KKK v. 2015-2016 syntyneet työskentelyjä

Tämän otsikon alla keskustellaan karjalankarhukoiriin liittyvistä asioista.

Valvojat: Valvoja6, Valvoja5, Valvoja2, Valvoja4, Valvoja8, Valvoja9, Valvoja3, Valvoja7, Valvoja1

Vastaa Viestiin
sumu
Viestit: 722
Liittynyt: 18 Helmi 2010, 21:43

Re: KKK v. 2015-2016 syntyneet työskentelyjä

Viesti Kirjoittaja sumu » 22 Helmi 2017, 11:05

Älkääpä tuorat taas , kyseenalaistaminen on kehityksen ehto.Eskolle pieni kina näkyy olevan välttämättömyys . Se ehkä olisi liikaa pyydetty että välistä kyseenalaistetaan omatkin teot. :wink:
Sauli Ojatalo

eskoh
Viestit: 1598
Liittynyt: 13 Huhti 2008, 21:09

Re: KKK v. 2015-2016 syntyneet työskentelyjä

Viesti Kirjoittaja eskoh » 22 Helmi 2017, 12:39

Joo kannattais varmaan siirtyä tekemään minunkin, tossun kaavoja pihapiiriin ja lainailemaan
Julkista sanaa.

Ei millään pahalla.
Esko Halme

kummisetä
Viestit: 266
Liittynyt: 17 Joulu 2006, 21:06

Re: KKK v. 2015-2016 syntyneet työskentelyjä

Viesti Kirjoittaja kummisetä » 23 Helmi 2017, 09:34

huomenta esko ja kumppanit.minun mielipiteet ovat henkilökohtaisia ja niillä ei ole mitään tekemistä pystykorva järjestön hallituksen kanssa.voin sanoa varmasti että minulla ei tule edes puolta niistä rekistöröinti määristä mitä on ep:llä,.minua ei nimittäin enää kiinosta niin paljon karhukoirat.mutta jos teoriassa ajatellaan niin minun pitäis rekistöröidä noin 480 koiraa kun ep:llä on noin 960 kpl.ja ep:llä on ykkös prosentti noin 7 prosenttia(korjaa jos olen väärässä)niin riittääkö minulla 3.5 vaan 7 prosenttia. on varmasti suuria vaikeuksia päästä noin alas ykkös prosentissa pitää varmasti panna kilpailu kielto pentuille.esko kun ihannoi p....aa ja kanan kakkaa niin onko sulla maan viljelystä tai kanala vai oletko biolan kanan kakkaa myynti edustaja,kieltämättä martat tarvitsevat keväällä kanan kakkaa kun vaihtavat kukkiin multia.Kalevilta ja Juhanilta kysyn sen verran mitä te olette oikeasti tehneet karhukoiran hyväksi, en tarkoita kasvatustyötä tai koiran omistamista, vaan kokeiden , näyttelyiden tai muiden tapahtumien järjestämistä.yleensä ei kannata kenenkään hirveästi arvostella järjetäjien tekemisiä, kun ne tehdään talkoo työllä.yleensä ne ihmiet arvostelevat jotka itse eivät osallistu järjestö työhön.vaatimuksia on mutta itse eivät tee mitään asian hyväksi.omalta osalta voin sanoa että on jonkun verran kokemusta järjestely puolelta,on nimittäin valmiiseen pöytään helppo mennä mutta silloin kun itse on järjestely puolella niin omat koirat saa unhoittaa.ps, sen verran viellä kiinostaa karhukoira että haettiin teilojan kennelistä koiran pentu, toivottavasti saadaan kirjoittaa koiran työskentelystä tälle osiolle.iso kiitos harrille oli tehty pennun eteen työtä että saatiin hieno pentu ja loistavat lähtökohdat tuleviin koitoksiin.harrilla on loistavat tilat pennuttamiseen,koirat eivät ole missään narun mutkissa pitkin peltoja, tuskin nyky päivänä näin on siihen varmasti puuttuvat viran omaiset.
Risto Karjalainen

eskoh
Viestit: 1598
Liittynyt: 13 Huhti 2008, 21:09

Re: KKK v. 2015-2016 syntyneet työskentelyjä

Viesti Kirjoittaja eskoh » 23 Helmi 2017, 10:32

On se vaikeeta.
On se joillakin näkyy tosi vaikeeta, jos minulla olisi nuin vaikeeta malttaisin pitää suuni kiinni jottei hampaat
näkyisi, pysyisi pitempään jopa viisasten kirjoissa?.
Esko Halme

kummisetä
Viestit: 266
Liittynyt: 17 Joulu 2006, 21:06

Re: KKK v. 2015-2016 syntyneet työskentelyjä

Viesti Kirjoittaja kummisetä » 23 Helmi 2017, 10:50

eskoh kirjoitti:On se vaikeeta.
On se joillakin näkyy tosi vaikeeta, jos minulla olisi nuin vaikeeta malttaisin pitää suuni kiinni jottei hampaat
näkyisi, pysyisi pitempään jopa viisasten kirjoissa?.
Sovitaanko esko sellainen asia että lopetetaan toistemme nälviminen ja annetaan muille kirjoitus rauha.eikä heti torpata heidän mielipiteitä.kunnioitetaan kaikkien mielipiteitä. Koska nuoremissa karhukoiran tulevaisuus.meillä on esko jo iltapäivä karhukoira puolella.
Risto Karjalainen

jupe
Viestit: 164
Liittynyt: 10 Maalis 2005, 11:09

Re: KKK v. 2015-2016 syntyneet työskentelyjä

Viesti Kirjoittaja jupe » 23 Helmi 2017, 12:42

Hyvä kummisetä. Missään en ole arvostellut kenenkään yhdistys aktiivisuutta, joten tarkista kantas.
Kun kuitenkin kysyit osallistumisesta, niin vastaan. Kyllä olen osallistunut. Kylläkin menneessä muodossa.. 8)
En aijo osallistua jatkossa tähän tenavien kirjoituskilpailuun, joten son moro !!

tikka55
Viestit: 150
Liittynyt: 30 Syys 2015, 18:35
Paikkakunta: Eno

Re: KKK v. 2015-2016 syntyneet työskentelyjä

Viesti Kirjoittaja tikka55 » 23 Helmi 2017, 23:28

kummisetä
En ole tehny mitään.
Enkä luultavasti tule tekemäänkään. Ikinä.
Ensimmäiseen selitystä vaikka täällä mikään ei menekään näköjään perille.
Aikasemmin pikkasen häiriköi oikeet työt harrastuksia kun piti kierrellä tuolla naapurimaassa pyhäsä arkesa melki yhtämittaa. Ei paljo kerinnä harrastaa mitä ny vähä hirvenlihaa pakastimeen. Senjälkee oli erivärine koira 12vuotta.
Sitte se miksen luultavasti tulevaisuudessaka.
Niihin siun esittämiin hommiin ei mahu uusia enää lisäks ku ei entisetkää tuu toimeen nii jotta sopis samaan pöytään.
Tuo sama vänkäys ku alkaa määräajoin toistuvasti aina määrävälein. Alottaja vaa vaihtuu. Ymmärrä en miks?
Kyllä viepi Karhukoiraa eteenpäin.
Siispä taian keskittyy syksysin siihen mitä parina menneenäki oon tehny. Hyvä homma ja riittävä miulle.
Kalevi Sallanne

tikka55
Viestit: 150
Liittynyt: 30 Syys 2015, 18:35
Paikkakunta: Eno

Re: KKK v. 2015-2016 syntyneet työskentelyjä

Viesti Kirjoittaja tikka55 » 24 Helmi 2017, 06:17

Jäi viel kysymättä kummisetä mitä siun talkoohommaa niin kokeissa kun näyttelyissä oon arvostellu?
Kalevi Sallanne

kummisetä
Viestit: 266
Liittynyt: 17 Joulu 2006, 21:06

Re: KKK v. 2015-2016 syntyneet työskentelyjä

Viesti Kirjoittaja kummisetä » 24 Helmi 2017, 08:27

tikka55 kirjoitti:Jäi viel kysymättä kummisetä mitä siun talkoohommaa niin kokeissa kun näyttelyissä oon arvostellu?
.yleensä ei kannata kenenkään hirveästi arvostella järjetäjien tekemisiä ,en tarkoittannut tällä tekstillä sinua enkä sen enempää Juhania,vaan yleisesti.minun talkoo hommia ei ole kukaan ainakaan täällä tietääkseni arvostellut.annetaanko tämä juttu nyt olla ja toivotan teille oikein hyvää talven jatkoa.
Risto Karjalainen

tikka55
Viestit: 150
Liittynyt: 30 Syys 2015, 18:35
Paikkakunta: Eno

Re: KKK v. 2015-2016 syntyneet työskentelyjä

Viesti Kirjoittaja tikka55 » 24 Helmi 2017, 09:38

kummisetä kirjoitti:
tikka55 kirjoitti:Jäi viel kysymättä kummisetä mitä siun talkoohommaa niin kokeissa kun näyttelyissä oon arvostellu?
.yleensä ei kannata kenenkään hirveästi arvostella järjetäjien tekemisiä ,en tarkoittannut tällä tekstillä sinua enkä sen enempää Juhania,vaan yleisesti.minun talkoo hommia ei ole kukaan ainakaan täällä tietääkseni arvostellut.annetaanko tämä juttu nyt olla ja toivotan teille oikein hyvää talven jatkoa.
Miunpuolesta annetaan jutun olla mutta sillä edellytyksellä ettet ala jossainvaiheessa huudella toisten prosenteista tai pentumääristä!
Kun ei ne taida kuulua siulle millääntavoin eikä edes haittaa siun talkootöitäkään milläänlailla?

Pysy asiallisessa kirjottelussa ni miekää en häirihe keljuilemalla..
Kalevi Sallanne

kummisetä
Viestit: 266
Liittynyt: 17 Joulu 2006, 21:06

Re: KKK v. 2015-2016 syntyneet työskentelyjä

Viesti Kirjoittaja kummisetä » 24 Helmi 2017, 10:47

tikka55 kirjoitti:
kummisetä kirjoitti:
tikka55 kirjoitti:Jäi viel kysymättä kummisetä mitä siun talkoohommaa niin kokeissa kun näyttelyissä oon arvostellu?
.yleensä ei kannata kenenkään hirveästi arvostella järjetäjien tekemisiä ,en tarkoittannut tällä tekstillä sinua enkä sen enempää Juhania,vaan yleisesti.minun talkoo hommia ei ole kukaan ainakaan täällä tietääkseni arvostellut.annetaanko tämä juttu nyt olla ja toivotan teille oikein hyvää talven jatkoa.
Miunpuolesta annetaan jutun olla mutta sillä edellytyksellä ettet ala jossainvaiheessa huudella toisten prosenteista tai pentumääristä!
Kun ei ne taida kuulua siulle millääntavoin eikä edes haittaa siun talkootöitäkään milläänlailla?

Pysy asiallisessa kirjottelussa ni miekää en häirihe keljuilemalla..
pentumäärät ja prosentit on julkista tietoa ja ennen ne julkaistiin vuosikirjoissa ja samoin eri kasvattajien ykkös prosentit ja muut tiedot,sitä en tiedä miksi niitä ei nykyään julkaista vuosikirjoissa tai pystykorva lehdessä.yksi teoria mikä on mulle kerrottu niin kasvattajat joutuvat eri arvoiseen asemaan kun toisilla on paremmat prosentit sekä toinen oli että karhukoira joutuu rotuna huonoon asemaan verrattuna muihin kun on huono ykkös prosentti.minä en pysty päättämään mitä sinä kirjoitat etkä vastaavasti sinä minun kirjoituksia, taitaa olla valvojien asia poistaa kirjoitukset jos on aihetta. eikä nämä kirjoitukset tosiaankaan haittaa talkootöitä, pitäis vaan löytyä lisää tekijöitä eikä maailman parantajia puheissa.ps. ei sinun kirjoitukset ole ollut ainakaan minulle keljuilua, jatka vaan samaan malliin ,me ruvetaan pikku hiljaa suunittelemaan syksyn kuninkuus haukkujen järjestelyjä.eiköhän nyt ole asia loppuun käsitelty ainakin minun osalta.
Risto Karjalainen

pentti koskelo
Viestit: 982
Liittynyt: 27 Helmi 2014, 11:47

Re: KKK v. 2015-2016 syntyneet työskentelyjä

Viesti Kirjoittaja pentti koskelo » 24 Helmi 2017, 11:18

jupe kirjoitti:Hyvä kummisetä. Missään en ole arvostellut kenenkään yhdistys aktiivisuutta, joten tarkista kantas.
Kun kuitenkin kysyit osallistumisesta, niin vastaan. Kyllä olen osallistunut. Kylläkin menneessä muodossa.. 8)
En aijo osallistua jatkossa tähän tenavien kirjoituskilpailuun, joten son moro !!

Semmoista kilpajuoksuahan tämä on ollut jo pitkään. Minä olen kaksi kertaa myöhästynyt kun en ole kerinnyt keljuilemaan. Sen vuoksi olen nyt jättänyt vähemmälle.
Älä Jupe noin vähästä luovuta. Hyviähän nuo sun kommentit on olleet. Samoja sukuja koirissa meillä. Taitaa tulla pelaavaa sorttia. :thumbsup: :thumbsup:

sumu
Viestit: 722
Liittynyt: 18 Helmi 2010, 21:43

Re: KKK v. 2015-2016 syntyneet työskentelyjä

Viesti Kirjoittaja sumu » 24 Helmi 2017, 12:19

Otsikko on 2015-2016 syntyneiden työskentelyjä mutta keskustelu lipsahti pian sodan jälkeen syntyneiden työskentelyihin :D Jospa mentäisiin johonki toiseen aiheeseen sättimään toisiamme ja annettaisiin tämän aiheen olla vapaana koirain työskentelyihin.
Sauli Ojatalo

teekoo
Viestit: 225
Liittynyt: 22 Helmi 2006, 00:21

Re: KKK v. 2015-2016 syntyneet työskentelyjä

Viesti Kirjoittaja teekoo » 24 Helmi 2017, 13:56

Kannattaa pysähtyä miettimään työmäärää, talkootunteja siellä pelikoiran takana. Miksi ottaa koira suvuista mistä löytyy tiedot koirien taidoista myös kaikkien nähtävillä olevista tietokannoista. Kuka on semmoinen herra että voi pysähtyä nauttimaan toisten työn tuloksista viemättä yhteistä asiaa eteenpäin.

Uskon itse olevani normi harrastaja, tai eihän koiralla metsästys ole harrastus, elämäntapa. Viime syksy ei poikennut aiemmista. Autolla ajoa pitkälle toista tuhatta kilometriä tuomarointeihin, hirvien etsintää yöllä/edellispäivänä koemaastoista, avustat maastojen hankinnassa, autat tuomarien saannissa, maastossa tuomaroinnit. Kaikki tämä ilman korvausta ja jokainen hetki näihin laitetusta ajasta on pois omilta koirilta. Silti kun omalla koiralla starttaat, saa jonkin aikaa puhelimessa viettää.

Minä en voisi puhtain tunnoin varata pentua todistetusti toimivista suvuista ellen ole itse valmis myös jatkamaan tiedon kerúuta, viemään jalostusta eteenpäin. Kauppapalstat on netissä pullollaan paperittomia koiria, niillä voi ne pakastimensa täyttää jos ei ole valmis talkoisiin. Vähin mitä pelikoiraa haluava voi tehdä, on viedä koiransa kokeisiin vaikka ei olisi valmis muita auttamaan. Yksikin koekäynti voi todistaa koiran jotenkin toimivan. Hyväkin koira voi epäonnistua, mitään tekemätön ei koskaan tulosta tee.
Tommi Kontunen

tikka55
Viestit: 150
Liittynyt: 30 Syys 2015, 18:35
Paikkakunta: Eno

Re: KKK v. 2015-2016 syntyneet työskentelyjä

Viesti Kirjoittaja tikka55 » 24 Helmi 2017, 17:42

Osta pentti piikkarit ni kerkiit paremmin.
Mie otan paperittoman koiran...

Pärjäilkää.
Kalevi Sallanne

Vastaa Viestiin