Minkä ikäiselle tutkapantaa

Tämän otsikon alla keskustellaan karjalankarhukoiriin liittyvistä asioista.

Valvojat: Valvoja6, Valvoja5, Valvoja2, Valvoja4, Valvoja8, Valvoja9, Valvoja3, Valvoja7, Valvoja1

Vastaa Viestiin
HV
Viestit: 444
Liittynyt: 15 Kesä 2005, 13:57

Minkä ikäiselle tutkapantaa

Viesti Kirjoittaja HV » 12 Syys 2005, 13:33

Uutena karhukoiraihmisenä kyselen, että minkä ikäisenä nuori koira jaksaa kantaa tutkapantaa ja milloin sellainen kannattaa laittaa?
Liikkuuko edes ensimmäisenä vuotena niin kaukana että on tarvetta?

kku
Viestit: 391
Liittynyt: 22 Maalis 2005, 14:37

Viesti Kirjoittaja kku » 12 Syys 2005, 16:22

Kyllä se jo puolivuotiaana hyvin jaksaa kantaa ja kannattaa opettaakin pantaan tai GPS-liiveihin. Sanotaanko näin että toivottavasti tarvii tutkaa jo alle vuoden vanhana.

jps
Viestit: 56
Liittynyt: 25 Elo 2004, 09:14
Paikkakunta: etelä-savo

Viesti Kirjoittaja jps » 12 Syys 2005, 22:20

Minä hankin tutkan kku:lle viime syksynä noin 7kk iässä. Haukkui silloin ekan kerran hirveä, hirvi otti karkon ja 4km päästä talosta soitettiin että koira löytyi sieltä. Niihin aikoihin havahduin että eihän koiran liikkeistä tiedä mitään ilman tutkaa.

Ekana syksynä hakulenkit eivät kyllä yleisesti olleeet kauhean pitkiä ja usein pyöri näköetäisyydellä.

Mooseberry
Viestit: 7
Liittynyt: 15 Loka 2005, 14:53
Paikkakunta: Tupos

Viesti Kirjoittaja Mooseberry » 15 Loka 2005, 15:42

Kyllä mun mielestä koiralla tätyy tutka täytyy olla jos sitä mehtälle vie, varsinkin jos pyydetään porukalla, tympii varmasti jos lähtee jonkun elunkan perään eikä ossaa takaisin, sitä sitten porukalla haetaan ja autoillaan. Omalla penullani olen pitänyt liivejä vakkei niissä aina ole edes gepsiä mukana, näkyy metsässä tosi hyvin ja tottuupahan koira pitämään niitä päällä.

Vastaa Viestiin