Karhukoiran pennut 2016

Tämän otsikon alla keskustellaan karjalankarhukoiriin liittyvistä asioista.

Valvojat: Valvoja6, Valvoja5, Valvoja2, Valvoja4, Valvoja8, Valvoja9, Valvoja3, Valvoja7, Valvoja1

Vastaa Viestiin
JussiO
Viestit: 7
Liittynyt: 17 Heinä 2016, 10:55

Karhukoiran pennut 2016

Viesti Kirjoittaja JussiO » 19 Heinä 2016, 07:20

Moro!
Tähän alle voisi syksyn mittaan kirjoitella tämän vuoden pennuista. Itsellä on kkku ikää vajaa 5 kk. Mettässä on kuljettu ja perhosia jahdattu :) Vähän hirveäkin jo ihmetelty.
Ensimmäinen karhukoira itselle ja positiiviselta näyttää!
Jussi Ojanen

JussiO
Viestit: 7
Liittynyt: 17 Heinä 2016, 10:55

Re: Karhukoiran pennut 2016

Viesti Kirjoittaja JussiO » 06 Syys 2016, 07:34

No niin täällä onkin mukavasti tullu tämän vuoden pennuista juttua :lol: No ei se mitään, omalla pennulla on nyt pari tapaamista hirven kanssa. Sunnuntaina löysi jäljen päästä itse hirven ensimmäisen kerran. Pääsin näkemään kerran yhden hirven ja epäilen että oli lehmä vasojen kanssa. Kaukaa haukkui ja ensimmäinen haukku kesti noin 15min ja sitten hirvi(et) ottivat pienen karkon, noin 100m jolloin taas alkoi haukku uudelleen hetkeksi. Taas pieni karkko jolloin Ekku tuli käymään tykönä. Tämän jälkeen meni takaisin, mutts sitten meinas tulla "hukka".
Ehtoo alkoi jo tulla päälle ja ajattelin että nyt kotio kun alkaa pimeä tulla, ettei käy huonosti. Vielä sitten pimeässä alkoi haukku aika lähellä allekirjoittanutta noin 100m ja ajattelin että nyt koira pois. Olin juuri viheltämässä kun koira tulikin sitten itse tykö. Otin koiran kehujen kera kiinni ja lähdettiin kotiin. Ekulle tuli 6kk täyteen elokuun 22 pv. Nyt saakin sitte tyhjää maastoa mennä kun kiima touhut tuntuvat alkavan.
Viikko sitten oli tuolla vanhemmalla Jämyllä lehmä,vasa ja sonni haukussa ja sonni oli kyllä -piip- kiukkuinen koiralle. Jatkuvasti ajo koiraa takaa.
Kaikestaan on ollut ihan positiivista kehitystä pennulla ja Pikku hiljaa on menty eteenpäin. Maltti on valttia nyt ettei nuoren koiran kehitykselle tule millään tavalla takapakkia.
Olisi tosiaan mukava lueskella muidenkin tämän vuoden pentujen touhuista :D
Jussi Ojanen

Vastaa Viestiin