KKK v. 2015-2016 syntyneet työskentelyjä

Tämän otsikon alla keskustellaan karjalankarhukoiriin liittyvistä asioista.

Valvojat: Valvoja6, Valvoja5, Valvoja2, Valvoja4, Valvoja8, Valvoja9, Valvoja3, Valvoja7, Valvoja1

Vastaa Viestiin
Kojamo
Viestit: 1781
Liittynyt: 05 Elo 2004, 22:59
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: KKK v. 2015-2016 syntyneet työskentelyjä

Viesti Kirjoittaja Kojamo » 11 Helmi 2017, 01:01

Tuo on se yks asia jota mie aina oon ihmetelly.
Ammuthaan ne hirvet heti kun kohalle sattuu. Ei prkl. Sitten "mouruthaan" toisiin porukoihin talakoisiin.
Mulla on jo "vuosia" ollu tapana että mennään kalakkiviivoille lupien kansa. Jos ei kaikkia saaha niin so what.
Mutta kukin taaplaa tyylillään.

Palajon mukavempaa pyytää viikonloput ja välilä viikokki. Pysyy Martan kanssa välitkin paremmin kunnos ku ei oo jatkuvasti vonkaamassa.
Simo Sova

eskoh
Viestit: 1598
Liittynyt: 13 Huhti 2008, 21:09

Re: KKK v. 2015-2016 syntyneet työskentelyjä

Viesti Kirjoittaja eskoh » 11 Helmi 2017, 09:00

Tuonko Simo olisit aikaisemmin esiin ottanut, ettei olisi väärää puuta vuoskausia nohitettu kokeisiin menemään, syy taitaakin pojilla
meilläpäin olla Martoissa, jotka kotkottaa niinkuin ylemmässä kastissa saamamiehillä kuin pyyteliöillä.

PS; Eikun Marttoja kierrättämään, mieluummin tuolta voimakkaan koekulttuurin suunnalta jossa ovat äiteensä rinnoista innostuksen koehommiin repineet?.
Esko Halme

pentti koskelo
Viestit: 982
Liittynyt: 27 Helmi 2014, 11:47

Re: KKK v. 2015-2016 syntyneet työskentelyjä

Viesti Kirjoittaja pentti koskelo » 11 Helmi 2017, 11:21

Jos minä olisin Martta. Kaksi viikkoa mahtas olla maksimi aika kun kahtelisin. Jos ei eka viikolla näy pyytömie :lol: stä niin ei sitä maha nähä seuravallakaan viikolla.

kummisetä
Viestit: 266
Liittynyt: 17 Joulu 2006, 21:06

Re: KKK v. 2015-2016 syntyneet työskentelyjä

Viesti Kirjoittaja kummisetä » 13 Helmi 2017, 10:29

kku kirjoitti:Tilastoja näin kauden jälkeen.-15 syntyi 10 koiraa, kokeissa kävi 8kpl joista 7 haukkui vähintään ykkösen pari KVA:si asti.
kylläpä pasilla on onnistunut hyvin, siinäpä on mallia muillekkin ja eskolle sen verran että kyllä niitä hirviä ammutaan muuallakin kuin posiolla ,taitaa olla pisara meressä ne saamamiesten ampumat hirvet,eikä se ole koe kulttuurista kiini viivalle meno ,jos koirilla ei riitä napsut mennä viivalle niin se ei riitä, kun myöntää tosiasiat niin se on kaikista helpointa itellle ja muille.meiltäkin mitä on lähtenyt koiria niin turhan monta on mennyt montuun toimivuuden takia.viime syksynä ainakin kaksi.turha niitä on kaunistella ja selitellä asioita.ne posion saamamiehet kannattais käydä viellä rinnoilla niin uskaltaisivat viivalle,niin nähtäisiin kahdeksas ihme että ep:n koira on pohjan lohkossa tai jossain muualla.onko juhan jysky mikä on ollut viimeksi ep:n koirista lohkossa ja siitä on valovuosia aikaa.meilläpäin ne saamamiehet oli panomeihiä miten lie muualla.sitä minä esko ihmettelen miksi sinä olet niin kovasti koe vastainen ,voisi kuvitella kasvattajana että olisi toisin päin ja viellä yt. miehiä.jos sulta on lähtenyt lähes 1000 koiraa niistä lähes kaikki saama miehille eikä koe miehille niin oot kyllä tosi taitava kauppa mies.nämä asiat ei kyllä kuulu tähän osioon.pasille ja muille huippu kasvattajille onnea kun olette vieneet karhukoiraa eteenpäin koe rintamalla, se on ainut tie millä saadaan karhukoira nousuun, ei suuret rekistöröinti määrät vaan laatu.
Risto Karjalainen

eskoh
Viestit: 1598
Liittynyt: 13 Huhti 2008, 21:09

Re: KKK v. 2015-2016 syntyneet työskentelyjä

Viesti Kirjoittaja eskoh » 13 Helmi 2017, 12:03

Älä sinä kummisetä kehtaa p-a-s-k- aa taas alkaa jauhaan, kokeissa käymättömyydestäni, tälläkin hetkellä tarhassa
ja omistuksessa omia ykkösen haukkuneita kasvatteja, useampi kuin sinulla koskaan tulee olemaankaan?.

PS; Eikai se minun vika ole jos tälläkin hetkellä kymmenittäin potentiaalisia ykkosen haukkujia on vailla koestartteja, isäntiensä mielenkiinnottomuuden
takia.
Esko Halme

kummisetä
Viestit: 266
Liittynyt: 17 Joulu 2006, 21:06

Re: KKK v. 2015-2016 syntyneet työskentelyjä

Viesti Kirjoittaja kummisetä » 13 Helmi 2017, 13:12

eskoh kirjoitti:Älä sinä kummisetä kehtaa p-a-s-k- aa taas alkaa jauhaan, kokeissa käymättömyydestäni, tälläkin hetkellä tarhassa
ja omistuksessa omia ykkösen haukkuneita kasvatteja, useampi kuin sinulla koskaan tulee olemaankaan?.

PS; Eikai se minun vika ole jos tälläkin hetkellä kymmenittäin potentiaalisia ykkosen haukkujia on vailla koestartteja, isäntiensä mielenkiinnottomuuden
takia.
onnittelen esko sulla menee loistavasti,toivottavasti menee myös pentujen ottajilla yhtä hyvin,eikä käy niinkuin hyrynsalmen miehillä.kyllä sillä systeemillä menee hyvin kun joka piskin ostaa takaisin tai osaomistukseen kun pikkuisen haukkuu.oli siinä pari muutakin kysymystä et ole vaan vastannut.en minä ihmettele yhtään sitä kun eivät käy kokeissa kun olet niin vastaan kokeita.mutta siellä se vaan karmea totuus tulee ilmi. ps. edelleenkin kysyn montako koiraa ep:n koirista on prosenteina haukkunut ykkösen, tai tullut valioksi,vai onko kysymys matemaattisesti liian vaikea,onko pulkka hävinnyt kun sitä ei ole vedelty viellä tänä keväänä missään soramontussa, muista ottaa pentuja mukaan jos menet pulka talkoisiin niin voit samalla tehä pentu kauppaa hirven ja karhun haukku takuulla,niin tulee tyytyväisiä karhukoiran pennun ottajia.ps. onko ne niitä koiria jotka joskus viiden vuoden jälkeeen haukkuu ykkösen joulukuussa pitkässä.kun on koira lauman kanssa reenattu ja saatu muutama kaato.
Risto Karjalainen

kummisetä
Viestit: 266
Liittynyt: 17 Joulu 2006, 21:06

Re: KKK v. 2015-2016 syntyneet työskentelyjä

Viesti Kirjoittaja kummisetä » 13 Helmi 2017, 13:25

on meillä varmasti esko yksi yhteinen asia, minä en ikini mene niin alas että sinulta ostaisin koiran ,etkä sinä vastaavasti myö minulle koiraa.jos nimittäin me tehtäisiin koira kaupat niin silloin on varmasti äärimäinen hätä.
Risto Karjalainen

eskoh
Viestit: 1598
Liittynyt: 13 Huhti 2008, 21:09

Re: KKK v. 2015-2016 syntyneet työskentelyjä

Viesti Kirjoittaja eskoh » 13 Helmi 2017, 15:28

Toivottavasti olet jälleen kerran saanut siinä " Kasassais/läjässäsi " kierittyä tarpeeksi mutta vain ykteen suuntaan, kannattaa
kääntää kierimis-suuntaa ja heittää lopuksi pari kuperkeikkaa kasan yli, jatkaa sen jälkeen kuuran puhaltelua Lillukan varsista ja ihmetellä
kun toiset vaivautuu tekemään muutakin yhteisen harrastuksemme hyväksi/eteen.
Esko Halme

kummisetä
Viestit: 266
Liittynyt: 17 Joulu 2006, 21:06

Re: KKK v. 2015-2016 syntyneet työskentelyjä

Viesti Kirjoittaja kummisetä » 13 Helmi 2017, 18:10

eskoh kirjoitti:Toivottavasti olet jälleen kerran saanut siinä " Kasassais/läjässäsi " kierittyä tarpeeksi mutta vain ykteen suuntaan, kannattaa
kääntää kierimis-suuntaa ja heittää lopuksi pari kuperkeikkaa kasan yli, jatkaa sen jälkeen kuuran puhaltelua Lillukan varsista ja ihmetellä
kun toiset vaivautuu tekemään muutakin yhteisen harrastuksemme hyväksi/eteen.
kannattais varmaan sullakin välillä piehtaroita ja kannattais varmaan joskus katsoa peiliin ja kysyä miksi moni karhukoiran omistaja vaihtaa rotua, onko matematiika niin vaikeata, kaiva pöytälaatikosta helmitaulu voisi vaikka laskeminen onnistua yhtä hyvin kuin kirjoittaminen.vastaa vaan kysymyksiin ja heitä tyhjänpäiväinen yhteen hiileen puhaltaminen pois jokainen tietää mitä se sinun puhaltaminen on.
Risto Karjalainen

jupe
Viestit: 164
Liittynyt: 10 Maalis 2005, 11:09

Re: KKK v. 2015-2016 syntyneet työskentelyjä

Viesti Kirjoittaja jupe » 15 Helmi 2017, 05:11

En halua puolustella eskohta, mutta ihmettelen ja tunnen myötähäpeää tuon kummisetän avautumisista. Miten tuo palvelee rotua, että heittellee nuin vihamieluisiä kommentteja karhukoira veljelle. bease love not vare. Taitaa olla nuo valvojat komppiksia. Tuomosta -piip- ei kyllä muut saa heittääö ???
Tuu -piip- mulle aukoon..!

tikka55
Viestit: 150
Liittynyt: 30 Syys 2015, 18:35
Paikkakunta: Eno

Re: KKK v. 2015-2016 syntyneet työskentelyjä

Viesti Kirjoittaja tikka55 » 15 Helmi 2017, 19:41

No no. Nythän tais sanoo jupe tuossa justiin niinko taitaa asia olla!
Ihmettelyä on aiheuttanu tuo mitä jotkut saapi kirjotella ja toinen taas ei...
Kalevi Sallanne

tikka55
Viestit: 150
Liittynyt: 30 Syys 2015, 18:35
Paikkakunta: Eno

Re: KKK v. 2015-2016 syntyneet työskentelyjä

Viesti Kirjoittaja tikka55 » 15 Helmi 2017, 19:48

Lieneekö viel oikiasti varaj...
Kalevi Sallanne

eskoh
Viestit: 1598
Liittynyt: 13 Huhti 2008, 21:09

Re: KKK v. 2015-2016 syntyneet työskentelyjä

Viesti Kirjoittaja eskoh » 20 Helmi 2017, 18:17

kummisetä kirjoitti:
kku kirjoitti:Tilastoja näin kauden jälkeen.-15 syntyi 10 koiraa, kokeissa kävi 8kpl joista 7 haukkui vähintään ykkösen pari KVA:si asti.
kylläpä pasilla on onnistunut hyvin, siinäpä on mallia muillekkin ja eskolle sen verran että kyllä niitä hirviä ammutaan muuallakin kuin posiolla ,taitaa olla pisara meressä ne saamamiesten ampumat hirvet,eikä se ole koe kulttuurista kiini viivalle meno ,jos koirilla ei riitä napsut mennä viivalle niin se ei riitä, kun myöntää tosiasiat niin se on kaikista helpointa itellle ja muille.meiltäkin mitä on lähtenyt koiria niin turhan monta on mennyt montuun toimivuuden takia.viime syksynä ainakin kaksi.turha niitä on kaunistella ja selitellä asioita.ne posion saamamiehet kannattais käydä viellä rinnoilla niin uskaltaisivat viivalle,niin nähtäisiin kahdeksas ihme että ep:n koira on pohjan lohkossa tai jossain muualla.onko juhan jysky mikä on ollut viimeksi ep:n koirista lohkossa ja siitä on valovuosia aikaa.meilläpäin ne saamamiehet oli panomeihiä miten lie muualla.sitä minä esko ihmettelen miksi sinä olet niin kovasti koe vastainen ,voisi kuvitella kasvattajana että olisi toisin päin ja viellä yt. miehiä.jos sulta on lähtenyt lähes 1000 koiraa niistä lähes kaikki saama miehille eikä koe miehille niin oot kyllä tosi taitava kauppa mies.nämä asiat ei kyllä kuulu tähän osioon.pasille ja muille huippu kasvattajille onnea kun olette vieneet karhukoiraa eteenpäin koe rintamalla, se on ainut tie millä saadaan karhukoira nousuun, ei suuret rekistöröinti määrät vaan laatu.
Nyt aletaan olla lähellä asian ydintä tuolla Vihaisten Pentujen osiolla, joku varmaankin sattunut kulkemaan peilin ohi tai kaverit hoksanneet huomauttaa
että kannattaa kaivaa torajyvät omasta näkökentästä eikä lähteä virnaita / ruumenia toisten harteille sirottelemaan.

Sitten itse asiaan, tuossa lainaamassani tekstissä on jonkun ilmeisesti jollainlailla harrastuksemme parissa kymmenien vuosien työ jotenkin mennyt hukkaan
koska hän jaksaa vuodesta toiseen pyörittää samaa piiriä / viivalle lähtöä, väittäen minun vastustusta kokeisiin menon suhteen, tälläkin hetkellä tarhassa/omistuksessa
kahdeksan vähintään ykkösen hirven haukkukokeissa haukkunutta koiruutta, kuka liene käyttänyt?.Mitä maksamiini rekisteröinti maksuihin tulee koeta itse
pyrkiä edes puoleen siitä.

Muiltaosin en lähde kommentoimaan koska olen saanut tuon litanian monesti aikaisemminkin, joutuen toteamaan sen sisällön olevan sita valkoista KANAN kakkaa.

PS; Valitettavasti täytyy yhtyä Juhanin ja monen toisenkin häpeän tuntemuksiin, jotka suunnattava myös kattojärjestömme hallitukselle, koska lainatun osan
kirjoittaja on hallituksen varajäsen.
Esko Halme

tikka55
Viestit: 150
Liittynyt: 30 Syys 2015, 18:35
Paikkakunta: Eno

Re: KKK v. 2015-2016 syntyneet työskentelyjä

Viesti Kirjoittaja tikka55 » 21 Helmi 2017, 10:26

jupe kirjoitti:En halua puolustella eskohta, mutta ihmettelen ja tunnen myötähäpeää tuon kummisetän avautumisista. Miten tuo palvelee rotua, että heittellee nuin vihamieluisiä kommentteja karhukoira veljelle. bease love not vare. Taitaa olla nuo valvojat komppiksia. Tuomosta -piip- ei kyllä muut saa heittääö ???
Tuu -piip- mulle aukoon..!
Pittääpi tuohon viel lisätä tämmönen ihan suora kysymys koska nythän näyttääpi siltä että annetaan ajan kulua ja asian unohtua.

Onkos oikeasti kaikki, jopa järjestön hallitus samaa mieltä kummisedän jutuista?
Kalevi Sallanne

eskoh
Viestit: 1598
Liittynyt: 13 Huhti 2008, 21:09

Re: KKK v. 2015-2016 syntyneet työskentelyjä

Viesti Kirjoittaja eskoh » 22 Helmi 2017, 09:01

Wanhan vanha sanonta kuuuu että Vaikeneminen no nöyrtymisen / myöntymisen merkki.
Joten on saatu vastaus ja mielipiteet edellä esitettyihih kysymyksiin kummisedän kirjoitesten
asiattomuudesta, yksimielisyys ilman yhtään soraääntä näyttää täydelliseltä.

PS; Mitä opimme tästä, ei ole aina tärkeää mitä sanoo joskus saattaa olla tärkeämpää jos
malttaa jättää sanomatta, tästä luulis olevan mahdollisuuksia jatkaa sillä eihän tämän
tarvii mitään veret seisauttavaa olla, kun pitäisi harrastuksesta olla loppupelissä kysymys?.
Esko Halme

Vastaa Viestiin