Sako, Lapua, Norma vai muu..?

Tämän otsikon alla keskustellaan metsästyspystykorviin liittyvästä tekniikasta sekä aseista ja varusteista

Valvojat: Valvoja6, Valvoja5, Valvoja2, Valvoja4, Valvoja8, Valvoja9, Valvoja3, Valvoja7, Valvoja1

Vastaa Viestiin
Itäraja
Viestit: 611
Liittynyt: 30 Heinä 2007, 12:16
Paikkakunta: Kainuu

Sako, Lapua, Norma vai muu..?

Viesti Kirjoittaja Itäraja » 04 Elo 2008, 14:32

Ihan huvin vuoksi, mitä patruunamerkkiä käytätte hirvijahdissa? Onko tietty tyyppi vai mitä sattuu hyllystä löytymään.. Eri lehdissä näkyy olevan testejä eri merkkisistä patruunoista ja luotityypeistä, myös aika eriävin tuloksin.
Itse luotan Sakoon, Hammerheadiin ja Super Hammerheadiin.

korvenkiertäjä
Viestit: 29
Liittynyt: 08 Joulu 2006, 14:53

Re: Sako, Lapua, Norma vai muu..?

Viesti Kirjoittaja korvenkiertäjä » 05 Elo 2008, 12:27

Lapua naturalis.on muuten -piip- nätisti auenneita ja "ehjiä" luoteja vaikka on ollu pahojakii luu osumia.ennää en muita käytä.

bere
Viestit: 28
Liittynyt: 12 Syys 2006, 23:39

Re: Sako, Lapua, Norma vai muu..?

Viesti Kirjoittaja bere » 05 Elo 2008, 12:56

Adam Mykkänen meinas et paras luoti on Lapuan naturalis jossa jäämäpainokin lähes sata ja surkein luoti Sakon super hammerhead... Näytti myös hirveen ammuttuja luoteja ja niistäkin näki et näin se on.. Itse käyttänyt lapuan megaa mut nyt aion vaihtaa naturalikseen.

mustavalakonen koera

Re: Sako, Lapua, Norma vai muu..?

Viesti Kirjoittaja mustavalakonen koera » 05 Elo 2008, 17:03

luin noista luodeista ja patruunoista tehdyn testin mk lehdestä ja ite oon käyttäny super hammeria rapia 14 grammasena, cal 30-06. niitä, ja muitakin nyt sattuu olemaan vielä niin en aio vaihtaa ja ampua pilkkaan noita vanhoja. se kai lie sama jos ei risukkoon ammu että millä nappaa kun kohdalle osuu :roll: täytyy vastasuudessa syyttää luotia jos elukka karkaa :lol: tosin seuraava laatikko jonka ostan voi olla jotaki muuta kuin nykyisiä.

Vastaa Viestiin