SEROPI

Tämän otsikon alla keskustellaan karjalankarhukoiriin liittyvistä asioista.

Valvojat: Valvoja6, Valvoja5, Valvoja2, Valvoja4, Valvoja8, Valvoja9, Valvoja3, Valvoja7, Valvoja1

Iita
Viestit: 179
Liittynyt: 26 Helmi 2013, 21:35
Paikkakunta: Ii

Re: SEROPI

Viesti Kirjoittaja Iita » 02 Elo 2014, 00:15

:thumbsup:
Mikko Jaukkuri

kimppa
Viestit: 265
Liittynyt: 16 Maalis 2009, 22:48
Viesti:

Re: SEROPI

Viesti Kirjoittaja kimppa » 02 Elo 2014, 09:59

Hyvä "teekoo" ! Asiallinen kirjoitus. Nuin sitä pitäisi tehdä muidenkin. :thumbsup:
Musta sen pitää olla ja "vähän" valkoista :) Kimmo Mikkonen

BlägBoi
Viestit: 1258
Liittynyt: 10 Elo 2010, 14:54

Re: SEROPI

Viesti Kirjoittaja BlägBoi » 02 Elo 2014, 19:48

BlägBoi kirjoitti:
pentti koskelo kirjoitti:Ymmärrän huolesi BlägBoi Se antaa pennun ilmaiseksi sijoitukseen jos on vara antaa.Nuorempana kun olin köyhästä kodista lähtoisin ja ikkunat oli vielä metsäänpäin ei siihen ollut pienintäkään mahdollisuutta eikä niitä silloin ollut edes koiran pentuja.Perinnöksi saatu 100metrin etumatka tuntui aivan sopivalta.. Kaikki varmaan ymmärtävät että sijoitettavasta nartusta kasvattaja saa tilalle taas narttupennun jne.Minä ymmärrän kasvattajia jotka lähtevät mukaan tähän haasteeseen. Itse en ainakaan useampaa koiraa kerkiä kouluttaa.Kun on useampi kuski koira saa enempi metsäpäiviä,liikuntaa ja mahdollisuuksia..Enempi tästä on hyötyä karhukoiran hyväksi kuin haittaa.
Taitaa mennä jauhot ja puurot vähän sekaisin. Niin myös köyhänä syntynyt ja köyhäksi jää, eivätkä koiratkaan sitä rikkautta ole tuoneet rahallisesti, mutta karhukoirat ovat antaneet omalla olemuksellaan toisenlaista rikkautta. Ei ole tarvinnut dumpata eikä myydä pentua alle 800 - 1000 euron. Omistajat ovat itse saaneet päättää, käyvätkö kokeissa tai näyttelyissa vai metsästävätkö vain. Minun toivomukseni vain on ollut, että jos löytyy ylimääräistä, niin käykää pevisassa. Tällöin on mahdollisuus käyttää koiraa jatkojalostuksessa, ja monet ovat toivomustani noudattaneetkin. Sinun kirjoituksestasi käy ilmi, että sinulle on jäänyt ylijäämäpentuja, mitä et ole ehtinyt käyttää ja viedä eteenpäin. Nyt ymmärränkin hyvin, että jos on koirat kasvattanut 8 viikon ikäisiksi tai vanhemmiksi, niin haluaa koirista jollakin keinolla eroon. Sitten on varmaan hyvä, jos löytyy ottajia, jotka vievät kasvattejasi eteenpäin. Ymmärrän hyvin tämän lahjoituspuolen silloin kohdaltasi, mutta en tiedä, onko tämä sitten yleinen ongelma kasvattajilla. Minun mielestäni hiukan liikaa on showmeininkiä. Pystykorvajärjestökin lähtee tähän niin raskaasti mukaan, vaikka asia on mielestäni vain kasvattajan ja saajan henkilökohtainen asia. Ei tähän tällaista hulabaloota tarvittaisi.
Terveisin BlägBoi
Täällä tämä vastarannankiiski taas, Pentille: Jossain vaiheessa et ollut lahjoittamassa koiraa, nyt kun olet lahjoittamassa koiraa, lahjoitatko vai sijoitatko pentua. Kirjoituksissasi tämä on jäänyt epäselväksi allekirjoittaneelle ainakin. Jos tämä kirjoitteluni provosoi joidenkin mieliä, niin minä olen tehnyt oikein hyvän työn näillä kirjoituksillani, jos olen saanut lisää pentujen lahjoittajia, kuten Pentinkin.
Terveisin BlägBoi
Harri Heininen
Suu käy ja ääni kuuluu, omin jaloin metsään mennään ja sieltä pois.

pentti koskelo
Viestit: 982
Liittynyt: 27 Helmi 2014, 11:47

Re: SEROPI

Viesti Kirjoittaja pentti koskelo » 02 Elo 2014, 23:59

Samalla periaatteella kuin muutkin.Se olisi tosiaan hyvä jos nuoria saataisiin innostumaan hyvän harrastuksen pariin.Karhukoirapuolella harrastajakunta on kovaa vauhtia ukkoontumassa.Horisevia ukkoja kohta kaikki.Parinkymmenen vuoden päästä suurin osa vanhain-tai hoivakodissa kiikkustuolissa,jos on vielä hengissä.

Vastaa Viestiin