KARHUKOIRA ENNEN, NYT JA TULEVAISUUDESSA

Tämän otsikon alla keskustellaan karjalankarhukoiriin liittyvistä asioista.

Valvojat: Valvoja5, Valvoja2, Valvoja4, Valvoja8, Valvoja9, Valvoja3, Valvoja7, Valvoja1, Valvoja6

Vastaa Viestiin
BlägBoi
Viestit: 1290
Liittynyt: 10 Elo 2010, 14:54

Re: KARHUKOIRA ENNEN, NYT JA TULEVAISUUDESSA

Viesti Kirjoittaja BlägBoi » 05 Joulu 2025, 23:01

Pitäkää Karhu koira ,ykkösenä ,meitä kaikkia varten jalostettu.🇫🇮🇫🇮🇫🇮
Harri Heininen
Suu käy ja ääni kuuluu, omin jaloin metsään mennään ja sieltä pois.

BlägBoi
Viestit: 1290
Liittynyt: 10 Elo 2010, 14:54

Re: KARHUKOIRA ENNEN, NYT JA TULEVAISUUDESSA

Viesti Kirjoittaja BlägBoi » 05 Joulu 2025, 23:10

Eihän Poukamon Pyry , Blägboi niin huonoja uroksia ,eikä myöskään Isäntä kun annettiin ,ymmärtää , hyvä lisä jalostukseen , erilaisia linjoja tarvitaan ,sitten yhdistellään ,jokaisessa linjoissa vahvuuksia sitten vaan yhdistellään. Hyvää pakkaa tulemaan ,kun oikein yhdistellään ,vahvuuksia.🇫🇮🇫🇮🇫🇮
Harri Heininen
Suu käy ja ääni kuuluu, omin jaloin metsään mennään ja sieltä pois.

BlägBoi
Viestit: 1290
Liittynyt: 10 Elo 2010, 14:54

Re: KARHUKOIRA ENNEN, NYT JA TULEVAISUUDESSA

Viesti Kirjoittaja BlägBoi » 07 Joulu 2025, 23:38

Taas olivat isot kisat Kinnulassa 06/12 2025 paljon oli koiria Karhu koiria kisassa . Onnistumisia ,epä onnistumisia , tuo varmaan näkyvyyttä mutta tuoko myönteistä . Sitä lähinnä saadaanko tasapuolisia maastoja ,kun niin paljon koiria. Katsoin jos joku onnistunut monessa kokeessa ei onnistunut tuolla. Sitten taas koiria joilla ei aikaisempia onnistumisia , onnistuivat nyt tuolla , hyvä kun onni mukana , kyllä koira hyvän työskentely kaverin tarvitsee. Jos vaikka ei ollenkaan hankala tehdä tulosta. Mitä enemmän onnistumisia ,vie Karhu koiraa eteenpäin ,mitä enemmän ei löytöjä huonoja tuloksia vie Karhu koiraa alaspäin. On hyvin tärkeää kuinka toimitaan tehdään. Blägboi
Harri Heininen
Suu käy ja ääni kuuluu, omin jaloin metsään mennään ja sieltä pois.

BlägBoi
Viestit: 1290
Liittynyt: 10 Elo 2010, 14:54

Re: KARHUKOIRA ENNEN, NYT JA TULEVAISUUDESSA

Viesti Kirjoittaja BlägBoi » 11 Tammi 2026, 10:14

Hyvin onnistuivat seniori haukut pohjan maalla ,kun järjestettiin olosuhteet maastot hyvät . Sekä kokenutta porukkaa ,on mukava katsoa tuloksia . Vanhatkin koirat osaavat tulosta tehdä, vilahtaa suku tauluissa tuttuja koiriakin . Hyvää alkanutta vuotta, näyttää että susi tilannekin helpottuu osassa Suomea , kun saadaan puoli villit pois sieltä juoksemasta. Blägboi.
Harri Heininen
Suu käy ja ääni kuuluu, omin jaloin metsään mennään ja sieltä pois.

BlägBoi
Viestit: 1290
Liittynyt: 10 Elo 2010, 14:54

Re: KARHUKOIRA ENNEN, NYT JA TULEVAISUUDESSA

Viesti Kirjoittaja BlägBoi » 10 Helmi 2026, 04:55

Oletteko osallistuneet ,niin Susien kuin ,koira susien poistoon . Onko päällisin puolin helppo erottaa , toimivatko koira sudet ,alfa uros ,tai naaras asemassa ,onko kellään tietoa asiasta , onko koko eroja?? Metsästys lakihan kieltää koirien auki pidon riistan rauhotus aikana. Jos esim ,tavataan repimässä hirvi eläintä ,eikä anna kiinni voidaan lopettaa . Kai koskee kaikkia puoli koiriakin. Blägboi
Harri Heininen
Suu käy ja ääni kuuluu, omin jaloin metsään mennään ja sieltä pois.

BlägBoi
Viestit: 1290
Liittynyt: 10 Elo 2010, 14:54

Re: KARHUKOIRA ENNEN, NYT JA TULEVAISUUDESSA

Viesti Kirjoittaja BlägBoi » 11 Helmi 2026, 20:26

Onko kellään tietoa onko Suden pötkäleet.,50/100 € veron alaista tuloa kun lähettää tutkittavaksi. Voiko tulla vero mätkyjä myöhemmin. Blägboi
Harri Heininen
Suu käy ja ääni kuuluu, omin jaloin metsään mennään ja sieltä pois.

BlägBoi
Viestit: 1290
Liittynyt: 10 Elo 2010, 14:54

Re: KARHUKOIRA ENNEN, NYT JA TULEVAISUUDESSA

Viesti Kirjoittaja BlägBoi » 14 Helmi 2026, 08:58

Hyvää ystävän päivää kaikille joilla samoja suku juuria. Poukamon pyry. Blägboi . Blägboi.
Harri Heininen
Suu käy ja ääni kuuluu, omin jaloin metsään mennään ja sieltä pois.

BlägBoi
Viestit: 1290
Liittynyt: 10 Elo 2010, 14:54

Re: KARHUKOIRA ENNEN, NYT JA TULEVAISUUDESSA

Viesti Kirjoittaja BlägBoi » 07 Maalis 2026, 05:17

Onko paljon tulossa uusia .Karhu koira pentueita .?? Bägboi.
Harri Heininen
Suu käy ja ääni kuuluu, omin jaloin metsään mennään ja sieltä pois.

BlägBoi
Viestit: 1290
Liittynyt: 10 Elo 2010, 14:54

Re: KARHUKOIRA ENNEN, NYT JA TULEVAISUUDESSA

Viesti Kirjoittaja BlägBoi » 09 Maalis 2026, 20:31

Ei taida tulla yhtään pentuetta tänä vuonna . Sitten vaikka ensi vuonna. Blägboi
Harri Heininen
Suu käy ja ääni kuuluu, omin jaloin metsään mennään ja sieltä pois.

BlägBoi
Viestit: 1290
Liittynyt: 10 Elo 2010, 14:54

Re: KARHUKOIRA ENNEN, NYT JA TULEVAISUUDESSA

Viesti Kirjoittaja BlägBoi » 27 Touko 2026, 17:35

Olipa hieno tilaisuus .Peurangassa Karhu Koira 90 vuotta .paljon erilaisia sattumuksia vuosien varrella sattunut . Karhu Koirien kanssa yleensä myönteistä ,mutta välillä kyllä nilkkoihin potkimistakin ,kun koirat arvosteltu ennenkuin irti laskenut maastoon. Sekä myös ennenkuin jatkumoa edes tehty , oletko tosissasi ,että aiot käyttää .Poukamon Pyryä jalostukseen. Nythän kumminkin näkyy olevan aika monen yhdistelmän takana näkyvissä . Sitten vielä minusta. Kun niin hankala mies ,kun ei edes metsästys seurassa erotettu. Kun vaan puolustanut , koiria ympäristöä ,suur sikalalta joka olisi haitannut koko asumis yhteisöä. Mutta kun itsellä sitä Karhu Koiran luonnetta niin ei hetkauttanut ,vaikka rahaa paloi kymmeniä tuhansia euroja . Nimen omaan Karhu Koiran harrastuksen puolesta. Pidetään lippu korkealla.Blägboi
.
Harri Heininen
Suu käy ja ääni kuuluu, omin jaloin metsään mennään ja sieltä pois.

BlägBoi
Viestit: 1290
Liittynyt: 10 Elo 2010, 14:54

Re: KARHUKOIRA ENNEN, NYT JA TULEVAISUUDESSA

Viesti Kirjoittaja BlägBoi » 29 Touko 2026, 06:40

Onko ollut paljon Karhu kohtaamisia , jos on missä päin Suomea . Oletteko käyneet Koiria liinan kanssa lenkkien yhteydessä , miten reagoivat . Pelottaako vai nousevatko säkä karvat pystyyn. Blägboi.
Harri Heininen
Suu käy ja ääni kuuluu, omin jaloin metsään mennään ja sieltä pois.

BlägBoi
Viestit: 1290
Liittynyt: 10 Elo 2010, 14:54

Re: KARHUKOIRA ENNEN, NYT JA TULEVAISUUDESSA

Viesti Kirjoittaja BlägBoi » 01 Kesä 2026, 07:01

Olen vieläkin vähän ällikällä lyöty siitä huomion osoituksesta kun KarhuKoira 90 vuotta . Vaikka useita vuosia harrastanutkin . Ei kennel nimeä.,mutta samoilla velvoitteilla . Silti en saanut osallistua kasvattaja kisoihin ,kun ei kennel nimeä . Voisi olla muutoksen ,uudistuksen paikka , kaikki eivät välttämättä halua kennel nimeä , mutta silti haluavat tehdä ,rodun eteen töitä. Tätä kannattaisi miettiä. Blägboi.
Harri Heininen
Suu käy ja ääni kuuluu, omin jaloin metsään mennään ja sieltä pois.

BlägBoi
Viestit: 1290
Liittynyt: 10 Elo 2010, 14:54

Re: KARHUKOIRA ENNEN, NYT JA TULEVAISUUDESSA

Viesti Kirjoittaja BlägBoi » 02 Kesä 2026, 06:04

Suomen miesten jääkiekko joukkue oli todellisia leijonia ,toimivat laumana . Karhukoiran luonne pelkäämättömiä osaavat käsitellä ,eivät turhaan räyhänneen Isäntä ,Suomi uskollisia ,eivät haastaneet riitaa ,niin ei tee myöskään täys päinen Karjalan karhukoira , ottaa kyllä haasteen vastaan tarvittaessa. Sellainen yhtäläisyys Suomen jääkiekko joukkueella ,joka toi kultaa Suomeen . Karhu koira hoitaa kanssa tehtävänsä ,saama miehen koira.Blägboi.
Harri Heininen
Suu käy ja ääni kuuluu, omin jaloin metsään mennään ja sieltä pois.

BlägBoi
Viestit: 1290
Liittynyt: 10 Elo 2010, 14:54

Re: KARHUKOIRA ENNEN, NYT JA TULEVAISUUDESSA

Viesti Kirjoittaja BlägBoi » Tänään, 03:53

Pyrkikää nyt hyvät Karhu koira Ihmiset ,tekemään sellaista työtä joka edistää Karhu koiraa . Jalostuksessa ottakaa pulla pitko malliksi ,mikä letitetty. Elikkä koittakaa rakentaa linjoja . Jotka sitten taas tietyn ajan jälkeen yhdistetään . Silloin tiedetään mitä hyviä puolia ,mitä pitäisi vahvistaa . Ei voi olla niin ,että heitetään eri värisiä helmiä lattialle. Ne sitten täydentäisivät toisiaan , pitää olla suunnitelma ,mitä halutaan ,mitä vahvistaa. Nykyisin vielä kun dna ,testit ei pitäisi olla avaruus tiedettä. Ei auta jos pyritään kaikki sekoittamaan keskenään. Kyllä viljastakin ruhmenet ,pitää viskuroida pois ,että saadaan mahdollisimman hyvää siemen viljaa, tiedetään mitä kasvaa. Blägboi .
Harri Heininen
Suu käy ja ääni kuuluu, omin jaloin metsään mennään ja sieltä pois.

Vastaa Viestiin