Uusi puheenjohtaja

SPJ:n yleiseen toimintaan liittyvät keskustelut käydään täällä !

Valvojat: Valvoja6, Valvoja5, Valvoja2, Valvoja4, Valvoja8, Valvoja9, Valvoja3, Valvoja7, Valvoja1

Vastaa Viestiin
PERTTIS
Viestit: 4
Liittynyt: 01 Huhti 2008, 17:57

Re: Uusi puheenjohtaja

Viesti Kirjoittaja PERTTIS » 15 Maalis 2016, 23:01

Mielestäni linjaus on hyvä.
Sananvapauden maassa sitä ei voi kieltä, mutta vaatii erittäin hyviä taitoja tulla oikein ymmärretyksi. Samalla tulee muistaa erityisesti puheenjohtajan, ettei voi sitoa ennakkoon keskeneräisen asian käsittelyssä kantaansa, jolloin demokraattinen päätöksen teko voi kärsiä.
Uskon myös, että keskittyminen tiedottamiseen järjestön sivuilla ja lehdessä on hyvä tapa informoida jäsenistöä järjestön asioista.
Pertti Saarenketo

IsoP
Viestit: 42
Liittynyt: 19 Loka 2011, 12:04

Re: Uusi puheenjohtaja

Viesti Kirjoittaja IsoP » 15 Maalis 2016, 23:16

Olen aiemmassani kirjoituksessa ilmaissut mielipiteeni keskustelupalstasta.
Minua ei kukaan kyllä ole ohjeistanut, enkä minä ole ohjeistanut jaoston jäsenia pidättymään kirjoittelusta.
Vastaukseni esitettyyn kysymykseen on jaa.
Pentti Isoviita

Hupu
Viestit: 25
Liittynyt: 13 Maalis 2007, 22:38

Re: Uusi puheenjohtaja

Viesti Kirjoittaja Hupu » 15 Maalis 2016, 23:56

Punakoneelle ei ole ohjeistettu.
ILKKA N

joni
Viestit: 273
Liittynyt: 03 Helmi 2010, 22:21

Re: Uusi puheenjohtaja

Viesti Kirjoittaja joni » 16 Maalis 2016, 00:02

Tuo palstalle kirjoittamisen negatiivinen kehoitus on edellisen pj:n aikaisen toiminnan peruja. Nykyisin sellaista ei ole ollut ja muutenkin suhtautuminen palstaan on ollut myönteinen.

Toivon omalta osaltani tsemppiä kisailijoille ja kun lauantaina nuija lyö pöytään valinnan osalta niin toivottavasti ei löydy uusia nuijia kampittamaan uuden pj:n tietä. En toivo mitään muuta kuin sitä että keplottelut ja kikkailut loppuu ja uusi pj pääsee rakentamaan järjestöä oikeaan suuntaan myös julkikuvan osalta.

t.

Jari
Jari Hakulinen

peija04
Viestit: 264
Liittynyt: 27 Heinä 2011, 14:48

Re: Uusi puheenjohtaja

Viesti Kirjoittaja peija04 » 16 Maalis 2016, 08:22

Minun kirjoituksia ei ole vielä kukaan ”peukuttanut”. Eikä ole tarvinnutkaan, koska olen ehdokkaana täysin omana itsenäni, ilman tukijoukkoja, taustaryhmiä tai kilpakumppaneiden kampittajia.
Minun on itse kuitenkin nyt peukutettava Jari Hakulista, ja hänen kirjoitustaan; ”toivottavasti ei löydy uusia nuijia kampittamaan uuden pj:n tietä. En toivo mitään muuta kuin sitä että keplottelut ja kikkailut loppuu ja uusi pj pääsee rakentamaan järjestöä oikeaan suuntaan myös julkikuvan osalta.”

terv. Olli
-------------
Olli Silvennoinen

vuonne
Viestit: 212
Liittynyt: 23 Elo 2014, 19:37

Re: Uusi puheenjohtaja

Viesti Kirjoittaja vuonne » 16 Maalis 2016, 12:10

Puheenjohtajan pitää aina selvittää, mistä nämä yllätykselliset riidat johtuvat. On aivan selvää, että asioista ollaan eri mieltä, mutta ihmisiin koh-
distuvina ne ovat valitettavia. Uusi puheenjohtaja ei muuta asioita, jos hän ei saa hallitukseen jäsenistön kunnioittamia henkilöitä. Asia koskee
myös jaostoja ja toimikuntia. Uuden puheenjohtjan pitää olla asioita tasapuolisesti esille tuova henkilö ja asioita pitää käsitellä tasapuolisesti.
Hallituksen jäsenten pitää kuunella herkälläkin korvalla kenttää. Jaostoilta ja toimikunnilta pitää tulla hyvin valmistellut esitykset hallituksille.
Kokouksissa pitää olla kaikki jäsenet mukana, ei vain pieni osa.
Matti Tarkiainen

Timo Kettunen
Viestit: 324
Liittynyt: 07 Tammi 2012, 14:48

Re: Uusi puheenjohtaja

Viesti Kirjoittaja Timo Kettunen » 16 Maalis 2016, 17:20

Kirjoittaja joni » Tänään, 00:02
”Tuo palstalle kirjoittamisen negatiivinen kehoitus on edellisen pj:n aikaisen toiminnan peruja. Nykyisin sellaista ei ole ollut ja muutenkin suhtautuminen palstaan on ollut myönteinen.”

”Punaisella puolella” on palstaan suhtautumisessa eniten tarvetta säätää asenneruuviaan. Meiltä ne mitä ilmeisimmin ovat lähtöisin nämä maininnat ”törky- ja loanheittopalstasta”. Nykyisen puheenjohtajan aikana tilanne on kehittynyt positiivisesti.

Voisivatko yhdistyksen toimikunnat aktiivisemmin hyödyntää valmistelussaan palstaa ja saada kehitysideoita?
Vertaan meidän eri rotujen keskustelupalstaa marikkoon mistä kyllä löytyy poimittava ja jalostettavaa! Siellä voi käydä ”marjassa” itselleen sopivana ajankohtana ja anonyyminä. Voi valita mitä ja milloin poimii. Mitä hyötyä sitä on ollut leimata kyltillä ”pilaantuneita ja myrkyllisiä”?
Itse olen sen verran laiska, että en jaksaisi kahteen kertaan kirjoitella samoja asioita – ensin tänne ja sitten vielä ns. viralliselle eli aloitteenjättöpuolelle. Sinne kirjoittelu on yksinäistä eikä siinä koe sellaista osallistumista kuin täällä.

Miten puheenjohtajaehdokkaat näkevät tämän vaikeutetussa järjestyksessä toimivan aloitekäytännön ja palstan hyödynnettävyyden?

peija04
Viestit: 264
Liittynyt: 27 Heinä 2011, 14:48

Re: Uusi puheenjohtaja

Viesti Kirjoittaja peija04 » 17 Maalis 2016, 00:29

Vastaus Timolle:

Timo oli käyttänyt hyvänä vertauksena ”marikkoa”. Toinen vertaus voisi olla rusinapulla. Miksi kaivaa rusinat pullasta ja piilottaa ne tassin alle, tai työntää korviinsa, niin kuin P-P Petelius sketsihahmossaan Vironperällä vierailevana Veikko Vennamona, kun ne voisi Aake Kallialan esittämän Johannes Virolaisen näyttämän esimerkin tavoin makustella, ja käyttää hyväkseen niiden sisältämät arvokkaat ravintoaineet. Sketsissäkin Johanneksella oli Veikolle paljon asiallista asiaa ja neuvoja, mutta eihän Veikko niitä kuunnellut (kuullut), kun oli tunkenut Kyllikin leipomasta juhlakranssista kaivamiansa rusinoita korvansa täyteen.

Aloitekäytäntö ja palstan hyödynnettävyys?

Olisi todella mukava tietää, kuinka monta ns. virallista esitystä jäsenet ovat vuositasolla järjestömme toimielimille tehneet. Veikkaan ettei kovin montaa. Vielä mukavampaa olisi tietää mihin toimiin ja lopputulemiin nämä esitykset ovat johtaneet. Veikkaan ettei paljon mihinkään.
Ja miksi ei? Veikkaan että ainakin siksi, koska tällainen alhaalta korkealle ylös kipuava virkatie koetaan vaikeaksi, yliviralliseksi ja jopa nöyryyttäväksi tavaksi lähestyä äsken vielä ”kavereina” olleita, toimielimiin päästyään asiantuntijoiksi muuttuneita harrastajakollegoja.
Eikä aloitteen tekoa ns. rivijäsenen kohdalla ole helpottamassa Pertinkin esille tuoma totuus, että ”vaatii erittäin hyviä taitoja tulla oikein ymmärretyksi.” Aloitteen teossa ei riitä, että itse ymmärtää, vaan sen toisenkin puolen tulisi ymmärtää, ja vielä niin, että ymmärrys olisi samanlaista. Ja vielä senkin jälkeen, että asia otettaisi puhtaasti asiana, eikä vain aloitteen tekijän omana asiana.

Nykyinen aloite- ja vaikuttamiskäytäntö on mielestäni yksi hyvä esimerkki vallitsevasta toimintakulttuurista. Eli parantamisen varaa on, kovastikin, mutta mielestäni hieman toiseen suuntaan, kuin mitä kilpaveljet ovat esittäneet. Pitäisi aina pitää nöyränä mielessä ketä varten järjestö ja sen toimielimet ovat olemassa. Eikä haittaa välillä kyseenalaistakaan sitäkään, että ovatkohan toimielimiin kulloinkin valitut henkilöt tosiaankin 7500 jäsenisen yhdistyksemme ne parhaimmat ja viisaimmat, joiden edessä loppujen tulee nöyristellä. Veikkaan että eivät ole, nyt eikä tulevaisuudessa.

Keskustelua, avointa keskustelua ja taas keskustelua, ja vielä lisää keskustelua, sitä tämä järjestö tarvitsee. Kahlehtimisen ja tukahduttamisen seuraukset on jo nähty.

Palstan hyödynnettävyyttä kuvatkoon kohta 16 000 käyntikertaa tälläkin ”Uusi puheenjohtaja” osiolla.
Olli Silvennoinen

peija04
Viestit: 264
Liittynyt: 27 Heinä 2011, 14:48

Re: Uusi puheenjohtaja

Viesti Kirjoittaja peija04 » 17 Maalis 2016, 00:43

Tuli tuossa vielä mieleen, että oman arvaukseni mukaan ”jäsenaloite” saattaisi kerätä 1/5, korkeintaan 1/4 käytettävissä olevasta äänimäärästä, ja että kenenkähän puheenjohtajaehdokkaan laariin nuo samaiset äänet satavat.
Arvoisat aloitteen kannattajat, kävi miten kävi, mutta älkää ainakaan minua äänestäkö.
Olli Silvennoinen

peija04
Viestit: 264
Liittynyt: 27 Heinä 2011, 14:48

Re: Uusi puheenjohtaja

Viesti Kirjoittaja peija04 » 17 Maalis 2016, 00:55

Ja vielä pitää, kuin ei näköjään kerralla muista, että valitettavasti joudun ilmoittamaan, että en todennäköisesti enää ehdi vastaamaan mahdollisiin uusiin kysymyksiin ennen lauantaita. Huomenna on töitä aamusta iltaan ja perjantaina pitää lähteä jo aamusta ajelamaan. Jos jotain tärkeää jäi, niin huikatkaa kokouspaikalla ja viimeistään kun kiipeän puhujapönttöön.

Menestystä kaikille ehdokkaille toivottaa Änkyrä Olli
Olli Silvennoinen

Pekkis
Viestit: 197
Liittynyt: 17 Elo 2004, 21:19
Paikkakunta: Laukaa

Re: Uusi puheenjohtaja

Viesti Kirjoittaja Pekkis » 17 Maalis 2016, 09:16

Vähän offtopiccia, mutta miten jäsenyys todennetaan kokoukseen tullessa? Riittääkö henkkari?
Pekka Kumpukallio
Retki-Rekun kennel

Annukka P
Viestit: 50
Liittynyt: 12 Huhti 2011, 13:35

Re: Uusi puheenjohtaja

Viesti Kirjoittaja Annukka P » 17 Maalis 2016, 19:03

Kiitos ehdokkaille vastauksistanne.
Olen toiminut kahden ehdokkaan, Pentin ja Pertin kanssa, yhdistys/järjestötoiminnassa mukana, karhukoirajaoksessa Pentin kanssa ja Pertin kanssa Keski-Suomen Punamustat Pystykorvayhdistys ry:ssä (K-S PM ry). Olli Silvennoista en valitettavasti pysty arvioimaan samalla tavalla.
Katson näiden kahden ihmisen kanssa toimiessani, että Pertti Saarenkedolla on tämän hetkisen tilanteen huomioon ottaen selkeästi paremmat edellytykset hoitaa puheenjohtajan tehtävää. Olen huomioinut hänen hyvät neuvottelutaitonsa ja kyvyn käsitellä vaikeitakin asioita menestyksellä. En ole ikinä kuullut, että Pertti sanoisi pahaa sanaa kenestäkään enkä ole kuullut hänen tarttuvan/spekuloivan huhuja ja juoruja,joita paljon kentällä liikkuu. Koirarotuja ja -harrastajia hän on kohdellut tasapuolisesti mutta on toisaalta uskaltanut tarttua asioihin jos sellaista on tarvittu.

Pertti on tasainen, luotettava, asiallinen ja rauhallinen mies. Luotan täysin hänen kykyynsä johtaa SPJtä, ilman kahinoita,

Annukka
Annukka Pirinen

Keno
Viestit: 26
Liittynyt: 11 Marras 2011, 17:37

Re: Uusi puheenjohtaja

Viesti Kirjoittaja Keno » 17 Maalis 2016, 19:36

Annukka puhuu viisaita sanoja! Pertin tuntien muun harrastustoiminnan tiimoilta melkein kahdenkymmenen vuoden ajalta voin sanoa että hänestä saisimme jaostoja tasapuolisesti kannustavan ja toimintatilaa antavan puheenjohtajan.
PERTTIS kirjoitti:Itse en haluaisi jatkaa yhtäkään oikeustoimea, mutta sen arvioin tekee uusi hallitus, jossa puheenjohtaja on vain sen yksi jäsen.
Jyväskylässä Pertti Saarenketo
Nyt on aika luoda järjestössä sopu ja jaostoille työrauha viedä näitä hienoja kotimaisia rotuja eteenpäin.
Etiäpäin sano mummo lumessa.

Kepe
Keijo Pekkarinen

Avatar
heidi
Viestit: 410
Liittynyt: 06 Elo 2004, 10:07
Paikkakunta: Eno
Viesti:

Re: Uusi puheenjohtaja

Viesti Kirjoittaja heidi » 17 Maalis 2016, 20:32

Annukalle :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup:
Heidi Lahtinen, Höyheneukon kennel

HTHT
Viestit: 43
Liittynyt: 08 Heinä 2008, 10:54

Re: Uusi puheenjohtaja

Viesti Kirjoittaja HTHT » 17 Maalis 2016, 20:40

Olin ajatellut etten ota tähän kantaa, mutta kuitenkin. Kiitokset niille monille ympäri suomea, kolmen rotumme harrastajille jotka kysyivät minun suostumistani puheenjohtaksi. En halunnut täyttää heidän toivomustaan nyt enkä ennenkään. Kiitos vilpittömästi kysymästä.

Juttelin eilen pitkään pystykorvajärjestöstä ja monista järjestöömme kautta aikain vaikuttaneista henkilöistä joita opin tuntemaan ja kunnioittamaan, jo pitkään kenneltyössä mukana olleena. Henkilö jonka kanssa keskustelin eilen oli ehdokkaamme Olli Silvennoinen. Panin merkille hänen paneutuneen järjestömme asioihin perusteellisesti, tuntien historia ja nykyhetken.

Pidän Ollia tai kuten hänet monet tuntee kirjoituksista Peija nimenä eriomaisena puheenjohtajaehdokkaana järjestöllemme. Nyt tarvitsemme jämäkkää henkilöä tähän vaativaan tehtävään. Olli on antanut hyvät ja tulevaisuutta rakentavat vastaukset tällä palstalla oleviin kysymyksiin. Hän myös on ottanut selvän linjan järjestöämme kohtaan suoritettua hyökkäystä kohtaan. Ollin paineensietokyky on myös erinomainen ja siviilityössään hän on joutunut tulemaan toimeen ja neuvottelemaan vaikeistakin asioista. Myös hänen näkyvyytensä ja tarmonsa on esimerkillistä kenneltyössä. Olli ei jätä ketään kylmäksi vaan paneutuu asioihin perusteellisesti. Lisäksi kunnioitan Ollia rehtinä ja hyvänä kansalliskoiramme kasvattajana. Myös hänen perheensä on sitoutunut kenneltoimintaan.

Luotan Olli Silvennoisen kykyyn hoitaa tulevaa järjestömme puheenjohtajuutta.

Valintani Suomen Pystykorvajärjestön puheenjohtajaksi on Olli Silvennoinen.

HTHT
Hannu Talvi
Oulainen
Hannu Talvi

Vastaa Viestiin