Uusi suomenpystykorvan omistaja

Tämän otsikon alla keskustellaan suomenpystykorviin liittyvistä asioista.

Valvojat: Valvoja6, Valvoja5, Valvoja2, Valvoja4, Valvoja8, Valvoja9, Valvoja3, Valvoja7, Valvoja1

Vastaa Viestiin
Kukkoaho
Viestit: 751
Liittynyt: 11 Marras 2007, 19:02

Viesti Kirjoittaja Kukkoaho » 15 Joulu 2007, 15:41

Hoopo kirjoitti:Laittakaapa sitten kuvia koirista.
Voitten olla varmoja notta kuvia tulee heti kun niitä saadaan... sain ostettua itselleni jo tuon "Pikinokkapystykorva" kirjan sitä lueskellessa voikin odotus aikaa kulutella..

artur
Viestit: 3
Liittynyt: 21 Marras 2007, 19:21
Paikkakunta: Pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja artur » 15 Joulu 2007, 15:50

Huomis aamuna pitäisi lähtä hakemaan se kauan odotettu pystykorva, monta vuotta olen kerennyt sitä jo odottaa ja nyt kun tarjoutui mahdollisuus pentu ottaa niin päätöstä ei tarvinnut kauaa miettiä.

Kuvia päivittelen tuonne kotisivuille ja saattaahan sitä parhaista hetkistä otoksen aina tännekkin palstalle laittaa.
:)

Hoopo
Viestit: 107
Liittynyt: 30 Loka 2006, 14:11
Paikkakunta: Liminka

Viesti Kirjoittaja Hoopo » 15 Joulu 2007, 23:59

Kukkoaho kirjoitti:
Hoopo kirjoitti:Laittakaapa sitten kuvia koirista.
Voitten olla varmoja notta kuvia tulee heti kun niitä saadaan... sain ostettua itselleni jo tuon "Pikinokkapystykorva" kirjan sitä lueskellessa voikin odotus aikaa kulutella..
Jep, huusin tuota kirjaa ensin, ettei joudu vääriin käsiin :wink:
Mutta kun huomasin, että tuttu nimimerkki korotti, niin en viitsinyt korottaa enään. Olisi kyllä voinut kokeilla, että kuinka iso pystykorvakuume miehellä on :wink: Iteltä kun kans löytyypi ko opus.

Kukkoaho
Viestit: 751
Liittynyt: 11 Marras 2007, 19:02

Viesti Kirjoittaja Kukkoaho » 16 Joulu 2007, 01:12

Hoopo kirjoitti:Jep, huusin tuota kirjaa ensin, ettei joudu vääriin käsiin :wink:
Mutta kun huomasin, että tuttu nimimerkki korotti, niin en viitsinyt korottaa enään. Olisi kyllä voinut kokeilla, että kuinka iso pystykorvakuume miehellä on :wink: Iteltä kun kans löytyypi ko opus.
:lol: ai sinä se olit, no kuume olisi riittänyt vielä huomattavasti pidempään, kiitoksia kuitenkin kun pidit hinnan kohtuullisena :wink:

Oletukseni on, että se 10€ oli kohtuu?

Hoopo
Viestit: 107
Liittynyt: 30 Loka 2006, 14:11
Paikkakunta: Liminka

Viesti Kirjoittaja Hoopo » 16 Joulu 2007, 01:23

Juu, ei viihtinyt härnätä. :D

Kylläpä se tuo 10€ ei minusta ainakaan ole paha hinta. Kirjaa ei löydy juuri mistään. Itelläkin on kirjastonpoistokirja ja maksoin sen 10€ postikulujen kans.
Sen uudemman pystykorvakirjan "Suomenpystykorva metsällä ja kotona"
Siitä piti pulittaa jo yli 20€. Sitä näkyy liikenteessä vielä vähemmän.
Mutta painavaa asiaa on molemmissa. Tulee selattua aina silloin tällöin.
Aina jotain uutta hoksaa sieltä. Ja hyviä kuvia on myös.

Ja ei nuo muutkaan Tuomisen kirjat hassumpia ole. Siitä vaan keräämään koko sarja.

Vilperi

Viesti Kirjoittaja Vilperi » 16 Joulu 2007, 02:39

Kirjatietoa väheksymättä tarvitsee muistaa se tosiasia, että jokainen koiruus ja nimenomaan pystäri on aina yksilö jonka kanssa toimiessaan sen hyvät ja huonot puolet tulee esille. Isännästä/emännästä on sitten kiinni niiden huonojen puolien karsinta ja hyvien puolien kehittäminen. :wink:

Kytösavu
Viestit: 1805
Liittynyt: 15 Elo 2004, 18:38
Paikkakunta: Lapua
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kytösavu » 16 Joulu 2007, 17:56

:roll:

Tarppi
Viestit: 109
Liittynyt: 14 Marras 2005, 02:01
Paikkakunta: Konginkangas

Viesti Kirjoittaja Tarppi » 17 Joulu 2007, 00:51

Ja kyllä nää pystykoirat osaa olla viisaitakin :shock:
Äsken tuo Toope nukkui tuossa sohvalla ja ajattelin tehdä pienen kokeen sille:
-Huomasin kissan(lelukissi) olevan sängyn alla makkarissa ja herätin sitten Roopen ja kysyin:
-Missä kissa?
Noh Roopehan heräsi ja meni suoraan kissan hakemaan mulle, nakkas kissan mun eteen ja painui takas sohvalle nukkumaan :o

Ja tyhmempi koira olis tuonut mulle: maitovalaan, majavan, sinisenkoiran, ronsun tai muun vastaavan. Mutta että noin hyvin tietää nimet ja paikan, mihin tavarat jättää!
On se uskomattoman viisas!
Pöksykoiran Kennel

Kukkoaho
Viestit: 751
Liittynyt: 11 Marras 2007, 19:02

Viesti Kirjoittaja Kukkoaho » 20 Joulu 2007, 12:16

Tuomisen kirjoista kyselisin sen verran, että jos tuo Pikinokkapystykorva on Apinen, niin mikä olisi sitten se seruaava kirja?

Ostaa läjäytin Ruskalinnun laulu nimisen kirjan, en tiedä onko enemmän erätarinoita, mutta ehken Tuomisella on koira eräreissuilla mukanaan, joten oppia sieltäkin lienee irtoaa :wink:

Kytösavu
Viestit: 1805
Liittynyt: 15 Elo 2004, 18:38
Paikkakunta: Lapua
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kytösavu » 20 Joulu 2007, 21:01

http://www.videosara.fi/page21.html

Tuolta saa hyviä elokuvia, jos alkaa silimä väsyä. Ovat hienosti kuvattuja, ja erästyksenkin arvot ovat kohdillaan.

Eikäs historiaan tutustuminenkaan ole ikään pahasta. Ymmärtää taas vielä karvan paremmin tätä hienoa koiraa. Tuolta alapuolen linkistä ovat hyviä kirjoja varsinkin Suomenpystykorva-kansalliskoiramme, 100- vuotis historiikissäkin on mielenkiintoista asiaa, ja 50- vuotis historiikissäkin.

http://www.haukku.net/product_catalog.php?c=1

Kukkoaho
Viestit: 751
Liittynyt: 11 Marras 2007, 19:02

Viesti Kirjoittaja Kukkoaho » 21 Joulu 2007, 15:31

Kukkoaho vaikenee jälleen hetkeksi, ruskalinnun laulu tipahti postiluukusta :lol:

TAH
Viestit: 56
Liittynyt: 20 Helmi 2006, 16:01
Paikkakunta: Kaavi

Viesti Kirjoittaja TAH » 21 Joulu 2007, 15:44

Kukkoaho kirjoitti:Tuomisen kirjoista kyselisin sen verran, että jos tuo Pikinokkapystykorva on Apinen, niin mikä olisi sitten se seruaava kirja?
Seuraava kirja voisi olla Suomenpystykorva metsällä ja kotona! Koko Tuomisen tuotanto on tutustumisen arvoinen ja itse on tullut luettua se useampaan kertaan!

Kukkoaho
Viestit: 751
Liittynyt: 11 Marras 2007, 19:02

Viesti Kirjoittaja Kukkoaho » 22 Joulu 2007, 14:10

Pakkohan tässä on hiukan hehkutella, niin suuresti koko perhe koiruutta odottaa ja mihinkä minä näitä "taudin" ensi oireita purkaisin?

Poika 12v onnistui eilen yllättämään minut tokaisemalla "nyt mun on sitten pakko opetelle kaikki ne kanalinnut!" minä vastasin "no ei ole vaikeaa, miksikä sinun ne nyt pitää opetelle?" poika "no kun se Remu tulee ja kun se sitten haukkuu jotain lintua, niin mun täytyy tietää onko se oikea vai ei!"

No tuskinpa Remu haukkuja saa pojan ulkoilutusten aikana, mutta ei mene hukkaan oppi pojaltakaan.

Eilen lueskelin tuota Ruskalinnun laulua kun tyttäreni 5v pelmahti viereeni ja kyseli mitä luen, kerroin ja tyttö vaati lukemaan ääneen, luin pitkät pätkät hanhen metsästyksestä (Hanhien aikaan), luettiin sitten tarina loppuun iltasaduksi, tarina loppu kuviin ja ajattelin, ettei tyttö nyt ihan tarkkaan ole jaksanut kuunnella, mutta yllätti minut kysymällä "onko siellä kuvaa siitä yksikorvaisesta koirasta?", tarinan alkupuolella Tuominen kertoo ensimäisestä pystykorvastaan joka jossain tappelun rähäkässä menetti toisen korvansa.

Taitaa sitten tytöstä tosissaan tulla minulle se eräkaveri, niin tosissaan se tarinoita kuuntelee, kuinkas moni on mennyt nukkumaan kuunnellen ilta saduksi Erkki Tuomisen tarinoita :wink:

Vilperi

Viesti Kirjoittaja Vilperi » 22 Joulu 2007, 14:38

Siinähän on Kukkoaholle pari kiitollista koulutettavaa lisää koiran ohella tuleviksi metsästäjiksi! :lol: Yhteisjahtia sitten vaan ensi syksynä koko pesueen voimin mahdollisuuksien mukaan!! Suomessa ei ole koskaan liikaa pystäri miehiä/naisia. Mullakin oli vanhempi likka jo viiden vanhana mukana aamupimeessä teerisuon laidalla. Vaikka kumpikaan tyttäreistä ei nykyään metsästä harrastakaan (tämä kaupunkiasuminen ei ole asialle mitenkään eduksi! :evil: ), niin pystärifaneja on kyllä kummatkin. Nuorempi likka on omalta osaltaan pitänyt Möykyn koulutuksesta huolen ja vierailta tahoilta saa jatkuvasti kehuja koiran käytöksestä. Monihan on sitämieltä että ei pystistä tarvi kouluttaa, mutta kaupungissa asuessa se on kyllä enemmän kuin suotavaa! Pystis on viisas kaveri ja oppii nopeasti eron kodin ja metsän välillä, joten sitä ei tarvitse pelätä, että koulutus huonontaisi riistatyöskentelyä.

artur
Viestit: 3
Liittynyt: 21 Marras 2007, 19:21
Paikkakunta: Pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja artur » 22 Joulu 2007, 17:44

Morjens kaikille.

Eka viikko alkaa olla pulkassa ensimmäisen pystykorvan kanssa, hyvin on mennyt ja vauhtia on piisannut.
Muihin kennelimme koiriin on tutustuttu ja hyvin on ottaneet nämä "Tappaja laikat" nuorimmaisen porukkaansa, ilman mitään sen kummempia irvistelyjä.
Ruoka ja uni maistuu pennulle hyvin, mutta aina välillä on sitten virtaa metson siivelläkin leikkiä.

Hyvät joulut kaikille pystykorva ihmisille ja itse pystykorville

t: Ville ja Kekkeruusin Raisa

Vastaa Viestiin