Haminan tapaus

Tämän otsikon alla keskustellaan suomenpystykorviin liittyvistä asioista.

Valvojat: Valvoja6, Valvoja5, Valvoja2, Valvoja4, Valvoja8, Valvoja9, Valvoja3, Valvoja7, Valvoja1

Vastaa Viestiin
mani
Viestit: 12
Liittynyt: 08 Elo 2004, 16:32
Paikkakunta: Ylivieska

Haminan tapaus

Viesti Kirjoittaja mani » 12 Elo 2004, 22:02

Naapuri ampui pistoolilla pystykorvaa päähän, kun haukkuminen otti pattiin. Kertokaapa kokemuksianne ja mielipiteitänne, missä vaiheessa koiran haukkuminen alkaa olla niin häiritsevää, että naapurisopu joutuu koetukselle.

Itselläni oli alkuun pieniä hankaluuksia, mutta puhumalla on vielä selvitty. Tosin koirastakin on tullut hiljaisempi vanhetessaan.

Mettänpeikko
Viestit: 339
Liittynyt: 11 Elo 2004, 18:36

Koiravihaa muuallakin

Viesti Kirjoittaja Mettänpeikko » 14 Elo 2004, 12:18

Sodankylässä epäillään koirien myrkytystä. Toisen perheen Pystykorva kuoli ja toisen perheen kaksi ajokoiraa sairastuivat samaan aikaan. Joten, sinulla on ollut hyvä tuuri kun voit keskustella naapurisi kanssa. Joidenkin kanssa ei pysty puhumaan.

Avatar
enp
Viestit: 999
Liittynyt: 02 Elo 2004, 18:47
Paikkakunta: Rovaniemi
Viesti:

Liekö maahiset asialla

Viesti Kirjoittaja enp » 14 Elo 2004, 20:29

Minua hämmästytti joitakin vuosia sitten tapaus, että rivitalomme päädyssä vuosia olleen pystykorvani jouksulangan toisessa päässä ollut parisataa vuotias petäjä käytiin moottorisahalla katkaisemassa keskellä päivää. :!:

Tästä viisastuneena siirsin langan viereiseen petäjään ja koirani sai olla sen jälkeen rauhassa. :idea:

Koskaan ei selvinnyt kenen kanssa olin huonoissa väleissä. :?: Kuten jotkut ehkä arvasivatkin tämä sosiaalinen episodi tapahtui Lapissa.

mattik1
Viestit: 4
Liittynyt: 06 Elo 2004, 12:11

Viesti Kirjoittaja mattik1 » 17 Elo 2004, 13:46

Mielestäni yöllä(klo. 22 - 06) tapahtuva koiran haukku on häritsevää, jos se kuuluu "nurkkajuuresta". Itse pidän pystärin yöllä sisällä ja myös silloin kun en ole kotona. Muulloin tulee käytyä kieltämässä tai muuten rauhoittamassa koiraa, jos haukkuminen menee aivan mahdottomaksi(tosille koirlle, kissoille, oraville ym.).

rymy
Viestit: 50
Liittynyt: 29 Tammi 2005, 14:12
Paikkakunta: Myllymäki

Viesti Kirjoittaja rymy » 29 Tammi 2005, 15:16

Täällä myllymäelläkin (vaikka pieni kylä onkin) liikui syksyllä koiran tappaja..kaiken rotuisia ja ikäisä meni monta.. yksi bordercollie lähetettiin helsinkiin ruumiinavaukseen ja todettiin myrkytetyksi..kyllä oman koiran puolesta pelotti koko ajan, joskus heräilin yöllä tarkistamaan onko koira varmasti narussa pihalla.. Nyt ei onneksi ole tllut uusia tapauksia, mutta uhka on aina olemassa..

J-P
Viestit: 4
Liittynyt: 28 Tammi 2005, 19:52
Paikkakunta: Pirkkala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja J-P » 30 Tammi 2005, 18:43

mattik1 kirjoitti:Mielestäni yöllä(klo. 22 - 06) tapahtuva koiran haukku on häritsevää, jos se kuuluu "nurkkajuuresta". Itse pidän pystärin yöllä sisällä ja myös silloin kun en ole kotona. Muulloin tulee käytyä kieltämässä tai muuten rauhoittamassa koiraa, jos haukkuminen menee aivan mahdottomaksi(tosille koirlle, kissoille, oraville ym.).

Täällä Pirkkalas toimin samallalailla, vaikka onkin KKK...Paljon ei auta kun naapuri kantaa kompostiin ruuan jätteitä :idea:... Onneks ei ole taas vähään aikaan :!:

J-P
Viestit: 4
Liittynyt: 28 Tammi 2005, 19:52
Paikkakunta: Pirkkala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja J-P » 30 Tammi 2005, 18:53

rymy kirjoitti:Täällä myllymäelläkin (vaikka pieni kylä onkin) liikui syksyllä koiran tappaja..kaiken rotuisia ja ikäisä meni monta.. yksi bordercollie lähetettiin helsinkiin ruumiinavaukseen ja todettiin myrkytetyksi..kyllä oman koiran puolesta pelotti koko ajan, joskus heräilin yöllä tarkistamaan onko koira varmasti narussa pihalla.. Nyt ei onneksi ole tllut uusia tapauksia, mutta uhka on aina olemassa..
:evil: Täällä ihan sama juttu syksyllä meni yks koira....Myrkytys oireisiin,
sen jälkeen on koirani löytänyt munkin ja pullan ojasta....Onneks, se ei hirvee ahmatti ole joten olen saanut hävitetty nämä et ei vahingossa käy huonosti toisten koirille :evil: Aina saa olla varuillaan, siinä ei kumpikaan pääse nauttimaan länkeistä.

Näitä sairaita piisaa...Hiihtäjät ovat kans erikoisia, heillä on vain oikeuksia....mut ei mitään velvollisuuksia. Koiria ei millään täällä hyväksytä laduille. :shock:

IhraEsa

Viesti Kirjoittaja IhraEsa » 31 Tammi 2005, 15:30

Jaksan olla eri mieltä tuosta, saako koiraa viedä ladulle. Itse käyn hiihtämässä laduilla ja koiraa juoksutan jäällä tai metsässä hiihtäen latujen ulkopuolella. Ainakin Kuopiossa on niin paljon korkeuseroja, että vauhdit alamäissä ovat melkoisia. Jos yhteentörmäys sattuu, niin silloin sattuu. Eikä todellakaan ole mitään koiria vastaan, mutta ladut on tehty hiihtämistä varten, moottoritiet autoja varten, junaradat junia varten... Kyllä minun mielestä hiihtäjillä on täysi oikeus hiihtäää ladulla, ilman että rinnastetaan joihinkin koiranteloittajiin. Tänä talvena on muutaman kerran ollut tilanteita, että kävelijät (joillakin koira mukana) ovat olleet vaarallisissa paikoissa. Noh, mitään ei ole sattunut, mutta silti. Hyvä tuuri saattaa loppua ja kuka haluaa koittaa miltä tuntuu törmätä 30km/h viilettävään hiihtäjään, ladulla? Kyllä Suomessa on tilaa ulkoilla latujen ulkopuolellakin, umpiseen vaan....

Vastaa Viestiin