Sähköpanta

Tämän otsikon alla keskustellaan metsästyspystykorviin liittyvästä tekniikasta sekä aseista ja varusteista

Valvojat: Valvoja6, Valvoja5, Valvoja2, Valvoja4, Valvoja8, Valvoja9, Valvoja3, Valvoja7, Valvoja1

Vastaa Viestiin
Remington
Viestit: 57
Liittynyt: 25 Marras 2005, 23:15

Sähköpanta

Viesti Kirjoittaja Remington » 29 Syys 2008, 09:03

Onko kellään kokemuksia sähköpannasta miten se toimii? Lopettaako poron ajamisen tai vihaisuuden kaadolla kun antaa vähän sähköä kaulaan?
Sen palava katse kääntää erämiehen katseet!

HV
Viestit: 444
Liittynyt: 15 Kesä 2005, 13:57

Re: Sähköpanta

Viesti Kirjoittaja HV » 29 Syys 2008, 09:16

Taisi mennä viikonloppu pilalle?

Remington
Viestit: 57
Liittynyt: 25 Marras 2005, 23:15

Re: Sähköpanta

Viesti Kirjoittaja Remington » 29 Syys 2008, 09:30

Ei mennyt aivan pilalle kaatokin saatiin. Eilen raana hirvee jälestettiin ja löydettiin niin näytti että ei anna hirveä millään ni ajattelin että jotkut puhuvat että sähköpannalla alkaa totella.? Jotkut myös puhuvat pippuripannasta joten haluaisin kuulla kokemuksianne.
Sen palava katse kääntää erämiehen katseet!

tuppiroska

Re: Sähköpanta

Viesti Kirjoittaja tuppiroska » 29 Syys 2008, 09:44

Sähköpannan käyttösäde on rajallinen, eli jos lähtee hakulenkiltä porojen perään niin ei mitään hyötyä. Kaadolla voinet puuttua koiran vihaisuuteen jo itsekkin. Sähköpannasta omakohtaisia kokemuksia sen verran että auttoi n. kuukauden ja sitte sama ralli jatkui. Ei koira pöljä ole, se huomaa milloin on sähköpanta kaulassa, vaikka käytin valepantaakin.

HV
Viestit: 444
Liittynyt: 15 Kesä 2005, 13:57

Re: Sähköpanta

Viesti Kirjoittaja HV » 29 Syys 2008, 14:11

Minun koira rupesi aikanaan omimaan hirveä niin, että alkoi minullekin murista. Samalla sekunninmurto-osalla koira löysi itsensä hangesta seljällään ja yhdellä "hyi"llä saateltuna.
Siihen loppui ärinä ja sen jälkeen on kaikki muutkin päässeet ilman mielenosoituksia paikalle. Nyt vaan katselee mukana kun eläintä aukaistaan.

280581
Viestit: 1605
Liittynyt: 22 Joulu 2007, 17:46
Paikkakunta: Miehikkälä

Re: Sähköpanta

Viesti Kirjoittaja 280581 » 29 Syys 2008, 16:32

Ensinnäkin tulee muistaa että keskusteltaessa impulssikaulaimesta Suomessa, puhutaan laittomasta välineestä. Välineellä voi saada oikeissa käsissä positiivisiakin tuloksia aikaan, mutta väärin käytettynä kaikkea muuta. Vähäisellä ymmärrykselläni en ole monesta asiasta yhtä varma, kuin että puuttuvaan auktoriteettiin/ menetettyyn laumanjohtajuuteen ei pidä tällä laitteella hakea helpointa ratkaisua. Ainakin suurimman osan tämän palstan kirjoittajista on viisaanpaa vaikkapa kysyä neuvoa kokeneemmalta mainitsemiasi ongelmia ilmetessä.
Juha Leppänen, Ruokolahti

Remington
Viestit: 57
Liittynyt: 25 Marras 2005, 23:15

Re: Sähköpanta

Viesti Kirjoittaja Remington » 29 Syys 2008, 21:03

Kyseessä on joulukuussa täyttävä 3 vuotias koira joten vieläkö on hyvät mahdollisuudet? itse luulen että vielä voi hyvin saada vihaisuuden pois? Muuten koira on kuin lammas mutta kun saa tuorettta hirven lihaa ni muuttuu aivan erilaiseksi
Sen palava katse kääntää erämiehen katseet!

ville
Viestit: 231
Liittynyt: 23 Elo 2004, 18:25
Paikkakunta: Kainuu

Re: Sähköpanta

Viesti Kirjoittaja ville » 02 Loka 2008, 18:57

Joopa joo.

Onko se sinullekkin vihainen? Vai pelkästään muille "tuntemattomille"?

Mulla vanhempi joskus ollut vähän siinä ja siinä jos ei ole itse paikalla ja ampuja ei heti ota koiraa kiinni vaan esimerkiksi on pistetty ja pidetty taukoa ja ehkäpä kuppi kahvia ja pitäisi ruveta suolistamaan ja kääntelemään niin selkeitä "vaaran" merkkejä on ollut ilmassa. Mulle kuitenkaan ei ole koskaan ollut. Pannasta kiinni ilman ihmettelyjä ja koira kauemmas ja tietenkin koiraa kehutaan.

Kaverilla oli kyllä KKK jota ei saanut kaadolta pois kun paksut kinttaat kädessä. :oops:
Jarmo Huotari

Vastaa Viestiin