Haukkuottelun valintasäännön tarkastelu

Tämän otsikon alla keskustellaan suomenpystykorviin liittyvistä asioista.

Valvojat: Valvoja6, Valvoja5, Valvoja2, Valvoja4, Valvoja8, Valvoja9, Valvoja3, Valvoja7, Valvoja1

Vastaa Viestiin
PT
Viestit: 42
Liittynyt: 19 Maalis 2006, 22:56

Haukkuottelun valintasäännön tarkastelu

Viesti Kirjoittaja PT » 09 Kesä 2019, 10:23

Haukkuottelun valintasääntöä tarkastelevan työryhmän laatimaan luonnokseen voi tutustua ja siihen voi antaa palautetta täällä. https://spj.fi/haukkuottelun-valintasaa ... kastelu-2/

Pekka Tiainen

Hallakorpi
Viestit: 107
Liittynyt: 11 Joulu 2006, 16:40
Paikkakunta: Tornio

Re: Haukkuottelun valintasäännön tarkastelu

Viesti Kirjoittaja Hallakorpi » 15 Kesä 2019, 12:43

Asia on minusta hyvin valmisteltu ja riittävästi vaihtoehtoja löydetty. Yksi painovirhe paholainen joka ei itse asiaan vaikuta. Lopussa kun on esitetty vaihtoehdot (kohta 5) niin vaihtoehdoiksi olisi pitänyt laittaa "kohta 4.2, 4.3 jne...." eikä "kohta 5.2, 5.3 jne...".
Mutta nyt vain palautetta liikkelle hyvin tehtyyn aineistoon!
Jari Lalli

peija04
Viestit: 264
Liittynyt: 27 Heinä 2011, 14:48

Re: Haukkuottelun valintasäännön tarkastelu

Viesti Kirjoittaja peija04 » 21 Kesä 2019, 00:21

Minustakin hyvin, itse asiassa yllättävänkin hyvin valmisteltu esitys. Olen antanut palautteen linkin kautta, ja propsit sielläkin nimenomaan hyvin tehdystä työstä. Palautteessa ei tosin ollut suoraa mahdollisuutta ottaa kantaa asiaa/esitystä valmistelleen porukan valintaan/kokoonpanoon. Muistini on mikä on, mutta silti en muista, että kukaan ko. porukasta olisi oman koiran kanssa ko. kilpailuun osallistunut. Tiais Pekka on ollu tuomaroimassa, mutta, mutta.

Eli, hyvää työtä suhteessa toimeksiantoon, mutta surkeaa viisastelua todelliseen totuuteen, jossa kilpailukykyisten koirien omistajat miettivät metsästysreissuja kautta piirinkisoja. Tiais Pekalle sen verran, että toisin kuin sinulla, joillain muilla saattaa olla koiria, jotka pärjäävät sinusta huolimatta, ja jopa sinun laatimillasi säännöillä.

Eli edelleen, tällaisia esityksiä tekeviin konklaaveihin henkilöitä valittaessa toivoisin hallitukselta enemmän järkeä, ymmärrystä, uskallusta ja kokonaisvaltaista käsitystä siitä mistä kulloisessakin toimeksiannossa on kyse. Tämä tarkoittaa myös sääntötoimikunnan puheenjohtajan nimitystä.
Pitäähän kaiken normaalijärjen mukaan sääntöjä laativalla taholla olla näkemys, kokemus ja ymmärrys siitä mitä ollaan tekemässä. Tällaista ymmärrystä en ainakaan itse voisi kuvitella omaavani ilman, että olisin todistettavasti omistanut muutaman pelaavan koiran.
Olli Silvennoinen

Vastaa Viestiin