Pystykorvan oman karvan kaluaminen

Tämän otsikon alla keskustellaan suomenpystykorviin liittyvistä asioista.

Valvojat: Valvoja6, Valvoja5, Valvoja2, Valvoja4, Valvoja8, Valvoja9, Valvoja3, Valvoja7, Valvoja1

Vastaa Viestiin
JALLU
Viestit: 103
Liittynyt: 06 Elo 2004, 20:29
Paikkakunta: Ivalo

Pystykorvan oman karvan kaluaminen

Viesti Kirjoittaja JALLU » 08 Maalis 2005, 20:53

Hei pystykorvaiset!
Omalla noin 9kk vanhalla pystiksellä on viimeaikoina ollut tapana järsiä omaa peitinkarvaa jopa aivan pohjavillaa myöten. Tarhassa on myös toinen uros , joka on jo yli 11 vuotta vanha. Onko muilla ollut samoja kokemuksia ja mikä ehkä avuksi?

JL

Yksi vaihtoehto on allergia

Viesti Kirjoittaja JL » 09 Maalis 2005, 00:28

Minulla oli suurinpiirtein samanikäisellä koiralla samanlainen ongelma. Eli jos koirasi jyrsii itseään takapäästä, ja matokuurin olet antanut, niin seuraavaksi kokeile antaa sellaista ruokaa joka ei sisällä viljaa. Minulla "nappuloiden" vaihto maissipohjaisiin korjasi tilanteen. Jälkeenpäin ajatellen en kyllä ole varma oliko kyseessä todellinen vilja-allergia, koska nykyään 2 vuotiaana ei reagoi enää viljatuotteisiin. Mutta silloiseen jyrsimisongelmaan ainakin auttoi.

IKa
Viestit: 410
Liittynyt: 12 Elo 2004, 19:37
Paikkakunta: Inari / Uusikaupunki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja IKa » 11 Maalis 2005, 17:55

Minulla tulee mieleen ainakin sinkin puute. Karvaan keräytyy paljon sinkkiä ja jos sinkin puute yllättää on oman turkin syöminen lähin lähde sinkinpuutteen täydentämiseksi. Kokeile sinkkitabletteja - ei siitä haittaakaan ole.

Vastaa Viestiin