Miksi karjalankarhukoira?

Tämän otsikon alla keskustellaan karjalankarhukoiriin liittyvistä asioista.

Valvojat: Valvoja6, Valvoja5, Valvoja2, Valvoja4, Valvoja8, Valvoja9, Valvoja3, Valvoja7, Valvoja1

Vastaa Viestiin
karhu_koira

Re: Miksi karjalankarhukoira?

Viesti Kirjoittaja karhu_koira » 13 Huhti 2012, 20:57

marko.härkönen kirjoitti: Noh elähän nyt, jos nyt et koelappua allekirjoitaisikaan niin ainahan voi päräyttää kuitennii pennut. Ilman suosituksia tietennii...
Marko
Katoha, hyvä yritys. Yksi pentue(yksi pentu) on meikän nimissä syntyny ihan suunnittelematta ja vahingossa. Yksi pentu siis ja se jäi omaan tarhaan. Mitääntekemätön koira joka pelkää tällä hetkellä vielä hirviä. Surkea tulos siis. Enkä ole kyllä muuta väittänytkään. Ihan rehellisesti ja kainostelematta olen asian kuule todennut siellä nettisivuillani, mistä luultavasti olet asian viisaana miehenä löytänyt. Ja suosituksilla en ole tehnyt koskaan mitään. Oisko parempaa? :D

Pentti Koskelo

Re: Miksi karjalankarhukoira?

Viesti Kirjoittaja Pentti Koskelo » 13 Huhti 2012, 21:16

Tuo Sisukkaan aloitus"Miksi Karjalankarhukoira" on minun mielestä aiheeton.Itse olen pitänyt ja tulen pitämään rotuvalintaa itsestään selvyytenä.Jos yksi syy pitäisi mainita miksi olen siirtynyt karjalankarhukoiriin, niin se on se,kun aloittelin hirven pyyntiä joskus 60 luvun lopulla passimiehenä ja välillä ajomiehenä niin kyllästyin kalikka- ja huutoajoon senkin vuoksi kun saimme hirviporukassa Pudasjärvellä vaimoni kotimaisemissa kuunnella naispuhujaa.Ajo oli alkamassa niin yksi hirvimies oli hirvimetsälle lähtiessään pöllinut rinkallisen kattiloita ajomiehille jaettavaksi.Akka huomannut moisen ja tuli ajomiesten perässä passitukseen.En olisi silloin olla kattilavarkaan housuissa.Piti pojalle aikamoisen puhuttelun.Silloin tein pätöksen jota en ole katunut.Mieluummin kuuntelen karjalankarhukoiran haukkua kun ajomiehen akan huutoa jängällä :lol: :thumbsup:

Sarminkaira
Viestit: 57
Liittynyt: 08 Maalis 2009, 17:39
Paikkakunta: Ivalo

Re: Miksi karjalankarhukoira?

Viesti Kirjoittaja Sarminkaira » 13 Huhti 2012, 21:20

Aiheena on miksi kkk?
Mutta pakko kommentoida..
Eipä taida kokeeseen lähöt parantua pohjosessa, jos asenne on tuo karhu_koira nimimerkillä kirjottavan tasolla yleisesti.
Jos muutama pohjosen pyytömies innostuuki käyttämään koiraa/koiriaan edes sen kerran kokeissa, ja sattuuki jäämään hakupisteille ni koirahan on samantien täys nolla.
Jos joillaki on niitä karttoja/videoita/kuvia esittää täällä foorumilla ni ainakin itse niitä mielenkiinnolla katselen.
Joka pitää niitä höpö puheina ni mikä pakko niitä on sitten katsoa?
Mielestäni karhukoiraväen pitäis puhaltaa siihen yhteen hiileen koko porukka, tiiä vaikka saatais sitä porukkaa enemmän tämän hienon rodun pariin!
Petri Kurkela

Keno
Viestit: 26
Liittynyt: 11 Marras 2011, 17:37

Re: Miksi karjalankarhukoira?

Viesti Kirjoittaja Keno » 13 Huhti 2012, 21:23

Minulla on siksi karhukoira sen vuoksi, että se on rotuna mielestäni minulle sopivin. Mielipiteeni on muodostunut 25 metsästysvuoden aikana :roll:

Miettikääpä muuten tähänkin ketjuun kirjoittaneet, oletteko vastanneet kysymykseen "Miksi karjalankarhukoira"
vai oletteko kenties jauhaneet asiatonta pas*** ?

Kaikkien, jota tämä viestin offtopicc osuus koskettaa, kannattaa laittaa kuukkeliin hakusanaksi "netiketti" ja lukea vastaukset ajatuksella.

En henkilökohtaisesti voi ymmärtää ihmisiä, jotka pilaavat kaikki keskustelupalstat -piip- vihamiehilleen joka topicissa. Puhelimetkin on keksitty.

Jos joku tästä herneet vetää nenuunsa, niin älkää tässä topicissa mulle -piip- vaan guuglettakaa "FI37174/11"
sieltä kautta löytyy yhteystiedot...

Keke
Keijo Pekkarinen

teukka1
Viestit: 182
Liittynyt: 21 Touko 2010, 17:59
Paikkakunta: Kuusamo

Re: Miksi karjalankarhukoira?

Viesti Kirjoittaja teukka1 » 13 Huhti 2012, 21:45

Minulle on tullut ensimmäinen Karhukoira 1984 ja sille ensinmäisen hirven ammuin Posion yhteismetsään oli 3 piikkiä puolellaan hyvään seisonta haukkuun samalle koiralle veli ampui myös Karhun hyvään työskentelyyn, siitä syttyi rakkaus mustavalkeaan koiraan seuraava karhukoiratuli 1989, samasta klaanista tuli edelleen pelaava koira niin on tähän päivään saakka on jatkunut intohimo Karhukoiraan, nämä saman klaanin ovat olleet hyviä löytöpaikka haukkujia hyviä seuraajia näitä seikkoja arvostan mustassa koirassa joitain se näyttää närästävän jos on liikaa vatsan puruja niin voi soittaa numeroon joka on salainen tietyistä syistä 040-5415678 TV teukka.
Marko Maaninka

Annukka P
Viestit: 50
Liittynyt: 12 Huhti 2011, 13:35

Re: Miksi karjalankarhukoira?

Viesti Kirjoittaja Annukka P » 13 Huhti 2012, 22:19

Karhukoira on karu, kaunis. Ylpeä, mielistelemätön mutta valpas. Valikoi koirissa ja ihmisissä kaverinsa tarkkaan mutta uskollinen jonkun hyväksyessään. Ja miksi karhukoira; se on luonnolleni ja metsästystarpeilleni sopivin.
Tämä jatkuva nahistelu jokaisen otsikon alla on kuluttavaa niin meille harrastajille kuin eritoten karhukoiran maineelle. Surullista. Pitäisi olla ylpeä ja iloinen siitä että meillä Karhukoiran kaltainen koira käytettävissämme. Minä olen ylpeä ja iloinen karhukoirastani ja tästä harrastuksestani :D Ja hattuani nostan muiden hirvikoirarotujen edustajille sillä harrastus on yhteinen vaikka koirarotu ei.
Kenolle :thumbsup:
Annukka Pirinen

jätkä

Re: Miksi karjalankarhukoira?

Viesti Kirjoittaja jätkä » 15 Huhti 2012, 01:45

teukka1 kirjoitti:Minulle on tullut ensimmäinen Karhukoira 1984 ja sille ensinmäisen hirven ammuin Posion yhteismetsään oli 3 piikkiä puolellaan hyvään seisonta haukkuun samalle koiralle veli ampui myös Karhun hyvään työskentelyyn, siitä syttyi rakkaus mustavalkeaan koiraan seuraava karhukoiratuli 1989, samasta klaanista tuli edelleen pelaava koira niin on tähän päivään saakka on jatkunut intohimo Karhukoiraan, nämä saman klaanin ovat olleet hyviä löytöpaikka haukkujia hyviä seuraajia näitä seikkoja arvostan mustassa koirassa joitain se näyttää närästävän jos on liikaa vatsan puruja niin voi soittaa numeroon joka on salainen tietyistä syistä 040-5415678 TV teukka.
Kuulehan Teukka... mulle tuli eka karhukoira "klaaninne" tuotoksesta -92. Sillä ei tehnyt kerrassaan mitään, ei edes hiirenpyynnissä. Laitoin sen muistaakseni -96 maanparannusaineeksi. Jossakin "klaaninne" vuosikeromuksessa tuokin hurtta oli saanu "väkivaltaisen lopun" karhutyöskentelyssä!!! :evil: Voi jumatsuka!!! :?

En prkle ymmärrä tuota teidän tarkoitushakuisuutta karttojen sun muiden kehusanojen muodossa. Kun omistaa pelaavan koiran, samanlaisia karttoja näkee päivittäin, eli karttoihin ei kertakaikkiaan enää jaksa paneutua, tuollaisia töitä tekee rakki kuin rakki päivittäin. Ulkopuolisen silmään tuntuu että olette karhukoirien aatelia. Kennellliiton koiranet ja itseni lisäksi muutamien kaverieni "tutustumiset tuotteisiinne" osoittavat että "-piip-" olisi saanut ilmaiseksikin. :shock:

Ja mulle saa Esko soittaa, nro ei ole salainen... äläkä Esko pelkää, en ehkä "laske häntääni"... :wink: Suomennan tarvittaessa puhelussa lisää... :twisted:

Marko L
Viestit: 287
Liittynyt: 22 Marras 2010, 13:11

Re: Miksi karjalankarhukoira?

Viesti Kirjoittaja Marko L » 15 Huhti 2012, 09:58

jätkä kirjoitti:
teukka1 kirjoitti:Minulle on tullut ensimmäinen Karhukoira 1984 ja sille ensinmäisen hirven ammuin Posion yhteismetsään oli 3 piikkiä puolellaan hyvään seisonta haukkuun samalle koiralle veli ampui myös Karhun hyvään työskentelyyn, siitä syttyi rakkaus mustavalkeaan koiraan seuraava karhukoiratuli 1989, samasta klaanista tuli edelleen pelaava koira niin on tähän päivään saakka on jatkunut intohimo Karhukoiraan, nämä saman klaanin ovat olleet hyviä löytöpaikka haukkujia hyviä seuraajia näitä seikkoja arvostan mustassa koirassa joitain se näyttää närästävän jos on liikaa vatsan puruja niin voi soittaa numeroon joka on salainen tietyistä syistä 040-5415678 TV teukka.
Kuulehan Teukka... mulle tuli eka karhukoira "klaaninne" tuotoksesta -92. Sillä ei tehnyt kerrassaan mitään, ei edes hiirenpyynnissä. Laitoin sen muistaakseni -96 maanparannusaineeksi. Jossakin "klaaninne" vuosikeromuksessa tuokin hurtta oli saanu "väkivaltaisen lopun" karhutyöskentelyssä!!! :evil: Voi jumatsuka!!! :?

En prkle ymmärrä tuota teidän tarkoitushakuisuutta karttojen sun muiden kehusanojen muodossa. Kun omistaa pelaavan koiran, samanlaisia karttoja näkee päivittäin, eli karttoihin ei kertakaikkiaan enää jaksa paneutua, tuollaisia töitä tekee rakki kuin rakki päivittäin. Ulkopuolisen silmään tuntuu että olette karhukoirien aatelia. Kennellliiton koiranet ja itseni lisäksi muutamien kaverieni "tutustumiset tuotteisiinne" osoittavat että "-piip-" olisi saanut ilmaiseksikin. :shock:

Ja mulle saa Esko soittaa, nro ei ole salainen... äläkä Esko pelkää, en ehkä "laske häntääni"... :wink: Suomennan tarvittaessa puhelussa lisää... :twisted:
Tässähän net taas nähdään Esson puheet. Pelaamaton koira on ollutki karhua haukkuva! Onko järkee vai ei?
Marko Lukkarinen

teukka1
Viestit: 182
Liittynyt: 21 Touko 2010, 17:59
Paikkakunta: Kuusamo

Re: Miksi karjalankarhukoira?

Viesti Kirjoittaja teukka1 » 15 Huhti 2012, 20:04

jätkä kirjoitti:
teukka1 kirjoitti:Minulle on tullut ensimmäinen Karhukoira 1984 ja sille ensinmäisen hirven ammuin Posion yhteismetsään oli 3 piikkiä puolellaan hyvään seisonta haukkuun samalle koiralle veli ampui myös Karhun hyvään työskentelyyn, siitä syttyi rakkaus mustavalkeaan koiraan seuraava karhukoiratuli 1989, samasta klaanista tuli edelleen pelaava koira niin on tähän päivään saakka on jatkunut intohimo Karhukoiraan, nämä saman klaanin ovat olleet hyviä löytöpaikka haukkujia hyviä seuraajia näitä seikkoja arvostan mustassa koirassa joitain se näyttää närästävän jos on liikaa vatsan puruja niin voi soittaa numeroon joka on salainen tietyistä syistä 040-5415678 TV teukka.
Kuulehan Teukka... mulle tuli eka karhukoira "klaaninne" tuotoksesta -92. Sillä ei tehnyt kerrassaan mitään, ei edes hiirenpyynnissä. Laitoin sen muistaakseni -96 maanparannusaineeksi. Jossakin "klaaninne" vuosikeromuksessa tuokin hurtta oli saanu "väkivaltaisen lopun" karhutyöskentelyssä!!! :evil: Voi jumatsuka!!! :?

En prkle ymmärrä tuota teidän tarkoitushakuisuutta karttojen sun muiden kehusanojen muodossa. Kun omistaa pelaavan koiran, samanlaisia karttoja näkee päivittäin, eli karttoihin ei kertakaikkiaan enää jaksa paneutua, tuollaisia töitä tekee rakki kuin rakki päivittäin. Ulkopuolisen silmään tuntuu että olette karhukoirien aatelia. Kennellliiton koiranet ja itseni lisäksi muutamien kaverieni "tutustumiset tuotteisiinne" osoittavat että "-piip-" olisi saanut ilmaiseksikin. :shock:

Ja mulle saa Esko soittaa, nro ei ole salainen... äläkä Esko pelkää, en ehkä "laske häntääni"... :wink: Suomennan tarvittaessa puhelussa lisää... :twisted:
Noniin on suksittu kisat alta päästiin taas tähän jaloon Karhukoira keskusteluun tässä kysymys tämmöiseltä tietämättömältä JÄTKÄLLE, mahdoitko tarkoittaa koiraa jonka rekisterinumero on FIN 29212/92, jonka sirarus on rekisteri numerolla 29215/92 josta eteen päin on tullut koira nimeltään TAHVO mikähän koira se on ollut kun tiedä.
Tämmöinen myös löytyi koira jonka rekisterinumero on FIN18030/95 ei se vissiin niin huono koira näköjään ollutkaan kuin sanoit mutta vissiin oli syntynyt väärään Klaanin.
Minkä laisia aikaan saannoksia sitä löytyy Erätuokon kennelistä kun en tiedä, TV täältä Kuusamosta olen varmaan syntynyt väärään Klaaniin.
Marko Maaninka

marko.härkönen
Viestit: 207
Liittynyt: 28 Marras 2006, 12:19
Paikkakunta: Nurmes

Re: Miksi karjalankarhukoira?

Viesti Kirjoittaja marko.härkönen » 15 Huhti 2012, 20:44

No niin palataanpas tähän aiheeseen. Miksi karhukoira? Minulle sen silmissä, on sielun maisema suomalaiseen erämaahan. Sen olemuksessa on jokin esi-isiltä peritty tahto ja peräänantamattomuus joka näkyy karhukoiran olemuksessa, se saa erämiehen veret kuohahtamaan. Kun tietää että siellä haukussa on kunnon vastus. Päivän päätteeksi jahtimajalla tuo sama peloton eräkaveri kiittää päivän tapahtumista nukahtamalla kaverinsa jalkoihin. Se luottamus jota karhukoira osoittaa isännälleen ja kotiväelleen on vertaansa vailla. Ja vilkaiskaapas karhukoiran silmiin kun edessä seisoo toinen koira, ja veljekset mittaavat kumman tontilla ollaan.
Siinä näkyy syy, siksi minulla on karhukoira.

Marko

Seppo Toivonen
Viestit: 449
Liittynyt: 22 Touko 2008, 17:26
Paikkakunta: Lieksa

Re: Miksi karjalankarhukoira?

Viesti Kirjoittaja Seppo Toivonen » 15 Huhti 2012, 21:57

Empäs ole ennen moista lukenut ja tiennyt kenenkään noin ajattelevan. :wink:

hannutii
Viestit: 599
Liittynyt: 08 Tammi 2007, 13:59
Paikkakunta: Ylikiiminki

Re: Miksi karjalankarhukoira?

Viesti Kirjoittaja hannutii » 15 Huhti 2012, 21:59

Syyt miksi minulla on karhukoira: se tekemisen meininki kun linkku aukeaa. Kuten Ruxi totesikin jo, karhukoira vaan hoitaa homman paljon komeammin kuin muut! Ulkonäkö, luonne, jäntevä olemus.. Ei niitä hetkiä unohda ikinä, kun haukku raikaa pakkasaamussa ja koira näkee isännän tulon haukulle. Sen haluaa kokea aina vaan uudestaan...
Hannu Tiirola
Kuva

teukka1
Viestit: 182
Liittynyt: 21 Touko 2010, 17:59
Paikkakunta: Kuusamo

Re: Miksi karjalankarhukoira?

Viesti Kirjoittaja teukka1 » 15 Huhti 2012, 23:32

hannutii kirjoitti:Syyt miksi minulla on karhukoira: se tekemisen meininki kun linkku aukeaa. Kuten Ruxi totesikin jo, karhukoira vaan hoitaa homman paljon komeammin kuin muut! Ulkonäkö, luonne, jäntevä olemus.. Ei niitä hetkiä unohda ikinä, kun haukku raikaa pakkasaamussa ja koira näkee isännän tulon haukulle. Sen haluaa kokea aina vaan uudestaan...
Samaa mieltä Hannutiin kanssa on se mahtava tunne kun haukku alkaa ja kuuntelee ja katsoo Gps:sästä että pysyykö paikallaan, adrenaliini veressä nousee, tulee ihan sama tunne kuin kilpailuissa lähtöviivalla kun ei tiiä vielä miten menee kisoissa/pääseekö posauttamaan hirven tai karhun.
Tunne vaan paranee kun hiipii haukulle ja kun on haukun vieressä ja mitä riistaa siellä on, tämmöisiä kokemuksia se musta koira antaa. Tämän takia mulla on syvä palo Karjalankahukoiraa kohtaan.
Tässä olis myös pyyntö että kaikki lopettaa toisten sättiminen ja kateus toisten koiria kohtaan/kenneleitten myös ja viedään Karjalankarhukkoiraa laajalla rintamalla eteenpäin.
Jos näin toimitaan niin saadaan Karjalankarhukoira vielä paremmaksi kuin se tällä hetkellä on.
Marko Maaninka

Seppo Toivonen
Viestit: 449
Liittynyt: 22 Touko 2008, 17:26
Paikkakunta: Lieksa

Re: Miksi karjalankarhukoira?

Viesti Kirjoittaja Seppo Toivonen » 16 Huhti 2012, 09:07

teukka1 kirjoitti:
hannutii kirjoitti:Syyt miksi minulla on karhukoira: se tekemisen meininki kun linkku aukeaa. Kuten Ruxi totesikin jo, karhukoira vaan hoitaa homman paljon komeammin kuin muut! Ulkonäkö, luonne, jäntevä olemus.. Ei niitä hetkiä unohda ikinä, kun haukku raikaa pakkasaamussa ja koira näkee isännän tulon haukulle. Sen haluaa kokea aina vaan uudestaan...
Samaa mieltä Hannutiin kanssa on se mahtava tunne kun haukku alkaa ja kuuntelee ja katsoo Gps:sästä että pysyykö paikallaan, adrenaliini veressä nousee, tulee ihan sama tunne kuin kilpailuissa lähtöviivalla kun ei tiiä vielä miten menee kisoissa/pääseekö posauttamaan hirven tai karhun.
Tunne vaan paranee kun hiipii haukulle ja kun on haukun vieressä ja mitä riistaa siellä on, tämmöisiä kokemuksia se musta koira antaa. Tämän takia mulla on syvä palo Karjalankahukoiraa kohtaan.
Tässä olis myös pyyntö että kaikki lopettaa toisten sättiminen ja kateus toisten koiria kohtaan/kenneleitten myös ja viedään Karjalankarhukkoiraa laajalla rintamalla eteenpäin.
Jos näin toimitaan niin saadaan Karjalankarhukoira vielä paremmaksi kuin se tällä hetkellä on.
Mie olen kuunnellut aina haukusta jääkö paikalleen.

hirvimies1
Viestit: 231
Liittynyt: 26 Helmi 2012, 15:21

Re: Miksi karjalankarhukoira?

Viesti Kirjoittaja hirvimies1 » 16 Huhti 2012, 09:18

Kaikella kunnioituksella muita rotuja kohtaan mutta oot mustien koirien sivuilla ,komiaa on tulosluettelo ei siinä mitään
Jarmo Oksman

Vastaa Viestiin