Viimeinenkin lintu...

Tämän otsikon alla keskustellaan kaikista kotimaisilla metsästyspystykorvilla metsästämiseen liittyvistä asioista

Valvojat: Valvoja6, Valvoja5, Valvoja2, Valvoja4, Valvoja8, Valvoja9, Valvoja3, Valvoja7, Valvoja1

Vastaa Viestiin
metsohaukku
Viestit: 199
Liittynyt: 07 Elo 2004, 14:51
Viesti:

Viimeinenkin lintu...

Viesti Kirjoittaja metsohaukku » 03 Huhti 2005, 10:31

:lol: Olen kuullut monesti sanonnan,että pystykorvalta ammutaan se metsän viimeinenkin lintu!! Itse olen kyllä asiasta toista mieltä. Jos vaikka
otettaisiin vertaukseksi syyssoidin metsästys,niin varmasti tällä metsästys
muodolla saalis määrät suurempia. Itsellä nämä saaliden määrät eivät ole
mittapuu onko "hyvä metsämies tai -nainen",kyllä se arvostus tulee muusta.(nuorempana saaliskin oli tärkeämpää kuin vanhemiten)
Kyllä kunnon metsä reissun krunaa pystykorvan komea haukku,vaikka ilman pudotusta ja päälle kunnon nuotio kahvit!! :lol:

Kytösavu
Viestit: 1805
Liittynyt: 15 Elo 2004, 18:38
Paikkakunta: Lapua
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kytösavu » 03 Huhti 2005, 21:01

näinhän se juuri on! Toissa syksynä jätin ampumatta 9 eri koppeloa haukusta, toivoen ensi syksyn poikue tapaamista, ja olihan niitä!

Pikku.Pyy
Viestit: 344
Liittynyt: 31 Maalis 2005, 07:02

Viesti Kirjoittaja Pikku.Pyy » 04 Huhti 2005, 05:15

Ei ne viimeset linnut todellakaan välttämättä pystykorvaisille metsästäjille mene. Mitä sitä pitäs sanoa näistä jahtimiehistä, jotka ketjussa kulkee ja ampuu kaikki eteen sattuvat "pomput", niin linnut kuin jäniksetkin. Ei siinä siivellisellä ole juuri mahiksia. Nyt kun on jo jotain tästä rodusta oppinut (enemmän on vielä opittavaa, riittäneekö ikä siihen), on paljon muutakin, mitä sieltä metsästä saa, kuin se saalis.

2 koiraa
Viestit: 2
Liittynyt: 11 Huhti 2005, 12:34

Viesti Kirjoittaja 2 koiraa » 06 Touko 2005, 13:50

Omasta mielestäni haukkuvalla lintukoiralla metsästäminen on se paras ja hienoin kokemus mitä mettällä voi kokea, mutta...
Kannattaako mennä arvostelemaan muita metsästysmuotoja, eritoten kun ne ovat lainmukaisia? Kyllä meitä metsästäjiä paimennetaan ulkopuolisten tahojen toimesta riittävästi, ei sitä enää keskenään tarvitse....
Joku tykkää haukuttaa lintua, toinen kaivaa 'karvapeliä' kiven alta, yksi ajattaa jänistä ja on myös niitä jotka haluaa vaan metsästää... Suotakoon se heille.

metsohaukku
Viestit: 199
Liittynyt: 07 Elo 2004, 14:51
Viesti:

Viesti Kirjoittaja metsohaukku » 06 Touko 2005, 19:46

:lol: Kuulehan 2 Koiraa ethän nyt ole käsittänyt kirjoitustani väärin? En arvostellut muita metsästys muotoja,otin vain esiin syyssoidin metsästyksen,jossa varmasti saalis määrät suurempia kuin pystykorva metsästyksessä?? Olen vain kuullut monasti arvosteltavan koira miestä,että ampuisivat sen VIIMEISENKIN linnun metsästä! Itse metsästin n.21 vuotta ilman koiraa ja hyviä muistoja ja kokemuksia on niiltäkin ajoilta!! Edelleenkin käyn muutaman kerran syksyssä suon laidassa kyttäämässä teertä,sorsastan,hirvestän ym. Mutta nykyään lähimpänä sydäntä on pystykorvan kanssa metsästäminen ja kokeissa käynti!! :lol: Metsästys on hieno harrastus ja suotakoon jokaiselle se oma metsästys muoto josta itse pitää eniten. Tosin nämä auto metsästäjät jotka ampuvat tieltä voitaisiin hirtää heti m... lähimpään puuhun!! Jos tavataan itse teosta! :twisted:

Metsämakuri
Viestit: 107
Liittynyt: 02 Syys 2004, 12:18

Viesti Kirjoittaja Metsämakuri » 06 Touko 2005, 20:19

No joo tämä autometsästys on luku sinänsä mihin törmää lähinnä valtion mailla. En tiedä mitä näiden "kavereiden" päässä liikkuu kun päivät ajellaan metsäautoteitä ja tarvittaessa ammutaan jopa auton katolta! Kai se on sitten hieno palata työmaalle ja sanoo että saatiin näin paljon lintuja! Mutta mikä ajaa ihmiset tämmöiseen toimintaan, nyky ajan Suomessa? :?:

Spu
Viestit: 240
Liittynyt: 05 Elo 2004, 21:35

autometsästys

Viesti Kirjoittaja Spu » 07 Touko 2005, 19:51

Kyllä nuo autoa apuna käyttävät mettämiehet jotka ajelee ja ampuvat näkemänsä linnut, joutaisi mielestäni viedä saunan taa..

Pyssymies

Viesti Kirjoittaja Pyssymies » 07 Touko 2005, 20:20

2 koiraa kirjoitti:Omasta mielestäni haukkuvalla lintukoiralla metsästäminen on se paras ja hienoin kokemus mitä mettällä voi kokea, mutta...
Kannattaako mennä arvostelemaan muita metsästysmuotoja, eritoten kun ne ovat lainmukaisia? Kyllä meitä metsästäjiä paimennetaan ulkopuolisten tahojen toimesta riittävästi, ei sitä enää keskenään tarvitse....
Joku tykkää haukuttaa lintua, toinen kaivaa 'karvapeliä' kiven alta, yksi ajattaa jänistä ja on myös niitä jotka haluaa vaan metsästää... Suotakoon se heille.
Joo onhan se pystykorvalla metsästäminen ihan kärkihommia. Ennenkaikkea leppoisaa kun ei tarvitse koko ajan olla varuillaan. Ne hienoimmat hetket olen kuitenkin kokenut yksin ilman koiraa. Metson ja joskus teerenkin vaaniminen syyssoitimelta vie kyllä voiton koirahommista.

Spu
Viestit: 240
Liittynyt: 05 Elo 2004, 21:35

Viesti Kirjoittaja Spu » 07 Touko 2005, 21:18

Minä en viitsisi lähteä kanalintumetsälle ollenkaan ilman koiraa, nyt kun noihin hupeihin on tottunut :D
Täällä on myös nuo teeren syyssoidinalueet rauhoitettu mettästykseltä ja
metsoakaan en hanno ampua kuin koiran hyvästä haukusta.
Supeja ja näätiä pyydetään sitten sitäkin innokkammiin kaikilla metsästystavoilla. :lol:

PM
Viestit: 200
Liittynyt: 09 Elo 2004, 21:39

Metsästys autoa apunakäyttäen

Viesti Kirjoittaja PM » 08 Touko 2005, 12:14

Tässä taannoin tavattiin kaksi Lapin läänin korkeinta eläkkeellä olevaa virkamiestä metsästämässä tavalla, joka ei täytä lain vaatimuksia. Auto ja aseet. Seurataan valppaana asian etenemistä oikeusportaassa. On mielenkiintoista nähdä, onko laki kaikille sama.

Vastaa Viestiin