Kokemuksia UP:n gepsistä

Tämän otsikon alla keskustellaan metsästyspystykorviin liittyvästä tekniikasta sekä aseista ja varusteista

Valvojat: Valvoja6, Valvoja5, Valvoja2, Valvoja4, Valvoja8, Valvoja9, Valvoja3, Valvoja7, Valvoja1

kossi

Viesti Kirjoittaja kossi » 07 Tammi 2008, 23:49

Hunter87 kirjoitti:Minkäslaiseen hintaan ootte tutkia ostellu? Tietäsin vaan etten maksa ns. liikoja laitteista.
Hintaerot minimaalisen pieniä eri gps-tutkamerkkejä verratessa, mutta jos haluat toimintavarmimman ja käyttökustannuksiltaan edullisimman tutkan hankkia, niin se on ehdottomasti ultrapoint ja uusin malli 2007-08 :wink:

Hunter87
Viestit: 60
Liittynyt: 01 Elo 2007, 17:43
Paikkakunta: Varkaus

Viesti Kirjoittaja Hunter87 » 12 Tammi 2008, 15:51

Nyt on sit tutka jo varattuna :D Vielä vaan pitää oottaa seuraavaa tiliä, et sen saa lunastettua pois kaupasta. Päätin samantien ottaa poitsulle 4-akun version, kun eihän sitä koskaan tiedä millaiselle tuulelle koiruus sattuu... :wink:
Kummankoslaisia tutkia teillä on käytössä kahta vai neljää akkua?
Matti Westerlund

Itäraja
Viestit: 611
Liittynyt: 30 Heinä 2007, 12:16
Paikkakunta: Kainuu

Viesti Kirjoittaja Itäraja » 12 Tammi 2008, 17:40

Neljällä patterilla, ilman muuta..

Hunter87
Viestit: 60
Liittynyt: 01 Elo 2007, 17:43
Paikkakunta: Varkaus

Viesti Kirjoittaja Hunter87 » 17 Tammi 2008, 19:50

onko teille tullut tutkan kanssa ongelmia mm. ei anna ottaa gprs-paikannusta vaam valittaa että tietoja ei löydy, tai sitten että laturi ei ala lataamaan akkuja vaan kaikki valot sammuu vaikka mielestäni siinä pitäisi palaa punaisen valon latauksen ajan.
paikannuksen saa kyllä otettua viestillä, mutta kun haluaisin käyttää juuri tätä gprs toimintoa (myyjä kyllä väitti että sen pitäs pelata)
Matti Westerlund

kairankulkija
Viestit: 31
Liittynyt: 11 Elo 2004, 21:47
Paikkakunta: lappi

Viesti Kirjoittaja kairankulkija » 17 Tammi 2008, 20:15

Laita koirapanta toimintakuntoon ja vie se ulos, jotta se saa yhteyden sateliittiin. Aktivoi dogigeps koira infosta asettamalla päivitys väli esim.60s., jonka jälkeen odotat, että gps paikannus on kytketty. Tämän jälkeen haet valikosta gprs seuranta ja valitset sen. Tämän jälkeen pitäisi paikkatietoja alkaa tulla 60s välein.
Paristolaturi saattaa olla viallinen, koska se ei vilkuta lataus merkkivaloa.

Hunter87
Viestit: 60
Liittynyt: 01 Elo 2007, 17:43
Paikkakunta: Varkaus

Viesti Kirjoittaja Hunter87 » 19 Tammi 2008, 14:13

Tuli tänään lenkillä testattua sit tota gps:sää. Käy ja kukkuu kuin unelma, eli pelaa ainakin lenkillä moitteettomasti. Ja paikkatieto tulee gprs:llä parissa sekunnissa. Poika ei pannut pahakseen vaikka laitoinkin pannan kaulaan. Alkuun piti tottakai vähän puistella että mikäs mötikkä se nyt niskassa oikein on, mutta vauhtiin päästyään ei tainnut huomata koko pannan olemassa oloa. :P
Onneksi UP:llä on asiantuntevaa ja selkeästi "tumpeloita" opastavaa henkilökuntaa. Soitto sinne ja johan alkoi meikäläinenkin tajuamaan kuinka tutka pelittää :lol:
Matti Westerlund

Remington
Viestit: 57
Liittynyt: 25 Marras 2005, 23:15

Myyn

Viesti Kirjoittaja Remington » 23 Touko 2008, 18:43

Mulla olisi myynnissä hyvin toimiva ultrapoint 2006.

Soita ja kysele enenpi 0400 245575
Sen palava katse kääntää erämiehen katseet!

yaris
Viestit: 70
Liittynyt: 11 Tammi 2008, 08:29

Viesti Kirjoittaja yaris » 23 Touko 2008, 23:03

Ollut 2syksyä käytössä hyvin pelitti kunnes vaihdoin puhelinta 6110 navigator,huonoin ostos jonka koskaan olen tehnyt kun vertaa nokia 6630:een,tuo 6110 ns.kalastajan painajainen verkko aina hukassa,mutta nyt sain onneksi vielä uuden 6630 puhelimen ja nyt taas vehkeet toimii.Onko kellään kokemuksia tuosta kahden akun mallista kiinnostais tietää?

jussa
Viestit: 11
Liittynyt: 06 Joulu 2005, 21:19

Viesti Kirjoittaja jussa » 24 Touko 2008, 00:12

Kesä on tulollaan ja pitäisi hankkia GPS: tutkaan operattori Mistä Kannattaisi hankkia ja minkä lainen? SYKSY Tulee niin nopea kesän jälken ja jokainen kehuu omia liittymä tyyppejä ?MISTÄ KANNATTAISI OTTAA LIITTYMÄ ? JA MINKÄ LAINEN ?

hannutii
Viestit: 599
Liittynyt: 08 Tammi 2007, 13:59
Paikkakunta: Ylikiiminki

Viesti Kirjoittaja hannutii » 24 Touko 2008, 08:13

jussa kirjoitti:Kesä on tulollaan ja pitäisi hankkia GPS: tutkaan operattori Mistä Kannattaisi hankkia ja minkä lainen? SYKSY Tulee niin nopea kesän jälken ja jokainen kehuu omia liittymä tyyppejä ?MISTÄ KANNATTAISI OTTAA LIITTYMÄ ? JA MINKÄ LAINEN ?
Se riippuu paljon siitä minkäliseen tutkaan päädyt, että mikä liittymä kannattaa ottaa. Tällä hetkellä Ultrapointin tutka on semmonen, jossa paikkatiedot kulkevat gprs:n välityksellä. Tämä vaihtoehto on paljon tekstiviestiä halvempi. Lupailivat erämessuilla trcakerin ja pointerinki miehet, että gprs tulee ihan lähiaikoina, eli jos uudet vehkeet syksyksi laitat niin uskosin, että kannattaa ottaa sekä omaan, että koiran päähän liittymä johon kuuluu kiinteällä kuukausimksulla 100 tekstiviestiä ja n. 5Mt gprs dataa. Tämä tulee halvemmaksi kuin tuo perinteinen 1000 tekstaria mikä itelläki on. Tuolla datamäärällä saatkin sitte jo 20000 paikkatietoa.
Korjatkaa joilla on kokemusta jos olen väärässä. Ite pelittelen vielä reppu pointerilla ja liittymänä on tele finlandin 1000 tekstarin paketti. Operaatorien välillä ei ole suuria hinta eroja tuossa tekstaripaketissa muuten ku kuuluvuuden välillä. Ainakin nämä kolumbus, saunalahti, telefinland ja dna tarjoavat edullisen paketin, 7-9€/1000viestiä/kk
Ite ostasin joko tuon ultrapointin tai sit oottasin trackerin/pointerin uusimman mallin...
Hannu Tiirola
Kuva

kopara

Viesti Kirjoittaja kopara » 24 Touko 2008, 10:16

Olen ajatellut näin,että sitten kun laitteen ostan,tärkeintä on se että laite pelittää kaikissa olosuhteissa.Ei valinta kriteerinä voi aina olla hinta.Samaten operaattoreissakin on eroja.EN minä ainakaan jouda tekstiviestin hintaa tuijottamaan,kun koiralla hirvi tai karhu haukussa.

yaris
Viestit: 70
Liittynyt: 11 Tammi 2008, 08:29

Viesti Kirjoittaja yaris » 24 Touko 2008, 16:39

Minulla on Saunalahden liittymä ,sanoivat ettei Pohjois-Suomessa pelaa mutta olivat väärässä ja Saunalahden sivulla oma sivu josta voin muuttaa liittymätyypiä,nyt en maksa puhelimen ja pannan liittymistä mitään sitten elokuussa otan liittymät käyttöön. hyvin on pärjätty poislukien tuota nokia 6110 navigatorpuhelinsähläystä.

Seppo Toivonen
Viestit: 449
Liittynyt: 22 Touko 2008, 17:26
Paikkakunta: Lieksa

neuvoja

Viesti Kirjoittaja Seppo Toivonen » 25 Touko 2008, 10:55

Minkälainen saunalahden liittymä sulla on? Sain palkintona kokeesta UP 2007 ja tarkoitus ottaa käyttöön. Olen täysin vihreä GPS laitteisiin. Tähän mennessä tutkaillut 15 vuotta Trager 466 kanssa mikä on ollut erinomainen tutka.Neuvot olis nyt tarpeen.

karhu_koira

Re: neuvoja

Viesti Kirjoittaja karhu_koira » 25 Touko 2008, 11:56

Seppo Toivonen kirjoitti:Minkälainen saunalahden liittymä sulla on? Sain palkintona kokeesta UP 2007 ja tarkoitus ottaa käyttöön. Olen täysin vihreä GPS laitteisiin. Tähän mennessä tutkaillut 15 vuotta Trager 466 kanssa mikä on ollut erinomainen tutka.Neuvot olis nyt tarpeen.
Kaikkein nopeitten oppii, kun käy päivän semmoisen mukana, joka osaa kyseistä tutkaa käyttää.

yaris
Viestit: 70
Liittynyt: 11 Tammi 2008, 08:29

Re: neuvoja

Viesti Kirjoittaja yaris » 25 Touko 2008, 14:29

Seppo Toivonen kirjoitti:Minkälainen saunalahden liittymä sulla on? Sain palkintona kokeesta UP 2007 ja tarkoitus ottaa käyttöön. Olen täysin vihreä GPS laitteisiin. Tähän mennessä tutkaillut 15 vuotta Trager 466 kanssa mikä on ollut erinomainen tutka.Neuvot olis nyt tarpeen.
Minulla on omassa puhelimessa TUPLAPAKETTI 3G,hinta 19,95 ja pannassa tällä hetkellä"PUHU HYVÄÄ" ei maksa mitään, sitten kun otan tutkan käyttöön tuohon pantaan otan lisäpalveluna GPRS 25 paketin,4e/kk.jos joku tietää lisää kirjoitelkaa.

Vastaa Viestiin