Irtohäkki farmariin

Tämän otsikon alla keskustellaan metsästyspystykorviin liittyvästä tekniikasta sekä aseista ja varusteista

Valvojat: Valvoja6, Valvoja5, Valvoja2, Valvoja4, Valvoja8, Valvoja9, Valvoja3, Valvoja7, Valvoja1

Rihlakko
Viestit: 70
Liittynyt: 05 Kesä 2005, 21:52

Irtohäkki farmariin

Viesti Kirjoittaja Rihlakko » 10 Elo 2010, 21:08

minkä kokoinen häkki olisi karhukoiralle hyvä farmarin takaosaan?onko kellään kokemusta hinnat ja mistä saa vai kannattaako tehhä ite,mistä materiaalista?

Pentti Koskelo

Re: Irtohäkki farmariin

Viesti Kirjoittaja Pentti Koskelo » 10 Elo 2010, 21:19

Koko riippuu tietenkin farmarin koosta.Isompaan isompi ja pienempään vähän pienempi.Korkeutta sen verran,että koira reilusti sopii vapaasti seisomaan.Kaikista parhaimman saa tee se itse mies kuljetus rullakoista kun näkee vaivaa.Tulee tukevampi ,edullisempi ja parempi kuin ostosellaisista ja koon saa millilleen sellaisen kun haluaa.Varmaan joltakin löytyy kuviakin sellaisista?

Kojamo
Viestit: 1781
Liittynyt: 05 Elo 2004, 22:59
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: Irtohäkki farmariin

Viesti Kirjoittaja Kojamo » 10 Elo 2010, 21:38

Farkkua varten ihan normi irtohäkki. "Customoin siihen kaltevan takaseinän" nuukana miehenä itte. Kalteva takaseinä lisää mahdollisen häkin pituutta/ toisaalta lisää tavaran kuljetustilaa.
Cerverissä on sitten "omavalmiste" mittojen mukaan tehty kahden koiran häkki.
Paru vinkkiä:
Häkissä kannattaa olla kaksi uloskäynti aukkoa, ja se olisi hyvä kiinnittää tavaratilaan kiinni. On koiralla mukavampi olla jos isännälle iskee "kankkunen" soratiellä :oops:

Pentti Koskelo

Re: Irtohäkki farmariin

Viesti Kirjoittaja Pentti Koskelo » 10 Elo 2010, 22:01

Sitten jos sattuu oikean pelikoiran saamaan olisi aika hyvä rakentaa kuljetuskoppi auton perälle esim vilmivanerista. Pienoiset eristeetkään ei olisi pahitteeksi.Kokeen tai kovan metsäpäivän jälkeen on parempi,että märkä koira ei vilustu,jos sen joutuu esim koe paikalla jättämään autoon yöksi.Joskus on yöllä pakkastakin.Metallihäkissä koira ei tarkene märkänä,mutta kunnon kopissa pysyy lämpimänä.Itse en märkää ja väsynyttä koiraa jättäs mistään hinnasta metallihäkissä autoon pakkasella.

Falco
Viestit: 176
Liittynyt: 10 Huhti 2008, 08:14
Viesti:

Re: Irtohäkki farmariin

Viesti Kirjoittaja Falco » 10 Elo 2010, 22:38

Suosittelen lämpimästi muovisia lentokuljetus boxeja.Kun otat kuraisen ja märän koiran autoon ja se purauttaa itseään siellä boxissa niin kura jää sinne sisälle kun taas häkissä kura lentää tuulilasiin saakka!! Ja niitä voi pestä huoletta ei ruostu, niin ja voit sitten laittaa koiran sinne jos mieli tekee lähteä merta edemmäs karhujahtiin(lentäen) 8)
Tiina Loimupalo ja mailman kauneimmat Karjalankarhukoirat

Rihlakko
Viestit: 70
Liittynyt: 05 Kesä 2005, 21:52

Re: Irtohäkki farmariin

Viesti Kirjoittaja Rihlakko » 11 Elo 2010, 20:52

No juu,tuo filmivaneri saattas olla hyvä,mutta vaatis varmaan ikkkunan tai luukun ettei ihan pimeessä sessen tarvi olla.verkkohäkin päälle voisi laittaa vaikka viltin tai maton ja on se ehkä kevyempi siirrellä autoon ja pois.oisko kellään kuvia vaikka rullakosta tai muusta verkosta tehystä?

sumu
Viestit: 722
Liittynyt: 18 Helmi 2010, 21:43

Re: Irtohäkki farmariin

Viesti Kirjoittaja sumu » 12 Elo 2010, 11:40

Kärkkäinen kauppaa tuolaista menee kätevästi kasaan tarvittaessa,muiden hinnoista ei minulla ole tietoa :?: https://www.karkkainen.com/webapp/wcs/s ... rchMethod=
Sauli Ojatalo

hese
Viestit: 81
Liittynyt: 08 Elo 2004, 20:32

Re: Irtohäkki farmariin

Viesti Kirjoittaja hese » 12 Elo 2010, 17:24

Teetätin kaverilla mittojen mukaisen kuljetuslaatikon. Runko 20 mm neliöputkesta ja seiniin filmivaneri. Yläreunasta noin 10 cm vanerista pois, että ilma vaihtuu ja valoa tulee. Minua myös tympäisi kun märkä koira heitti kaikki kurat auton seinille. Toisaalta myös takatila pysyy siistimpänä kun ei tarvi kuin laatikko imuroida koirankarvoista, hiekasta jne. Mitoitin vielä sillain, että mahtuu myös vaimon autoon. Ainoa ongelma on, että boksi ei mene "kasaan", mutta onneksi on tilaa säilyttää sitä autotallissa tai varastossa.
Heino Seluska

Pentti Koskelo

Re: Irtohäkki farmariin

Viesti Kirjoittaja Pentti Koskelo » 12 Elo 2010, 20:54

Kyllä kopissa on hyvä seinät olla.Koira kerran pyöri jossakin ketun haaskassa.Ei ollut kovin "haaska" se haju.Sellainen koira kun hyppää autoon jossa vain ritilät ja koira puistelee itsensä niin saattaa auto haiskahtaa aika hyvälle ja pitkään.On siinä se hyvä puoli että ei oo Martta työntymässä samaan autoon.

ROKKA
Viestit: 79
Liittynyt: 28 Marras 2009, 15:22

Re: Irtohäkki farmariin

Viesti Kirjoittaja ROKKA » 12 Elo 2010, 21:35

Itse tein ex valtion rautateitten koira kuljetus häkistä.Piti leikata etuseinä pois ja pätkä välistä ja heppi ja huokonen ja seinä kiinni.Sopi ainakii farmari focuksee ja nyt on pakurissa ja yllättävän hyvin toimii,mutta malleja ja tapoja varmaan yhtä paljon kuin tekijöitä :D
Toni Tynkkynen

AnttiR
Viestit: 1
Liittynyt: 11 Marras 2009, 20:31

Re: Irtohäkki farmariin

Viesti Kirjoittaja AnttiR » 12 Elo 2010, 21:39

Minä olen kuskannut kkk-narttua Savic -merkkisessä verkkohäkissä jonka toinen pääty on viisto - sattuu olemaan vielä melko tarkalleen oman auton takapenkin myötäisesti kallellaan joten istuu hyvin konttiin! Se on suht-kevyt nakella autosta toiseen, sisälle tai mihin aina tarvitsee (koira tykkää nukkua siinä esim. kylässä ollessa), pysyy siistinä ja on kontissa varmaan viilein ja ilmavin ratkaisu kunhan muuten koettaa järjestää koiralle varjoa jos on kuuma. Minä olen ratkaissut kuraisen koiran ongelmia pitämällä häkin pohjalla (jossa on ulosvedettävä, helposti puhdistettava muovikaukalo) matonriepua, ja toisen olen tarvittaessa heittänyt häkin päälle jos tarvii tosiaan varjostaa tai jos koira on märkä ja kurainen. Häkin saa myös tosi nopeasti purettua litteäksi. Olen ollut oikein tyytyväinen, maksoi kai jotain 70 € huitteilla eläintarvikeliikkeessä. Ainoa miinus ehkä oven lukkojen räminä soratiellä, joka vaimenee kyllä kun laittaa matonnurkan tms. oven väliin...

tikkakoski
Viestit: 561
Liittynyt: 26 Loka 2004, 23:55

Re: Irtohäkki farmariin

Viesti Kirjoittaja tikkakoski » 12 Elo 2010, 21:49

[quote="tikkakoski"]Kuva No eipä farmariauto mutta itse tekaistut häkit, ovat palvelleet jo useassa pakettiautossa(pienten muutostöiden jälkeen),
Rami Ahola

hjortron
Viestit: 15
Liittynyt: 08 Joulu 2008, 13:34
Paikkakunta: Aapajoki
Viesti:

Re: Irtohäkki farmariin

Viesti Kirjoittaja hjortron » 24 Elo 2010, 23:34

meillä on tällainen häkki, siihen mahtuu kaksi karhukoira narttua tai niin kuin kuvassa näkyy, välillä 4 havannankoiraa.
Ei rämise, ei kolise ja on tukeva, ei tarvitse sitoa kiinni autossa, pohjassa tarrat, jotka ottaa kiinni lattiamattoon. Mulla tämä häkki VW Passat Variantissa enkä ole ostoa katunut. Karhukoirat siellä pötköttelee tyytyväisenä. Isännän Hiluxissa ovat takapenkillä :lol:
Häkki on G-line merkkinen ja maksaa rapiat 400€
[img]http://C:\Users\Ellinkuusi\Pictures\2010-05-05\P5051281-1.JPG[/img]
Anne Kuusijärvi

Verneter

Re: Irtohäkki farmariin

Viesti Kirjoittaja Verneter » 24 Elo 2010, 23:54

hjortron kirjoitti:meillä on tällainen häkki, siihen mahtuu kaksi karhukoira narttua tai niin kuin kuvassa näkyy, välillä 4 havannankoiraa.
Ei rämise, ei kolise ja on tukeva, ei tarvitse sitoa kiinni autossa, pohjassa tarrat, jotka ottaa kiinni lattiamattoon. Mulla tämä häkki VW Passat Variantissa enkä ole ostoa katunut. Karhukoirat siellä pötköttelee tyytyväisenä. Isännän Hiluxissa ovat takapenkillä :lol:
Häkki on G-line merkkinen ja maksaa rapiat 400€
[img]http://C:\Users\Ellinkuusi\Pictures\2010-05-05\P5051281-1.JPG[/img]
Pitää lähettää kuva nettiin ensin, ei näy kovalevyltä. esimerkiksi www.imageshack.us on selkeä.

hjortron
Viestit: 15
Liittynyt: 08 Joulu 2008, 13:34
Paikkakunta: Aapajoki
Viesti:

Re: Irtohäkki farmariin

Viesti Kirjoittaja hjortron » 24 Elo 2010, 23:58

juu mie hoksasin, ootappa vähän :lol: :lol: :lol:
Anne Kuusijärvi

Vastaa Viestiin