Keskustelun taso

Tämän otsikon alla keskustellaan karjalankarhukoiriin liittyvistä asioista.

Valvojat: Valvoja6, Valvoja5, Valvoja2, Valvoja4, Valvoja8, Valvoja9, Valvoja3, Valvoja7, Valvoja1

mustankoiranmies
Viestit: 201
Liittynyt: 08 Elo 2004, 14:26

Keskustelun taso

Viesti Kirjoittaja mustankoiranmies » 18 Helmi 2014, 19:05

Tämän keskustelupalstan taso on mennyt aivan pieleen !
Menkääpäs itsekukin peilin eteen ja kysykää itseltä; onko minun kirjoitteluni ollut asiallista ja toisia kunnioittavaa ? Jos vastaus on kielteinen niin yrittäkää aikuistua, jos tämä ei auta niin modet vois heittää porukkaa jäähylle.
Jorma Tahkola

AnttiB
Viestit: 26
Liittynyt: 13 Kesä 2013, 11:48

Re: Keskustelun taso

Viesti Kirjoittaja AnttiB » 18 Helmi 2014, 21:37

Itse olen vasta nuori aloitteleva karhukoirien harrastaja, niin olisi mukava käydä täältä lukemassa käytännön asioita miten kokeneet kasvattajat/harrastajat toimivat eri asioissa, ja mikä on heidän näkökulmansa asioissa.. Ja tietysti miten muiden koirat pelaavat, varsinkin nuoret varhaiskypsät koirat.. jokinaika sitten näin vielä oli, mutta eipä paljon innosta enään täällä käydä. Joku jos sanoo oman mielipiteen, niin samantien joku neropatti avaa oman sanaisen arkkunsa ja harvoin sieltä tulee mitään asiallista eipä kyllä juuri mitään hyödyllistäkään, näin ei onneksi ole kaikkien kohdalla joittenkin kirjotusten takia tulee vielä käytyä lukemassa täällä.. Sanokaapa rehellisesti että näinkö rotua viedään eteenpäin? Eikö olisi hyvä kuulla asioita toisesta näkökulmasta? Vai onko se aivan vastenmielistä että joku katsoo/ajattelee asiaa ehkä hieman toisin? Itseäni juuri tämmöisenä aloittelijana palvelisi nämät keskustelut parhaiten kun voisin lukea kokeneilta kasvattajilta/harrastelijoilta miten he jonkin asian näkevät.. Eikä siten että haukutaan toisia ja vieläpä kaiken huippuna toisten koiria!
Antti Buuri

Iita
Viestit: 179
Liittynyt: 26 Helmi 2013, 21:35
Paikkakunta: Ii

Re: Keskustelun taso

Viesti Kirjoittaja Iita » 18 Helmi 2014, 21:44

Mikähän vika se oli tuossakin keskustelussa, jossa pohdittiin kaikkien astutusten näkymistä astutuspalstalla? Kirjoitin viestin ja lähdin näädänrautakierrokselle, niin sillä välin oli täysin asiallinen ja ketään loukkaamaton viesti häipynyt tuuleen. Samoin edellinen aivan yhtä asiallinen viesti, jota olin omassanikin lainannut. Olikohan syynä se, kun uskaltauduin kysymään jalostusneuvonnasta? Vai lähtikö vain, kun sattui kirjoittajalla olemaan väärä nimi?

Meinaan vain, että aika vaikea täällä on keskustella asiallisestikaan, jos keskusteluja ja viestejä katoaa sisällöstä riippumatta. :thumbsdown:
Mikko Jaukkuri

Marko L
Viestit: 287
Liittynyt: 22 Marras 2010, 13:11

Re: Keskustelun taso

Viesti Kirjoittaja Marko L » 18 Helmi 2014, 22:23

Poloseksi on mennyt homma tällä foorumilla :thumbsdown: Toiset saa kirjoittaa mitä vain, mutta kun heitä vähänkään arvostellaan niin moderaattorit iskee. Onko Mustan miehet tosiaan näin pikkusieluisia :?: Toisen järjestön sivuilla ei oo läheskään yhtä tiukkaa :!: :!:
Marko Lukkarinen

tikkakoski
Viestit: 561
Liittynyt: 26 Loka 2004, 23:55

Re: Keskustelun taso

Viesti Kirjoittaja tikkakoski » 18 Helmi 2014, 22:29

Onko Marko raudat napsuneet ? ;-)
Rami Ahola

tikkakoski
Viestit: 561
Liittynyt: 26 Loka 2004, 23:55

Re: Keskustelun taso

Viesti Kirjoittaja tikkakoski » 18 Helmi 2014, 22:32

Anteeksi kysymys piti mennä Mikolle. :-)
Rami Ahola

Iita
Viestit: 179
Liittynyt: 26 Helmi 2013, 21:35
Paikkakunta: Ii

Re: Keskustelun taso

Viesti Kirjoittaja Iita » 18 Helmi 2014, 22:39

Pari viikkoa on nyt ollu aika hiljasta. Ei ole oikein ollu ees uusia jälkiä.
Mikko Jaukkuri

jazzopa
Viestit: 5
Liittynyt: 21 Tammi 2014, 13:39

Re: Keskustelun taso

Viesti Kirjoittaja jazzopa » 18 Helmi 2014, 22:53

Itse tulin katsomaan ainoaa topickia mihin olin täällä kirjoittanut ja mitä muuta sisältöä tänne on kirjoiteltu.

Näköjään olen unissa käynyt koneella kun en foorumin mukaan ole mitään tänne kirjoitellutkaan. :shock:
Jaska Jussila

Iita
Viestit: 179
Liittynyt: 26 Helmi 2013, 21:35
Paikkakunta: Ii

Re: Keskustelun taso

Viesti Kirjoittaja Iita » 18 Helmi 2014, 23:39

Ja moderaattorien taholta on turha odottaa kommenttia tai vastausta mihinkään. Jos on kyseisen homman kontollensa ottanut, niin luulis olevan aikaa ja viitseliäisyyttä sen verran, että poimii keskusteluista pois ne asiattomat. Poistaa ne ja antaa muiden olla, mutta poistavat kaikki asiallisetkin samalla. Pikkusen nyt moderaattoritki vois ryhdistäytyä.

Tuskin säilyy tämäkään aamuun...
Mikko Jaukkuri

Kojamo
Viestit: 1781
Liittynyt: 05 Elo 2004, 22:59
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: Keskustelun taso

Viesti Kirjoittaja Kojamo » 19 Helmi 2014, 00:06

mustankoiranmies kirjoitti:Tämän keskustelupalstan taso on mennyt aivan pieleen !
Menkääpäs itsekukin peilin eteen ja kysykää itseltä; onko minun kirjoitteluni ollut asiallista ja toisia kunnioittavaa ? Jos vastaus on kielteinen niin yrittäkää aikuistua, jos tämä ei auta niin modet vois heittää porukkaa jäähylle.
:thumbsup:
Simo Sova

pihkatasku
Viestit: 270
Liittynyt: 26 Marras 2011, 12:31

Re: Keskustelun taso

Viesti Kirjoittaja pihkatasku » 19 Helmi 2014, 08:49

kyllä se monta kertaa auttaa se peilihin katominen ja kannattaa myöntää myös omat virheensä. pakkaa vain olla jotta on olemas sellaisiakin muotoja ihmismielis kuin "yliihmiset". tälläiseksi todettakoon kaikki ne jotka ei tavalla eikä toisella pysty asiallisesti keskustelemaan. toki näkemyseroja saa ja pitääkin olla. se luo yleensä pohjan kestelulle. pohjimmiltamme kumminkin kaikissa puolissa on jotskin positiivistä. kaikkien kannattaa kumminkin hiukan harkita mitä kirjoittaa. yleensä totuuksien kirjoittajista ei tykätä. tosiasiota ei vain käy kieltää. no pikkuhiljaa luodaan pohjaa paremmalle kennelhengelle. :thumbsup:
Mika Pihlaja

Sisukas
Viestit: 928
Liittynyt: 15 Helmi 2005, 12:03
Paikkakunta: Multia

Re: Keskustelun taso

Viesti Kirjoittaja Sisukas » 19 Helmi 2014, 11:39

Iita kirjoitti:Mikähän vika se oli tuossakin keskustelussa, jossa pohdittiin kaikkien astutusten näkymistä astutuspalstalla? Kirjoitin viestin ja lähdin näädänrautakierrokselle, niin sillä välin oli täysin asiallinen ja ketään loukkaamaton viesti häipynyt tuuleen. Samoin edellinen aivan yhtä asiallinen viesti, jota olin omassanikin lainannut. Olikohan syynä se, kun uskaltauduin kysymään jalostusneuvonnasta? Vai lähtikö vain, kun sattui kirjoittajalla olemaan väärä nimi?

Meinaan vain, että aika vaikea täällä on keskustella asiallisestikaan, jos keskusteluja ja viestejä katoaa sisällöstä riippumatta. :thumbsdown:
Mitä kysyit jalostusneuvonnasta? Tuskin viestejäsi sen takia poistetaan. Kyllä kai neuvonnan tehtävä nimenomaan on vastata kysyville. Eli kysy uudestaan, niin vastataan, jos osataan.

Tässä kiivaaseen petopyyntiaikaan ei ole paljoa tullut foorumia seurailtua, mutta sama huoli keskustelun tasosta on minullakin. Netin välityksellä puhuminen on nykypäivää, mutta kyllähän kirjoittelun perusteella välittyy monesti erilainen kuva kuin ääneen puhumalla. Se kun kirjoitukseen ei saa koskaan lisättyä äänenpainoja eikä ilmeitä, jotka auttaisivat ymmärtämään viestin oikein.

Karjalankarhukoira rotuna ansaitsee varmasti paremman keskustelun tason, mitä olemme pystyneet tänne tuottamaan. Joskus se hiljaa oleminen on parasta mahdollista viestintää.
Johannes Lehtomäki

Pystykoira
Viestit: 247
Liittynyt: 24 Touko 2008, 08:23
Paikkakunta: Karhumailla

Re: Keskustelun taso

Viesti Kirjoittaja Pystykoira » 19 Helmi 2014, 15:37

Joo, ei ole kyllä enää näillä sivuilla miullekkaan mitään annettavaa, eikä kyllä siihen nähen toisinkaan päin. Isot miehet kinastelee joutavia -piip-.
Tuomo Turunen

Kuvia kotimaasta, kotimaisista koirista ja metsästyksestä:
www.pystykoira.kuvat.fi

Markku Kivioja
Viestit: 106
Liittynyt: 09 Syys 2012, 19:07

Re: Keskustelun taso

Viesti Kirjoittaja Markku Kivioja » 19 Helmi 2014, 15:46

Onhan sitä itsekin ehkä syyllistynyt ala-arvoiseen kirjoitustyyliin. Mutta kyllä lähtökohta oli siinäkin se, että maksoin potut pottuina. Kuitenkin kun paljastui, että vastapuolella oli sairautta, niin annoin sitten olla.

Mitä tulee varsinaiseen keskustelun tasoon, niin ainakin minä kaipaisin enemmän avoimmuutta kirjoitteluun. Aivan lähtien suunnitelluista pentueista. Miksi niitä ei voisi kirjata oman otsikon alle? Samalla vaan pitäisi eräitten muistaa, että niiden paritusten julkinen rääpiminen on kiellettyä. Yleensäkin kaikenlainen yksittäisten koirien haukkuminen ja repostelu pitäisi jäädä pois. Moderaattori saisi puuttua erittäin raskaalla kädellä rääpimiseen. Toisaalta täysin viattomien kirjoitusten, esim. E s so n juttujen nitistäminen kertoo jostain kummallisesta suhtautumisesta olennaisena osana tähänkin nettiyhteisöön kuuluvaan sosiaalisuuteen. Ei kaikki voi aina olla tiukkapipoista asiaa, sekaan pitää mahtua myös huumoria. Yksittäisten kasvattajien tekemisiin ei pitäisi myöskään puuttua, mutta itsekehuskelukaan ei ole suotavaa. Antaa hyvän maineen nousta itsekseen jos on aihetta, ei sitä pidä itse pyrkiä nostamaan.

Sinällään palsta on erittäin tärkeä kanava kentän viestimenä. Tässä taannoinhan oltiin tappamassa koko palstaa. Se olisikin ollut viimeinen munaus, onneksi siitä pidättäydyttiin.

kimppa
Viestit: 265
Liittynyt: 16 Maalis 2009, 22:48
Viesti:

Re: Keskustelun taso

Viesti Kirjoittaja kimppa » 19 Helmi 2014, 21:31

Nyt on ollut asiallista tekstiä ja näitä on mukava lukea. Itse oppineena koiran kasvatuksesta ja nuorille neuvoja antavana. Parhaimmat neuvot olen saanut muiden rotujen omistajilta. Huom. EN karhukoirien omistajilta :| . Neuvottu vähän sivuraiteille ................. siitähän he ovat nauttineet. En halua, että nuoret karhukoiran ottajat saisi samanlaista ohjetta. Kasvattaja antaa varmasti parhaat ohjeet. Sivullisten kommentit kannatta aina kyseenalaistaa tai ainakin varmistaa muilta. :mrgreen:
Jorman aloittama "Keskustelun taso" ihan hyvä, mutta olemme vähän eri raiteilla tietyissä asioissa. Nämä on niitä pitkänajan oppimisasioita......................! Toivottavasti tätä ei poisteta, koska silloin minä´kin vaihdan rotujärjestöä niinkuin Pentti teki.
Musta sen pitää olla ja "vähän" valkoista :) Kimmo Mikkonen

Vastaa Viestiin