halvempi vakuutus). Hintaa tulee vuodessa 156,20e, jos maksaa yhdessä erässä, ja useammasta erästä tulee sitten muutama euro lisää. Tosin tuosta vähennetään SKL:n jäsenalennus -10% ja nyt vielä Messarin kampanja-ale ekalta vuodelta -10%, niin ensimmäiseltä vuodelta jää maksettavaa 126,63e.

Pitää nyt sitten toivoa, että on niin hyvä vakuutus, ettei sitä tarvi ikinä käyttää =)

vilosohvi
Viestit: 51
Liittynyt: 27 Syys 2006, 16:22
Paikkakunta: nerkoo

Re: Koirienne vakuutukset

Viesti Kirjoittaja vilosohvi » 18 Tammi 2010, 10:16

Meillä sama vakuutus kuin Heinillä Mintalle ilman eläinlääkäri systeemiä. Koiran arvo muistaakseni 1000 euroo ja reilu 100 euroo vuosi maksaa.
Heidi Bollström-Kärkkäinen, Talaspuron Sohvi ja Reppuvahdin Noita

Vastaa Viestiin