TOSI ASIAA KARHUKOIRAMME KÄYTTÖ OMINAISUUKSISTA

Tämän otsikon alla keskustellaan karjalankarhukoiriin liittyvistä asioista.

Valvojat: Valvoja6, Valvoja5, Valvoja2, Valvoja4, Valvoja8, Valvoja9, Valvoja3, Valvoja7, Valvoja1

Vastaa Viestiin
eskoh
Viestit: 1598
Liittynyt: 13 Huhti 2008, 21:09

Re: TOSI ASIAA KARHUKOIRAMME KÄYTTÖ OMINAISUUKSISTA

Viesti Kirjoittaja eskoh » 18 Kesä 2013, 19:55

kimppa kirjoitti:Laitappa Esko yhteen ruutuun näkymään tuo kyseinen työskentely. Niin on helpompi lukea sitä ja saada selvyys siitä. Kiitos :!:
Kuva
Esko Halme

eskoh
Viestit: 1598
Liittynyt: 13 Huhti 2008, 21:09

Re: TOSI ASIAA KARHUKOIRAMME KÄYTTÖ OMINAISUUKSISTA

Viesti Kirjoittaja eskoh » 18 Kesä 2013, 20:18

Eipä näytä hyvältä yhdelle ruudulle pienennettynä, mutta näkeehän tuosta kokonaisuuden.

Kahdella olisi ollut selvempi.
Esko Halme

kimppa
Viestit: 265
Liittynyt: 16 Maalis 2009, 22:48
Viesti:

Re: TOSI ASIAA KARHUKOIRAMME KÄYTTÖ OMINAISUUKSISTA

Viesti Kirjoittaja kimppa » 18 Kesä 2013, 20:32

:thumbsup: Ja, jos karhu ollut edessä niin hyvä työskentely! Kyllä selvän saapi tuostakin kartasta! :wink:
Musta sen pitää olla ja "vähän" valkoista :) Kimmo Mikkonen

eskoh
Viestit: 1598
Liittynyt: 13 Huhti 2008, 21:09

Re: TOSI ASIAA KARHUKOIRAMME KÄYTTÖ OMINAISUUKSISTA

Viesti Kirjoittaja eskoh » 28 Kesä 2013, 21:45

tässä työskenneltiin hirvellä 30.11-1.12.2012

Kuva

Kuva
Esko Halme

eskobar
Viestit: 34
Liittynyt: 12 Tammi 2010, 14:30

Re: TOSI ASIAA KARHUKOIRAMME KÄYTTÖ OMINAISUUKSISTA

Viesti Kirjoittaja eskobar » 28 Kesä 2013, 21:58

Mikä Eskon koirista teki nuo työt?
Esa Tammenoksa

eskoh
Viestit: 1598
Liittynyt: 13 Huhti 2008, 21:09

Re: TOSI ASIAA KARHUKOIRAMME KÄYTTÖ OMINAISUUKSISTA

Viesti Kirjoittaja eskoh » 29 Kesä 2013, 00:04

Koiruus on Fin31458/01. Edellisen viestini 93m pitiolla löytöhaukun pituus 93 minuuttia.
Esko Halme

kummisetä
Viestit: 266
Liittynyt: 17 Joulu 2006, 21:06

Re: TOSI ASIAA KARHUKOIRAMME KÄYTTÖ OMINAISUUKSISTA

Viesti Kirjoittaja kummisetä » 29 Kesä 2013, 21:22

Aukaisin varsin koneen yli puolen vuoden jälkeen ja samat kartat edelleen pyörii.liekkö koirat jämyjä,harmaita vai mustia ja millainen lauma siellä on ollut, kuka tietää ja kuka juttuja uskoo, onneksi on vuosikirja tullut sieltä näkee tosi koirat , jotka on töitä tehneet esim. Korpiritarin Roki. mahtava koe putki, koirassa ei ole mitään muuta vikaa ,kun ei ole oma koira. eipä ole rokin kartoja tänne tarvittu laittaa.jokainen näkee vuosikirjasta mitä kutsu on tehnyt.minä en ainakaan lähde tälläiseen kartta villitykseen, mulle riittää kun kaksi ulkopulista tuomari arvostelee koiran. olipa ne minkä rotuisen koiran kannattajia. kaikki kunnia heille jotka tykkää karttoja katella, mutta laittakaa myös niitä karttoja joissa koira ei ole pelannut,näkyy ne vuosikirjassakin ne epäonnistuneet kokeet, ei niitä pyyhitä pois. hyvää kesän jatkoa kaikille

eskoh
Viestit: 1598
Liittynyt: 13 Huhti 2008, 21:09

Re: TOSI ASIAA KARHUKOIRAMME KÄYTTÖ OMINAISUUKSISTA

Viesti Kirjoittaja eskoh » 30 Kesä 2013, 09:36

Se ei auta yhtään asiassa eteenpäin, keskustelussa Karjalan karhukoiramme mainioista käyttö ominaisuuksista, vaikka joku tekeytyykin
yksinkertaiseksi ja käy vähintään puolen vuoden välein ( MOURUAMASSA ), ja epäilemässä niitä jämyjen tai harmien tekemiksi??.

Onhan tuokin edellinen Gps:ssän palvelimelta poimittu yhden päivän kokkeissa suoritetusta työskentely, jossa minä ainakin olin näkevinäni
kaksi minulle aivan outoa arvottua tuomariakin osan työskentely ajasta mukana.

Että lopettaisit Risto lapsellisuudet näiltäkin osin, ja opettele lukemaan Gepsin palvelimelta esiin saatavia koiran jalostustakin
palvelevia tärkeitä tietoja, kiitos etukäteen.
Esko Halme

kummisetä
Viestit: 266
Liittynyt: 17 Joulu 2006, 21:06

Re: TOSI ASIAA KARHUKOIRAMME KÄYTTÖ OMINAISUUKSISTA

Viesti Kirjoittaja kummisetä » 30 Kesä 2013, 18:14

eskoh kirjoitti:Se ei auta yhtään asiassa eteenpäin, keskustelussa Karjalan karhukoiramme mainioista käyttö ominaisuuksista, vaikka joku tekeytyykin
yksinkertaiseksi ja käy vähintään puolen vuoden välein ( MOURUAMASSA ), ja epäilemässä niitä jämyjen tai harmien tekemiksi??.

Onhan tuokin edellinen Gps:ssän palvelimelta poimittu yhden päivän kokkeissa suoritetusta työskentely, jossa minä ainakin olin näkevinäni
kaksi minulle aivan outoa arvottua tuomariakin osan työskentely ajasta mukana.

Että lopettaisit Risto lapsellisuudet näiltäkin osin, ja opettele lukemaan Gepsin palvelimelta esiin saatavia koiran jalostustakin
palvelevia tärkeitä tietoja, kiitos etukäteen.
kiitokset eskolle opastuksesta, minä kun en ymmärrä tästä jalostuksesta, niin kuin sinä, niin kerro miten noi kartat auttaa jalostuksessa, eikö se vuosi kirja kerro koirien koe käynit. ei se ole muoruomista ja lapsellisuutta jos kyseenalaistaa tai on erimieltä asioista.toivon eskolle ja ep;n koirille oikein hyvää koe syksyä, niin saavat jalostus neuvojat valaisevia karttoja jalostukseen.minun ei onneksi tarvitse murehtia karhukoiran jalostuksesta, kun on tulossa pikku hiljaa rodun vaihto.on se hyvä kun on viellä näitä oikeita karhukoira miehiä, jotka jaksavat kannustaa muita.olet esko tehnyt mahtavaa työtä karhukoiran eteen, hienoa!!!!! ps. muista lähettää ja varmistaa joukkueet kasvattaja kilpailuun, niin varmasti voitat kisan, onnea jo ennakkoon !!!

eskoh
Viestit: 1598
Liittynyt: 13 Huhti 2008, 21:09

Re: TOSI ASIAA KARHUKOIRAMME KÄYTTÖ OMINAISUUKSISTA

Viesti Kirjoittaja eskoh » 30 Kesä 2013, 21:29

Vai on väärtillä rodun vaihto edessä?

Eihän se rodun eikä Jalostusneuvonnan vika suinkaan ole jos sinulla ei ole natsannut joka osaalueella koiraharrastuksesi parissa.

Niitä on kuulemma muissakin roduissa yksilöitä joilla ei niinsanotusti ( Nytkät pelaa ).

Se saattaa olla että kun lähtee Karjalan Karhukoiraa pötkimään pakoon saa susikoiran seuralaisekseen.
Esko Halme

Pentti Koskelo

Re: TOSI ASIAA KARHUKOIRAMME KÄYTTÖ OMINAISUUKSISTA

Viesti Kirjoittaja Pentti Koskelo » 01 Heinä 2013, 10:38

Jos joku väittää ettei karttojen perusteella pysty tekemään päätöksiä jalostuskoiria etsittäessä,niin minä ainakin pystyn.Kerron esimerkin.Muutama vuosi sitten jo ehtoopuolelle ennättänyt vanhempi karhukoiramies toi minulle koiran koulutukeen kun itsellä oli kunto ruvennut menemään heikomman puoleiseksi..Parivuotiaan koiranalun.Löysäsin koiran hakemaan seudulla missä hirvet oli nähty edellisenä iltana.Tutkan mukaan koira eteni suoraviivaisesti eteenpäin ja kohta kuului pelonsekaista haukkua ja sitä kesti aina autolle asti.Toisen kerran sama peli.Illalla kun tutkin koiran tekemiä jälkiä tietokoneelta.Punaista viivaa oli pitkästi mutta aina väärään suuntaan.Tämän koiran jalostuskäyttö ja jalostusominaisuudet tuli kerralla selväksi ja oli pakko todeta koulutustilaisuus päättyneeksi.

hirvesteri
Viestit: 102
Liittynyt: 12 Marras 2009, 21:47

Re: TOSI ASIAA KARHUKOIRAMME KÄYTTÖ OMINAISUUKSISTA

Viesti Kirjoittaja hirvesteri » 01 Heinä 2013, 11:42

:mrgreen:
Mika Rantamäki

eskoh
Viestit: 1598
Liittynyt: 13 Huhti 2008, 21:09

Re: TOSI ASIAA KARHUKOIRAMME KÄYTTÖ OMINAISUUKSISTA

Viesti Kirjoittaja eskoh » 01 Heinä 2013, 22:21

Pentti puhut jälleen lyhyesti ja asiaa, onko se sittenkin todellista ja aitoa joillakin paniikin omainen karttoja kohtaan tuntema kammo, kun kartasta
näkee paljon muutakin kain vuosikirjojen aakkosia tavailemalla.

Risto kyseli karttoja myös koirien huonoista koe päivistä, tuo edellinen kartta on kyseenä olevan koiran heikoin koe suoritus??.
Esko Halme

kimppa
Viestit: 265
Liittynyt: 16 Maalis 2009, 22:48
Viesti:

Re: TOSI ASIAA KARHUKOIRAMME KÄYTTÖ OMINAISUUKSISTA

Viesti Kirjoittaja kimppa » 01 Heinä 2013, 23:20

Nuissa edellisissä kartoissa saattaa olla siirtyvääkin :roll: , mutta pitää muistaa, että tuomarit tekee kuullessaan lopun tuomion! :wink: Haukkava koira kysymyksessä kyllä! Koiranetissä näkee, sitten totuuden. :thumbsup:
Musta sen pitää olla ja "vähän" valkoista :) Kimmo Mikkonen

eskoh
Viestit: 1598
Liittynyt: 13 Huhti 2008, 21:09

Re: TOSI ASIAA KARHUKOIRAMME KÄYTTÖ OMINAISUUKSISTA

Viesti Kirjoittaja eskoh » 03 Heinä 2013, 19:16

Oikeassa olet Kimmo ettei aina mene niin kuin ihmiskorva luulee kuulevansa, siirtyvääkin tahtoo tulla joskus enemmän toisinaan vähemmän,
edellä kuvaillussa koepöytäkirjan mukaan tyosk. 300 mni/ 267min. haukkua josta 5.min. siirtyvää.
Esko Halme

Vastaa Viestiin