Ranttu

Tämän otsikon alla keskustellaan karjalankarhukoiriin liittyvistä asioista.

Valvojat: Valvoja6, Valvoja5, Valvoja2, Valvoja4, Valvoja8, Valvoja9, Valvoja3, Valvoja7, Valvoja1

Vastaa Viestiin
joote
Viestit: 154
Liittynyt: 23 Tammi 2006, 20:03

Ranttu

Viesti Kirjoittaja joote » 02 Heinä 2006, 17:28

Mitä syötetään semmoselle koiralle, joka ei söisi kuin lihaa. Jos lihan sotket johonkin, niin ei koske. Uimassa kun olen käyttänyt, niin märkänä näyttää ihan vinttikoiralta.

samih78
Viestit: 20
Liittynyt: 01 Touko 2006, 09:40

syömättä

Viesti Kirjoittaja samih78 » 02 Heinä 2006, 19:36

pari päivää nälissään niin alkaa maistumaan.. kotiruokaa ja vitamiinia sen lisäksi. osta parempia rakeloita josko nekin kelpaisivat.

Jenni
Viestit: 74
Liittynyt: 31 Loka 2005, 22:43

Viesti Kirjoittaja Jenni » 02 Heinä 2006, 19:41

NEU

joote
Viestit: 154
Liittynyt: 23 Tammi 2006, 20:03

Viesti Kirjoittaja joote » 02 Heinä 2006, 20:28

Ruokaa on ostettu viimeisen päälle. Nyrppii, kun 6o ekua säkki maksaa, niin koira kaataa vain kupin. Harakat ne sieltä maasta kerää. Kohta olen kokeillut kaikkia ruokamerkkejä. Seuraavat nappulat taidan hakea osuuskaupasta. Nämä nykyiset on vähän turhan tyyristä linnunruokaa.

tara4632
Viestit: 727
Liittynyt: 29 Tammi 2005, 15:13

Viesti Kirjoittaja tara4632 » 02 Heinä 2006, 22:12

joote kirjoitti:Ruokaa on ostettu viimeisen päälle. Nyrppii, kun 6o ekua säkki maksaa, niin koira kaataa vain kupin.
Tarjoa kuivana aamulla ja ota 5-15 min päästä ruokakippo pois (olipa syönyt tai ei, vaikka kaikki papanat olisi maassa->kippo veke) ja illalla sama juttu(voi tarjota saman ruuan minkä jätti syömättä)... Viimeistään 3 päivänä pitäisi ruveta syömään (ei se itseään nälkään tapa). Ruokaa ei kannata tuputtaa, vaan mahdollisimman ''eleettömästi'' antaa ja ottaa se kippo.... Herkkupaloja ja mitään muutakaan ei pidä antaa
Koira odottaa selvästi että saisi sen lihan :evil: Tiedän tapauksia joissa koira paastosi 5 päivää, mutta sen jälkeen meni mukisematta alas

Muutama koiran omistaja väitti ettei heidän koiransa syö koskaan papanoita (kun ei kelpaa), mutta kas kummaa ''hoidossa'' nappulat kelpasi :wink:
Kannattaa ostaa sellaista aktiivisen koiran muonaa, niin ei tarvitse niin paljoa koiran syödä tai siirtyä kokonaan raakaruokintaan.
Jotkut koirat syö vain kuivia papanoita :roll:
Kuva

kiemsa-3
Viestit: 88
Liittynyt: 10 Maalis 2006, 11:54

Viesti Kirjoittaja kiemsa-3 » 07 Heinä 2006, 14:06

Joote, onkos tämä nuori tämä sinun koira. Jos ei ole iällä pilassa niin kyllä se siitä syömään alkaa. minulla oli 2 ensimmäistä vuotta ongelma ku kaikki sanoivat että sinun pitää syöttää tuota sinun koiraasi. Siro oli ku mikä. Tarjosin kaikkea mahollista. Yritin rasvasta syöttää. Ei mikään auttanu. Nyt vasta yli kaksvuotiaana rotevoitui. Ajattelin jossain vaiheessa etteipähän tarvi pelätä että se liikaa syö. Ei se itteään nälkään tapa.

Emis
Viestit: 30
Liittynyt: 05 Elo 2004, 21:49

Viesti Kirjoittaja Emis » 07 Heinä 2006, 23:40

Oma tapaukseni:
Pennun tullessa uuteen kotiin, syötin sille kaurapuuroa ym, jota kaikki kehoittaa syöttämään, sai välillä tietysti jonkun herkkupalankin (virhe).
Pennut oli saaneet kasvattajalla kallista penturuokaa, jotain hillsiä. Ostin säkin sitä, ja tarjosin kostutettuna sekä kuivana, ei kelvannut.
Kokeilin useita merkkejä ja aina sama tulos, ei kelvannut. Liha kylläkin. Tässä vaiheessa pentu oli 9 vk.
Lopulta jätin kaiken herkun pois, ja pelkästään kuivamuonaa kostutettuna. Kuppi eteen 10 min ja pois, jos ei syönyt. Näin kolme kertaa päivässä, jolloin 4-5 päivän jälkeen alkoi napostelemalla syömään.
Nykyisin sama koira on mahdoton ahmatti ja ruoka ei vanhene kupissa. Ei uskalla kuivana muonaa antaa, koska papelot ahtautuu kurkkuun siinä vauhdissa. Muut koirat ei kerkeä kunnolla aloittaakkaan, kun tämän kuppi on tyhjä.

erik
Viestit: 134
Liittynyt: 06 Huhti 2006, 11:45
Paikkakunta: Kairat

Viesti Kirjoittaja erik » 08 Heinä 2006, 14:27

Minulla on kaksi kkk pentua.. 15vk nyt. Molemmat syö varmasti kaikkia ravintoa, mitä niille tarjoaa. Olen syöttänyt koiran kuiva muonaa niille.. Myös lihasäilykkeitä. siis koiralle tehtyjä. Kaikki ravinto mitä olen syöttänyt niin menee niille ja kovin hanakasti. Kahdenkinlaista kuivamuonaa olen syöttänyt niille ja molemmat menee.
Karjalankarhukoira..

sunny

Viesti Kirjoittaja sunny » 27 Heinä 2006, 11:06

Oletko Joote saanut koirasi syömään nappuloita? Onko koirasi narttu vai uros? Oma narttukoirani söi pentuna ahnaasti kaikki tarjotut ruuat. Kiima-ajan lähestyttyä syöntihalut lopahtivat, kun kiima oli ohi alkoi taas ruuan ahminta tuloksena suolitukos... Tämän jälkeen koira alkoi syödä varovaisemmin. Kesähelteillä koiralle ei maistunut oikein mikään, mut nyt taas vähän viileämmillä keleillä ruoka maistaa paremmin. Minun koirani ei erota kallista ja edullista koirannappulaa. Monenlaista ollaan kokeiltu.

Vastaa Viestiin