SPJ:n hallitusvalinnat 2018, Etelän lohkon punaisten paikka

SPJ:n yleiseen toimintaan liittyvät keskustelut käydään täällä !

Valvojat: Valvoja6, Valvoja5, Valvoja2, Valvoja4, Valvoja8, Valvoja9, Valvoja3, Valvoja7, Valvoja1

Vastaa Viestiin
Uimonen
Viestit: 191
Liittynyt: 09 Tammi 2009, 22:29

SPJ:n hallitusvalinnat 2018, Etelän lohkon punaisten paikka

Viesti Kirjoittaja Uimonen » 03 Maalis 2018, 01:17

Tervehdys SPJ:n jäsenistö,

Tulevassa SPJ:n vuosikokouksessa Rokualla valitaan edustaja mm. etelän lohkon punaisten hallituspaikalle. Vuonna 2015 Joensuussa tehtävään valittu Arto Sikiö Ruokolahdelta on ilmoittanut pienemmässä piirissä jo viime syksynä luopuvansa paikasta ja myös järjestön sihteerin tehtävästä. Tämä on harmillista ja iso menetys järjestölle. Arton varamiehenä kolme vuotta olleena ja muutenkin jatkuvasti hyvässä käytännön yhteistyössä toimineena voin vilpittömästi todeta, että hän on hoitanut tehtävänsä erinomaisen hyvin.

Kun Arto kertoi viime syksynä luopuvansa tehtävästä, aloin itse pohtimaan omaa statusta SPJ:n tulevaisuudessa. Samoin kuin varajäsenyyteen suostuessani, pohdin asiaa parin kuukauden ajan. Päädyin päätelmään, että kun olen aikanaan varajäsenyyteen suostunut, niin minun on oltava käytettävissä näihin luottamustehtäviin myös jatkossa. Tämän tason luottamustehtävät eivät voi mielestäni olla vaihtelevien mielihalujen kohteena.

Asiasta on Kymen kennelpiirissä käyty tammikuusta alkaen keskustelua tärkeimpien tahojen välillä, ja ehdokkuudestani ovat tietoisia Kymen kennelpiirin pystykorvajaosto, Kymenläänin pystykorvakerhon hallitus ja Etelä-Karjalan seudun haukkuvien lintukoirien ydinjoukko, muut etelän lohkon piirit viestitettynä sekä muutamat yksittäiset aktiiviset harrastajat. Nyt on mielestäni aika ennen vuosikokousta astua tämän suhteen reilusti esille myös laajemmin. Hallituksen varajäsenen ehdokkuuteen on kanssani ja pyynnöstäni lupautunut Jari Kuhmonen Kymen piiristä.

Olen siis ehdolla SPJ:n hallituspaikkaan 2018-2021. Mikä mies...?

Olen kotoisin Utulan kylästä Ruokolahdelta. Molemmat vanhemmat olivat kyläkoulun opettajia. Isä oli myös metsästäjä ja äiti muuten vain hyvä ihminen. Asun nyt vaimoni ja koirieni kanssa naapurikunnassa Imatralla Etelä-Karjalassa. Olen yhden työurani jo tehnyt Rajavartiolaitoksen palveluksessa; reserviin siirryin noin vuosi sitten rajatarkastusaseman päällikön tehtävästä. Sitä edeltävä tehtävä oli vartioston rikostiedustelu-upseerin tehtävä. Työurani perintönä ja vahvana kokemuksena on aikuisten ihmisten johtaminen, ongelmatilanteiden käsittely, sekä säädösten ja sääntöjen noudattaminen ja kunnioittaminen. Elämän myötä hioutuneen luonteen vahvat piirteet ovat ehdoton oikeudenmukaisuus ja tasapuolisuus. En edusta mitään eturyhmää, joukkoa tai ryhmittymää; vain koiria ja niiden etua.

Olen ennen kaikkea metsästäjä ja pystykorvamies; kaikki muu näihin liittyvä tulee perässä. Metsästäjä olen ollut reilut 40 vuotta; pystykorvamies olen ollut aina. Oma Suomenpystykorva on ollut tarhassa vasta noin yhdeksän vuotta - kiivas elämänrytmi ei ole mahdollistanut tätä aiemmin - mutta nyt niitä on kaksi. Yhdistystoiminta ja luottamustehtävät ovat seuranneet aina vahvasti mukana; usein on pyydetty ja aika usein olen lähtenyt... Olen ollut perustamassa kolmea yhdistystä, ja useiden nykyisten sekä menneiden luottamustehtävien jälkeen yhdistystoiminta säätelyineen on iso vahvuus.

En ole kasvattaja, eikä minusta sellaista näillä ikävuosilla ehdi todennäköisesti tullakaan. Eikä tarvitsekaan. Toki toivon, että omakin pentue syntyy vielä maailmaan, mutta ei se, eikä mahdollinen seuraavakaan pentue tee minusta kasvattajaa. Järjestössä on valtava määrä minua suurempaa rotuosaamista, jonka edustajia on hyvä ja paikallaan kuulla, ja minkä hyödyntämisen paikka on hallituksen lisäksi erityisesti rotujaostoissa ja jalostusryhmissä. Hallituksen tehtävä on vähän toisaalla, ja se on taasen minulle erittäin tuttua.

Voin luvata, että olisin aina kaikkien järjestön rotujen (=koirien) asialla ja ehdottoman puolueeton. Kuuntelisin kaikkia ja olen edelleen aina valmis keskustelemaan, sekä vähän väittelemään. En kuitenkaan kuuntele lainkaan v......lua, huutamista tai yksipuolista julistamista. Sellaisen yhteisötoiminnan harrastajien aika ei ole enää tätä päivää.

Asetan itseni tällä ulostulolla virallisesti ehdolle SPJ:n hallitukseen 2018-2021.

Olen valmis vastaamaan kaikkiin tätä koskeviin kysymyksiin: 040-587 9093 tai sami.a.havia@gmail.com

Pystykorvaterveisin,
Sami
Sami Havia
Hieno Koira, hieno Harrastus!

Timo Kettunen
Viestit: 324
Liittynyt: 07 Tammi 2012, 14:48

Re: SPJ:n hallitusvalinnat 2018, Etelän lohkon punaisten paikka

Viesti Kirjoittaja Timo Kettunen » 06 Maalis 2018, 08:48

"Asetan itseni tällä ulostulolla virallisesti ehdolle SPJ:n hallitukseen 2018-2021."

Asettua ehdolle on eri asia kuin asettaa itse itsensä. Itsevaltiaat asettavat ja valituttavat. En malttanut olla kommentoimatta, vaikka lipsahduksesta lienee kysymys?

Timo Kettunen
Viestit: 324
Liittynyt: 07 Tammi 2012, 14:48

Re: SPJ:n hallitusvalinnat 2018, Etelän lohkon punaisten paikka

Viesti Kirjoittaja Timo Kettunen » 06 Maalis 2018, 12:26

Onko etelästä ketään muita ehdolla vai yhdestäkö "valitaan"?

Uimonen
Viestit: 191
Liittynyt: 09 Tammi 2009, 22:29

Re: SPJ:n hallitusvalinnat 2018, Etelän lohkon punaisten paikka

Viesti Kirjoittaja Uimonen » 20 Maalis 2018, 19:16

Tervehdys jäsenkunta,

Menneen viikonlopun vuosikokouksessa Rokualla minut valittiin SPJ:n hallitukseen ns. Etelän lohkon punaisten paikalle vuosiksi 2018 - 2021. Varajäseneksi minulle ja kanssani valittiin Jari Kuhmonen. Valinta, kuten kaikkien muidenkin hallitukseen valittujen osalta, meni ilman kommentteja saati äänestystä. Toivon sen osoittaneen luottamusta ja uskoa meidän valittujen kykyyn hoitaa omat luottamustehtävämme. Työtä on todella paljon. Samalla onnittelen Isoviidan Penaa jatkokaudesta, minkä johdosta omakin pesti on selkeämpi aloittaa.

Toistan tällä palstalla lyhyessä puheenvuorossani jo Rokualla lausumani kiitokset Etelän lohkon kennelpiireille, sekä ko. lohkon kaikille SPJ:n jäsenyhdistyksille ja henkilöjäsenille minulle ja Jarille annetusta myötätuesta, koska vastaehdokasta ei asetettu. Toki sekin olisi ollut pelkästään yhdistysdemokratian pelisääntöjen mukaista, ja jopa mielenkiintoista, mutta nyt selvittiin kokouksessa hieman nopeammin eteenpäin.

Laadin huhtikuun Pystykorvalehteen päivitetyn henkilöesittelyn, ja kirjoitan siinä samalla auki muutamia aiheita, jotka koen itse tällä hetkellä ja lähitulevaisuudessa oman tehtävän tärkeimmiksi pääteemoiksi.

Pidetään yhteyttä!
Sami Havia
Hieno Koira, hieno Harrastus!

Vastaa Viestiin