MITEN LÖYTÄÄ PENTUEESTA SEN PELIKOIRAN?

Tämän otsikon alla keskustellaan karjalankarhukoiriin liittyvistä asioista.

Valvojat: Valvoja6, Valvoja5, Valvoja2, Valvoja4, Valvoja8, Valvoja9, Valvoja3, Valvoja7, Valvoja1

Kojamo
Viestit: 1781
Liittynyt: 05 Elo 2004, 22:59
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: MITEN LÖYTÄÄ PENTUEESTA SEN PELIKOIRAN?

Viesti Kirjoittaja Kojamo » 31 Touko 2016, 15:24

Olli, kannattaisi ymmärtää mihin vastataan ja vastaus annetaan :twisted:

Pennu ottaja ei pentulootalla mitään muuta tee kuin valittee sen minkä valittee. Isot asiat tehään ennen lootalle tuloa ja lootalta lähön jälkeen.
Niin kuin olit hyvin tuonne kirjoittanutkin.
Simo Sova

ville
Viestit: 231
Liittynyt: 23 Elo 2004, 18:25
Paikkakunta: Kainuu

Re: MITEN LÖYTÄÄ PENTUEESTA SEN PELIKOIRAN?

Viesti Kirjoittaja ville » 08 Helmi 2017, 23:39

Niin, otsikko oli miten löytää pentueesta pelikoiran?
Eli jos mennään takaisin alkuperäiseen kysymykseen niin voisi kuvitella että pentue on valittu ja pitäisi valita mikä siitä pentueesta valitaan.
Itsellä syys talvesta oli homma ajankohtainen ja ei helppoa ollut.
Lopulta kahden koiran välillä yritin miettiä.
Soitin monelle tutulle ja tuntemattomallekkin. Ei kunnon vastausta, sukutaustoista höpisivät mutta kun ne olin selvitellyt ja neljästä uroosta piti valita. Ulkonäkö ehkä tärkeimpänä jolloin jäi kaksi jäljelle.
Luonteet piirteet pentuna täysin vastakohdat. Kasvattaja sanoi että ota kumpi vai niin hän ottaa toisen itselle.
Näkemäksi jää mitä tulee.
Suku hyvä, suumerkit jonkin sortin tiedolla hyvät, väri minun mieleinen, mitä vielä?
Laittasin kuvan mutta kun en osaa laittaa.
Jarmo Huotari

BlägBoi
Viestit: 1258
Liittynyt: 10 Elo 2010, 14:54

Re: MITEN LÖYTÄÄ PENTUEESTA SEN PELIKOIRAN?

Viesti Kirjoittaja BlägBoi » 08 Helmi 2017, 23:52

Kiinnostaisi tietää pennun nimi ja sukutausta.
BlägBoi
Harri Heininen
Suu käy ja ääni kuuluu, omin jaloin metsään mennään ja sieltä pois.

ville
Viestit: 231
Liittynyt: 23 Elo 2004, 18:25
Paikkakunta: Kainuu

Re: MITEN LÖYTÄÄ PENTUEESTA SEN PELIKOIRAN?

Viesti Kirjoittaja ville » 09 Helmi 2017, 00:09

Työ reissulla olen mutta mahtaa googlaamalla löytyä.
Molssin Myrsky syntynyt 2016 syyskuun lopulla, oliko 27.09
Jarmo Huotari

BlägBoi
Viestit: 1258
Liittynyt: 10 Elo 2010, 14:54

Re: MITEN LÖYTÄÄ PENTUEESTA SEN PELIKOIRAN?

Viesti Kirjoittaja BlägBoi » 09 Helmi 2017, 00:33

Kiitoksia tiedoista. Luonnetta varmaan koirista löytyy. Yhden nartun nimi taustoista löytyi, joka ei ole ollut sopiva, jos on esiintynyt samoissa rekisterikirjoissa kuin allekirjoittaneen koirat. En tiedä, kummatko sitten hylkivät toisiaan. Jos on esiintynyt sellainen koira kuin Karjunevan Natja, terveyssivuilla tulee esiin ongelmia, kun niitä selailen.
Terveisin BlägBoi
PS: Toimivuudesta ei muuta tietoa, mutta terveyspuoli yhteensopivuus aina kiinnostaa.
Harri Heininen
Suu käy ja ääni kuuluu, omin jaloin metsään mennään ja sieltä pois.

BlägBoi
Viestit: 1258
Liittynyt: 10 Elo 2010, 14:54

Re: MITEN LÖYTÄÄ PENTUEESTA SEN PELIKOIRAN?

Viesti Kirjoittaja BlägBoi » 13 Helmi 2017, 21:08

BlägBoi kirjoitti:Kiitoksia tiedoista. Luonnetta varmaan koirista löytyy. Yhden nartun nimi taustoista löytyi, joka ei ole ollut sopiva, jos on esiintynyt samoissa rekisterikirjoissa kuin allekirjoittaneen koirat. En tiedä, kummatko sitten hylkivät toisiaan. Jos on esiintynyt sellainen koira kuin Karjunevan Natja, terveyssivuilla tulee esiin ongelmia, kun niitä selailen.
Terveisin BlägBoi
PS: Toimivuudesta ei muuta tietoa, mutta terveyspuoli yhteensopivuus aina kiinnostaa.
Vielä lisäys edelliseen. Ei todellakaan ole ainoa koira, mikä ei omiin linjoihini sovi. Olen huomannut tällaiset koirat kuin Jämäkän Noppa ja Kyykönmaan koirat, jos löytyvät sukutaustoista lähialueilta. En tiedä tosiaankaan, kummissako linjoissa vika, mutta omiini ne eivät kumminkaan näytä sopivan. Varmaankin sopivat joihinkin toisiin. Tämmöisen seikan olen huomannut, kun olen terveystaustoja selaillut.
BlägBoi
Harri Heininen
Suu käy ja ääni kuuluu, omin jaloin metsään mennään ja sieltä pois.

ville
Viestit: 231
Liittynyt: 23 Elo 2004, 18:25
Paikkakunta: Kainuu

Re: MITEN LÖYTÄÄ PENTUEESTA SEN PELIKOIRAN?

Viesti Kirjoittaja ville » 13 Helmi 2017, 21:34

Saapa nähdä mikä tulee?
Harmi tietenkin jos ei pelaa, voi sen kyllä pilata kasvatuksellakin. Aikaisemmin ollut varmaan onnea kun koirat on pelannut. Varsinkin tämä nykyinen vanhus kopissa. Pystynyt uskomattomiin yksilö suorituksiin. Jos alueellä hirviä niin ne kyllä löytyi. Jos hirvi meni järvestä yli niin perässä ui. :thumbsup:
Jarmo Huotari

jubeta
Viestit: 162
Liittynyt: 05 Marras 2008, 23:06
Paikkakunta: Laukaa

Re: MITEN LÖYTÄÄ PENTUEESTA SEN PELIKOIRAN?

Viesti Kirjoittaja jubeta » 13 Helmi 2017, 21:43

BlägBoi kirjoitti:
BlägBoi kirjoitti:Kiitoksia tiedoista. Luonnetta varmaan koirista löytyy. Yhden nartun nimi taustoista löytyi, joka ei ole ollut sopiva, jos on esiintynyt samoissa rekisterikirjoissa kuin allekirjoittaneen koirat. En tiedä, kummatko sitten hylkivät toisiaan. Jos on esiintynyt sellainen koira kuin Karjunevan Natja, terveyssivuilla tulee esiin ongelmia, kun niitä selailen.
Terveisin BlägBoi
PS: Toimivuudesta ei muuta tietoa, mutta terveyspuoli yhteensopivuus aina kiinnostaa.
Vielä lisäys edelliseen. Ei todellakaan ole ainoa koira, mikä ei omiin linjoihini sovi. Olen huomannut tällaiset koirat kuin Jämäkän Noppa ja Kyykönmaan koirat, jos löytyvät sukutaustoista lähialueilta. En tiedä tosiaankaan, kummissako linjoissa vika, mutta omiini ne eivät kumminkaan näytä sopivan. Varmaankin sopivat joihinkin toisiin. Tämmöisen seikan olen huomannut, kun olen terveystaustoja selaillut.
BlägBoi
Passaako niille muut kuin omat kasvatit? :roll:
Juuso Tahkola

BlägBoi
Viestit: 1258
Liittynyt: 10 Elo 2010, 14:54

Re: MITEN LÖYTÄÄ PENTUEESTA SEN PELIKOIRAN?

Viesti Kirjoittaja BlägBoi » 13 Helmi 2017, 22:06

Kyllä sinne jotkin muutkin passaa, mutta vedätän tätä omaa ajatustani hetken eteenpäin. On sitten Mestarin jätkät sekä Vihatin että Erauspojan koirat jossakin vaiheessa mahdollista liittää yhdistelmiin. Hirviparonin sekä Evakkonallen kennelit taas hoitavat sekä myöskin Korpiritarin omalta osaltaan tervettä, toimivaa jatkumoa, sekä muutama muu - ei vähiten Ullastiinan kennel.
BlägBoi
Tosi moni vielä mainitsematon, onneksi kaikki ei ole allekirjoittaneen varassa, terveys/jatkumo.
Harri Heininen
Suu käy ja ääni kuuluu, omin jaloin metsään mennään ja sieltä pois.

jubeta
Viestit: 162
Liittynyt: 05 Marras 2008, 23:06
Paikkakunta: Laukaa

Re: MITEN LÖYTÄÄ PENTUEESTA SEN PELIKOIRAN?

Viesti Kirjoittaja jubeta » 13 Helmi 2017, 22:22

Kyllä se todellisuudessa aika moneen linjaan passaa. On sinulla kuitenkin oman tyylin linja, minkä voi sovittaa moneen. Mutta tuo on hyvä tiedostaa ettei kaikki linjat aina tuo haluttua tulosta kun ne yhdistää. Ja se on jo hyvä että pystyy myöntämään, ettei ollut onnistunut yhdistelmä niin osaa jatkossa välttää samat virheet :thumbsup:
Juuso Tahkola

Vastaa Viestiin