Erikoisempi metsohaukku

Tämän otsikon alla keskustellaan kaikista kotimaisilla metsästyspystykorvilla metsästämiseen liittyvistä asioista

Valvojat: Valvoja6, Valvoja5, Valvoja2, Valvoja4, Valvoja8, Valvoja9, Valvoja3, Valvoja7, Valvoja1

Vastaa Viestiin
sepedeus
Viestit: 370
Liittynyt: 05 Heinä 2006, 21:14
Paikkakunta: Rovaniemi

Erikoisempi metsohaukku

Viesti Kirjoittaja sepedeus » 13 Marras 2013, 13:24

Tänään aamulla n. kello 9:25. Olin ollut muutamaa minuuttia aiemmin Lordin kanssa pienellä lenkillä kotini lähistöllä.
Tien laidasta nousi metso siivilleen ja laskeutui naapurin katolle. Koira rytkäsi perään ja menimme. Haukkua räystään alta, metso harjalla. Lordi ei tietystikään nähnyt sitä, mutta tietäähän se koira näkemättäkin, ainakin jotain ja ainakin joskus.

Aikani katseltuani touhua, lähdimme pois ja kotiin. Päätin ottaa kameran ja käydä kuvaamassa metsoa. Yritin jättää Lordin sisälle, mutta eihän se halunnut jäädä, oli ulkona ennen minua.
Ja suoraan naapuriin ja haukku alkoi.

Eipä tuosta enempää, kuvia tuolla pohjispuolen kuvaosiossa.

Lordi oli levoton ainakin puoli tuntia, kierteli ja urahteli, vinkui, hinkui ulos.
Kävimmekin myöhemmin, metsoa ei näkynyt, vaikka kuinka Lordi katseli kuistin katoksen alla ylös.
"Hurtta martta sopuli kopuli pystykorva jyskyleuka..."

sepedeus
Viestit: 370
Liittynyt: 05 Heinä 2006, 21:14
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: Erikoisempi metsohaukku

Viesti Kirjoittaja sepedeus » 13 Marras 2013, 13:56

Katselin noita ja muita kuvia tuosta tilanteesta, tulipa hyvä mieli, vaikka ei pudotusta saatu :)

Monikaan ei tiedä millainen koira minulla on.
Kuuden ja puolen vuoden kokemuksella itse tiedän :wink:

Harmi vaan, että itse isäntä on laiskistunut metsästäjänä.
Suurimpana syynä pidän olemattomia mahdollisuuksia, tai minulla on liian kovat vaatimukset.
Olen kaiketi nähnyt paremmat ajat jo vuosikymmenet sitten.
"Hurtta martta sopuli kopuli pystykorva jyskyleuka..."

Vastaa Viestiin