Ewen sisarukset

Tämän otsikon alla keskustellaan karjalankarhukoiriin liittyvistä asioista.

Valvojat: Valvoja6, Valvoja5, Valvoja2, Valvoja4, Valvoja8, Valvoja9, Valvoja3, Valvoja7, Valvoja1

Vastaa Viestiin
hese
Viestit: 81
Liittynyt: 08 Elo 2004, 20:32

Ewen sisarukset

Viesti Kirjoittaja hese » 13 Joulu 2005, 03:46

Mikähän on kun Ewen sisaruksilla ei ole oikein "näyttöjä" käyttöpuolella ? Kasvattaja varmaan tietää asian, joten olisi mukava kuulla mikä tilanne on. Tuntuisi, että noilla taustoilla olisi useampi koira jo tehnyt tulosta.

hese
Viestit: 81
Liittynyt: 08 Elo 2004, 20:32

Pikaisesti katsottuna

Viesti Kirjoittaja hese » 13 Joulu 2005, 06:24

Selailin tietokantaa ja kyllä se on jotenkin "korutonta kertomaa". Katsoin muutaman Kuninkuuskisassa olleen koiran sisaruksia ja jäin miettimään, että onko ne kaikki hyvät geenit aina sattuneet siihen pentueen yhteen koiraan. Tai sitten jos pentueesta on useampi pelaava uros niin nartut ei joko pelaa tai niitä ei käytetä kokeessa. Ja niin kuin joku kirjoitti tuolla muualla niin miksi se narttujen "haukuttaminen" jää siihen AVO1:seen ? Kyllä minä ainakin jään kaipaamaan nartulta sitä VOI-tulosta koska jos se sen saavuttaa yleisissä hirvenhaukkukokeissa niin se on vasta kunnon näyttö koiran pelaavuudesta "suurelle yleisölle".

kossi

Re: Ewen sisarukset

Viesti Kirjoittaja kossi » 14 Joulu 2005, 00:29

hese kirjoitti:Mikähän on kun Ewen sisaruksilla ei ole oikein "näyttöjä" käyttöpuolella ? Kasvattaja varmaan tietää asian, joten olisi mukava kuulla mikä tilanne on. Tuntuisi, että noilla taustoilla olisi useampi koira jo tehnyt tulosta.
pentti ei varmaankaan lueskele näitä nettikirjoitteluja, mutta jos olet"aidosti" kiinnostunut?huolestunut?? ko. pentueesta, niin tunnet satavarmasti pentin yhtä hyvin, kuin minäkin ja voit soitella ja kysellä haluamiasi asioita/tietoja penalta. jos eivät tiedustelusta anna numeroa, niin pirauta minulle niin saat sen puh.nro:n. (ps. ainakin kolmella ewen sisaruksista tältä syksyltä koetuloksia). pani vähän muuten miettimään, mikä sinulla hese oli taka-ajatuksena, kun aloit täällä keskustelupalstalla ihmettelemään/kyselemään tietoja ewen sisaruksista ja totesit samaan hengenvetoon, jotta kasvattaja varmaan tietää ja ois mukava kuulla... jotta mikä esti sinua kysymästä ko. asiasta suoraan pentiltä? olet varmasti yhtähyvin perillä spj:n tietokannan päivitys tilanteesta, kuin me muutkin aktiivi ko. palstan"palveluja" käyttävät, jotta tiedot ovat yhtä "tuoreita", kuin v. 2004 vuosikirjassa koe+näyttelytuloksien osalta. kennelliitonkin koiranet sivustolla on muutamien alkusyksyn kokeiden tuloksia vasta.

hese
Viestit: 81
Liittynyt: 08 Elo 2004, 20:32

Soittaminen

Viesti Kirjoittaja hese » 14 Joulu 2005, 01:23

Ainoastaan suurin syy oli oma "tiedon nälkä" (ja ehkä monen muunkin). Koska Ewe on noin mahtava pelaamaan niin varmasti oletetaan, että muutkin pelaa ja niin kuin mainitsit niin koirat on myös tuloksia tehneet.

Se miksi en Pentille ole asiasta soittanut on nämä puhelujen hinnat täältä asti soitettaessa. Ja jos antautuu Pentinkin kanssa keskustelemaan niin minun lompsa ei sitä puhelua kestä koska uskon, että meillä olisi niin paljon juttua asiasta ja asian vierestä. On tämän syksyn metsästyspuhelut tulleet jo niin paljon maksamaan, että parempi puolisko katselee jo muutenkin nenänvartta pitkin.

Muuten onko sinulla skypeä tai messengeriä mahdollisuus käyttää ? Olisi mukava olla ihan "livenä" juttusilla eikä täällä palstalla. Noilla ilmaisohjelmilla olen pyrkinyt sinne Suomeen olemaan yhteydessä, mutta aikaero on vain hankala koska olemme 7 tuntia Suomen aikaa jäljessä.

hese
Viestit: 81
Liittynyt: 08 Elo 2004, 20:32

Vielä

Viesti Kirjoittaja hese » 14 Joulu 2005, 03:29

Tuli tuossa vielä mieleen, että ei kai kossi ajatellut, että minä alkaisin etsimään Ewestä tai sisaruksista joitain virheitä tai puutteita koska kyselen asioista täällä keskustelupalstalla ? Uskoisin, että esim Ewen (ja sisaruksien) edesottamuksia seurataan suurennuslasilla ja mikäli harrastajat saavat kaipaamaansa tietoa vaikka näin keskustelupalstan kautta niin moni arvailu (sillä sitähän se monesti on jos ei ole tietoa) jää paljon vähemmälle.

Ja uskoisin kossin tuntevan minua sen verran, että minä en ole se joka heittää ensimmäisen "kiven" olkoon mistä tai kenen koirasta tahansa kysymys.

Tuo SPJ:n tietokannan päivitysongelma on kyllä eräs probleema johon pitäisi saada parannus. En tiedä tämän hetken "työntekijöiden" määrää asian parissa, mutta ainakin ennen tekijöitä puuttui ja niin se taitaa olla vieläkin. Harmi :(

Kojamo
Viestit: 1781
Liittynyt: 05 Elo 2004, 22:59
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: Ewen sisarukset

Viesti Kirjoittaja Kojamo » 14 Joulu 2005, 12:48

kossi kirjoitti:
hese kirjoitti:Mikähän on kun Ewen sisaruksilla ei ole oikein "näyttöjä" käyttöpuolella ? Kasvattaja varmaan tietää asian, joten olisi mukava kuulla mikä tilanne on. Tuntuisi, että noilla taustoilla olisi useampi koira jo tehnyt tulosta.
pentti ei varmaankaan lueskele näitä nettikirjoitteluja, mutta jos olet"aidosti" kiinnostunut?huolestunut?? ko. pentueesta, niin tunnet satavarmasti pentin yhtä hyvin, kuin minäkin ja voit soitella ja kysellä haluamiasi asioita/tietoja penalta. jos eivät tiedustelusta anna numeroa, niin pirauta minulle niin saat sen puh.nro:n. (ps. ainakin kolmella ewen sisaruksista tältä syksyltä koetuloksia). pani vähän muuten miettimään, mikä sinulla hese oli taka-ajatuksena, kun aloit täällä keskustelupalstalla ihmettelemään/kyselemään tietoja ewen sisaruksista ja totesit samaan hengenvetoon, jotta kasvattaja varmaan tietää ja ois mukava kuulla... jotta mikä esti sinua kysymästä ko. asiasta suoraan pentiltä? olet varmasti yhtähyvin perillä spj:n tietokannan päivitys tilanteesta, kuin me muutkin aktiivi ko. palstan"palveluja" käyttävät, jotta tiedot ovat yhtä "tuoreita", kuin v. 2004 vuosikirjassa koe+näyttelytuloksien osalta. kennelliitonkin koiranet sivustolla on muutamien alkusyksyn kokeiden tuloksia vasta.
En nyt millään haluaisi erityisemmin mainostaa SHHJ sivuja mutta linkistä http://www.*shhj.fi/shhj/KuoriHTML saa myös karhukoirien jopa tämän syksyn tuloksia.

makke
Viestit: 262
Liittynyt: 06 Elo 2004, 06:32
Paikkakunta: Uusikaupunki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja makke » 14 Joulu 2005, 13:44

Saa sitä tietokantaa mainostaa ja pitääkin sillä sinne ne kaikki koetulokset nykyään kirjoitetaan. Siellä pitäisi olla melko tuoretta tietoa. Hiukan kennelpiirien päivittäjistä riippuu mutta ei niissä kovin suuria viiveitä ole. Korkeintaan muutamia viikkoja.

Spu
Viestit: 240
Liittynyt: 05 Elo 2004, 21:35

Re: Vielä

Viesti Kirjoittaja Spu » 14 Joulu 2005, 19:38

hese kirjoitti:
Tuo SPJ:n tietokannan päivitysongelma on kyllä eräs probleema johon pitäisi saada parannus. En tiedä tämän hetken "työntekijöiden" määrää asian parissa, mutta ainakin ennen tekijöitä puuttui ja niin se taitaa olla vieläkin. Harmi :(
Lokakuun pystykorvalehdestä sivulta 17 löytyy tietoa tietokannoista.
Siellä mainitaan mm. että Shhj:n ylläpitämään tietokantaan tallennetaan
kaikki hirv-koetulokset rodusta riippumatta ja SPJ:n omaan tietokantaan ei pystytä enää päivittämään koe- ja näyttelytuloksia.

hese
Viestit: 81
Liittynyt: 08 Elo 2004, 20:32

Lehti

Viesti Kirjoittaja hese » 14 Joulu 2005, 20:20

Tuo oli asiallinen tieto tuosta tietokannasta ja minulta jopa "unohtunut", että sieltähän syksyn tiedot saadaan pienellä viiveellä. Hyvää yhteistyötä rotujärjestöjen välillä !

kossi

Re: Soittaminen

Viesti Kirjoittaja kossi » 15 Joulu 2005, 01:16

hese kirjoitti:Ainoastaan suurin syy oli oma "tiedon nälkä" (ja ehkä monen muunkin). Koska Ewe on noin mahtava pelaamaan niin varmasti oletetaan, että muutkin pelaa ja niin kuin mainitsit niin koirat on myös tuloksia tehneet.

Se miksi en Pentille ole asiasta soittanut on nämä puhelujen hinnat täältä asti soitettaessa. Ja jos antautuu Pentinkin kanssa keskustelemaan niin minun lompsa ei sitä puhelua kestä koska uskon, että meillä olisi niin paljon juttua asiasta ja asian vierestä. On tämän syksyn metsästyspuhelut tulleet jo niin paljon maksamaan, että parempi puolisko katselee jo muutenkin nenänvartta pitkin.

Muuten onko sinulla skypeä tai messengeriä mahdollisuus käyttää ? Olisi mukava olla ihan "livenä" juttusilla eikä täällä palstalla. Noilla ilmaisohjelmilla olen pyrkinyt sinne Suomeen olemaan yhteydessä, mutta aikaero on vain hankala koska olemme 7 tuntia Suomen aikaa jäljessä.
kyllä meillä "kuulemma" (tuo parempi puolisko tiesi) on tuo messengeri, mutta en vielä osaa sitä käyttää, vähän aikaa sitten vasta opiskelin tämän spj:n keskustelupalstan käytön ja sinne viestittämisen. pitänee alkaa opiskelemaan seuraavaksi se messengeri "syteemi". pentti k. muuten soitteli tuossa päivällä ja oli työpaikalla lukenut näitä eilisiäkin juttuja ja pyysi kertomaan, jotta kaksi ewen velipoikaa on ylisitkasta ja sisko alkaa olla siinä rajoilla. pena pyysi kertomaan, jotta ei ole rekisteröitynyt tän palstan käyttäjäksi ja sen vuoksi ei voinut itse vastata täällä palstalla oleviin tiedusteluihisi, mutta pyysi lisäksi välittämään terveiset, jotta voit soitella hänelle, jos vielä tarkempia tietoja tarvitset.

hese
Viestit: 81
Liittynyt: 08 Elo 2004, 20:32

Kiitos

Viesti Kirjoittaja hese » 15 Joulu 2005, 02:17

Mukava kuulla, että koirat pelaa. Palaan varmaan asiaan keväällä kun olen takaisin "muailmalta".

Vastaa Viestiin