Koira GPS:ää kannattanee vielä odotella..

Tämän otsikon alla keskustellaan metsästyspystykorviin liittyvästä tekniikasta sekä aseista ja varusteista

Valvojat: Valvoja6, Valvoja5, Valvoja2, Valvoja4, Valvoja8, Valvoja9, Valvoja3, Valvoja7, Valvoja1

Vastaa Viestiin
Jeppe
Viestit: 152
Liittynyt: 21 Maalis 2007, 13:52

Viesti Kirjoittaja Jeppe » 23 Touko 2007, 12:42

Näyttää hieman rimpulalta tuo ilmeisesti koiran niskan/sään päälle tuleva antenniviritys. Sopii kenties aukeilla toimiville kanakoirille, mutta miten lienee maastosoveltuvuus. Puskat koluaville ajokoirille ainakin toivoton tapaus. Taitaa suomalainen koiratutkatietämys olla siltikin alan huippua, mitä olen gps-tutkiin perehtynyt.

karhu_koira

Viesti Kirjoittaja karhu_koira » 23 Touko 2007, 13:03

Eipä voi muuta sanoa kuin että ompa melkoinen KÖTÖSTYS! En laittaisi oman koiran selkään tuota vaikka ilman saisi. Saman asian ajaa vanha haravamallikin.

Artsi
Viestit: 509
Liittynyt: 07 Tammi 2006, 19:56
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Artsi » 23 Touko 2007, 13:59

Jeppe kirjoitti: Taitaa suomalainen koiratutkatietämys olla siltikin alan huippua, mitä olen gps-tutkiin perehtynyt.
Kunhan et sekoita koiratutkaa ja gps:ää, kaksi eri asiaa tuo tutka ja gps :wink: Garminilla taitaa olla gps tietämys melko tasokasta, käyttökokemukset kertonevat millainen on käytössä. Idea ainakin on hyvä, pääsee eroon gsm-riippuvuudesta

Esahu
Viestit: 15
Liittynyt: 28 Helmi 2006, 11:15

Viesti Kirjoittaja Esahu » 23 Touko 2007, 23:37

Kuulostaa muuten hyvältä, mutta ainakin mitä itsellä on kokemuksia vhf-puhelimista, niin kuuluvuus vaihtelee aika reilusti. Tuo 5 mailia (7-8km) tunnostaa aika kovalta lupaukselta, mutta mitä lie käytännössä???

Juusokki

Viesti Kirjoittaja Juusokki » 24 Touko 2007, 10:00

Sisäpiiriltä kuultuna 5 km suomalaisessa maastossa on aika maksimi.

itse en kyllä yhtään epäile garminin osaamista GPS-laitteissa. Mutta tekniikkaa ja maasto asettaa vaan jotain rajoituksia ja niiden mukaan mennään. Odotellaan virallisempaa tietoa.

Vastaa Viestiin