Haukkuottelu 2018

Tämän otsikon alla keskustellaan suomenpystykorviin liittyvistä asioista.

Valvojat: Valvoja6, Valvoja5, Valvoja2, Valvoja4, Valvoja8, Valvoja9, Valvoja3, Valvoja7, Valvoja1

Vastaa Viestiin
HTHT
Viestit: 43
Liittynyt: 08 Heinä 2008, 10:54

Haukkuottelu 2018

Viesti Kirjoittaja HTHT » 16 Marras 2018, 10:58

Uusimmassa Pystykorva-lehdessä sekä Koiramme-lehdessä oli ansiokkaat Heidi Lahtisen tekemät jutut kansallikoiramme Mestaruushaukuista. Myös laajat selostukset ja kuvat tapahtumasta. Pienet lisäykset M-18 kasvattajilta asiaan. Mestari 2018 Karahkan Eka-Essin kasvattajat ovat Taina ja Hannu Talvi, en yksin minä. Kasvatustyössä olemme molemmat aviopuolisot vastuullisia ja tasa-arvoisia, ilman molempien sitoutumista kasvatus ei olisi mahdollista. Ansiokkaasti oli naapuripitäjän Eeva ja Olli Silvennoisen Peijakkaan kennelin molemmat ottelussa mukana olleet pystärit tuotu esille. Onnittelut Vihantiin (Raaheen). Myös meillä Karahkasta oli kaksi kasvattia ottelussa mukana Eka-Essi sekä Karahkan Fani om. Martti Laine selviten yhdeksänneksi hyvällä tuloksella. Mielestäni tämä ottelu näytti punaisten valtikan olevan tällä hetkellä täällä pohjoisessa, kun kolmannes koirista ja kasvateista oli 30 kilometrin säteellä. Myös pohjoisen alueen koekäyntimäärät tukevat tätä.

Mestari Eka-Essiin oli minullakin kova luotto. Kuuntelin sääennustukset jotka lupasi sunnuntaille hyvää säätä. Laittelinkin Sauli Halttuselle viestiä, että tänään (la) Eka-Essi on vaan Essi, mutta huomenna Eka-Essi. Vielä haluan mainita Leppäselän Sallan, kasvattaja Kari Kaukonen. Sallalla 24 jälkeläistä joista puolet haukkunut ykkösen tai palkintotuloksen ja nyt nuorimmatkin 1,5 v. viedään kokeisiin. Eli, narttulinja on vaan periyttämisessä merkittävässä asemassa.

Tietenkin onnistujia oli useita ja monella pienoinen epäonnikin sorti monilta voiton mahdollisuuksia. Valitettavasti en itse päässyt paikan päälle aistimaan Syötteen Mestaruushaukkujen ainutlaatuista tunnelmaa. Onnittelut vielä kaikille osapuolille.

HTHT
Hannu Talvi

Avatar
heidi
Viestit: 410
Liittynyt: 06 Elo 2004, 10:07
Paikkakunta: Eno
Viesti:

Re: Haukkuottelu 2018

Viesti Kirjoittaja heidi » 19 Marras 2018, 14:32

Hannu, pahoittelen töppäystäni. Olin idän joukkueen johtajana varautunut esittelemään koiramme ja SIIHEN olin kyllä hoksannut kirjata teidät molemmat kasvattajiksi, niin kuin oikein on. Kaipa tässä pää alkaa muuttua yhä hatarammaksi, kun molemmista lehtijutuista unohtui harmittavasti Tainan nimi pois. Kiitos oikaisusta.

Lämpimät onnittelut myös teille kasvattajille kasvattienne hienosta menestyksestä!
t. Heidi
Heidi Lahtinen, Höyheneukon kennel

HTHT
Viestit: 43
Liittynyt: 08 Heinä 2008, 10:54

Re: Haukkuottelu 2018

Viesti Kirjoittaja HTHT » 19 Marras 2018, 15:28

Älä ole moksiskaan Heidi, näitä joskus sattuu itsekullekkin. Hieno juttu on Koiramme-lehdessä. Toivottavasti saamme kynäsi jälkeä lukea tulevaisuudessakin.

Terveisin
HTHT
Hannu Talvi

Avatar
heidi
Viestit: 410
Liittynyt: 06 Elo 2004, 10:07
Paikkakunta: Eno
Viesti:

Re: Haukkuottelu 2018

Viesti Kirjoittaja heidi » 19 Marras 2018, 23:44

Kiitos :)
Heidi Lahtinen, Höyheneukon kennel

Vastaa Viestiin