Kokemuksia aserepuista?

Tämän otsikon alla keskustellaan metsästyspystykorviin liittyvästä tekniikasta sekä aseista ja varusteista

Valvojat: Valvoja6, Valvoja5, Valvoja2, Valvoja4, Valvoja8, Valvoja9, Valvoja3, Valvoja7, Valvoja1

Vastaa Viestiin
JarmoS
Viestit: 2
Liittynyt: 09 Marras 2013, 19:28

Kokemuksia aserepuista?

Viesti Kirjoittaja JarmoS » 09 Marras 2014, 14:34

Millaisia kokemuksia teillä on aserepuista, miten soveltuvat pystykorvahommiin. Eberlestock lienee kärkimerkki, mallejakin näytti olevan melkoinen määrä.

lyijy
Viestit: 12
Liittynyt: 19 Joulu 2010, 22:51

Re: Kokemuksia aserepuista?

Viesti Kirjoittaja lyijy » 11 Tammi 2015, 21:18

Moro.
Sain pojalta joululahjaksi pari vuotta sitten jahti merkkisen aserepun. Hyviä puolia on koko, hyvin istuu selkään lisävöitten perusteella, hyvin mietityt tasku ratkaisut, hyvä materiaali, hiihtäessä ok. Huonoja puolia, aseen kiinnitys reppukoteloon on kömpelö. kävellessä ase uppoaa liian alas ja piippu osuu kävelijän jalkoihin. Itse joutuu virittelemään asekoteloa mieleiseleen aseelle. Olen käyttänyt reppua näätä hommissa pystärin kanssa. Hinta laatusuhde OK. :thumbsup: .
Anssi Hämäläinen

Hemmo
Viestit: 10
Liittynyt: 10 Huhti 2013, 18:18

Re: Kokemuksia aserepuista?

Viesti Kirjoittaja Hemmo » 12 Tammi 2015, 14:51

Itellä tuommoinen Savotan pikku metso.. ja kun olen ns. persjalkainen, niin tietysti jouduin korjaileen asepussin korkeutta repussa. Se ei ollut ongelma, mutta metsällä eniten vihaan noita irtomuoviosia(korkeussäätö), aina hukassa ja metällä ärsyttävää. Korjasin tilanteen parilla nippusiteellä ja hyvin on toiminut. Koitan ampua ainakin vielä pelkästään haukulle(nuori koira), niin saahan tuo pyssy olla kulkiessa selässäkin. Pomppuihin ei ihan kerkee..
Ottaa muutoin päähän nuo kaikki irtohärpäkkeet metällä..
t. Hemmo
Kari Heino

Väärti1
Viestit: 9
Liittynyt: 06 Helmi 2008, 14:50
Paikkakunta: Simo

Re: Kokemuksia aserepuista?

Viesti Kirjoittaja Väärti1 » 13 Tammi 2015, 09:29

Jo vuosia ollut käytössä Eberlestock tyytyväinen olen ollut.Raskaan aseen kantaminen mielyttävämpää laatu hyvä kestänyt rikkoontumatta ainoa miinus pieni koko useamman päivän reissulle suosittelen
Jukka Tikkanen

280581
Viestit: 1605
Liittynyt: 22 Joulu 2007, 17:46
Paikkakunta: Miehikkälä

Re: Kokemuksia aserepuista?

Viesti Kirjoittaja 280581 » 18 Loka 2015, 19:48

Pari syksyä ollut käytössä Haltin reppu. Pidän kannettavuudesta ja tilavuudesta. Huono puoli on että asetta ei saa laskematta reppua selästä. Lisäksi vetoketjujen vetorenksut ovat heikkoja. Kokonaisuutena olen tyytyväinen.
Juha Leppänen, Ruokolahti

Kairankiertäjä
Viestit: 22
Liittynyt: 19 Marras 2015, 12:08

Re: Kokemuksia aserepuista?

Viesti Kirjoittaja Kairankiertäjä » 21 Joulu 2016, 14:59

Anar Hunter ollut tämän syksyn käytössä. Kannettu noin 30 jahtipäivää, suurin piirtein aina selässä kun olen metsällä. Hyvä reppu kohtuu hintaan. Runsaasti taskuja, hyvät säätövarat ja paljon säilytystilaa. Laadukas vaikutelma vaikka ei Eber olekaan. :thumbsup:

Minulla on myös Savotan Metso mini- reppu. Sitä jouduin itse säätämään kun aseen piippu hakkasi takareisiin ja taipeisiin. Käy lyhyille reissuille.
Ukkosalon Sisu; Riuskan Taika

Vastaa Viestiin