Koiran turkki

SPJ:n yleiseen toimintaan liittyvät keskustelut käydään täällä !

Valvojat: Valvoja6, Valvoja5, Valvoja2, Valvoja4, Valvoja8, Valvoja9, Valvoja3, Valvoja7, Valvoja1

Vastaa Viestiin
JTH
Viestit: 62
Liittynyt: 10 Tammi 2010, 12:45
Paikkakunta: Pihtipudas

Koiran turkki

Viesti Kirjoittaja JTH » 08 Heinä 2013, 10:34

Osaisiko joku neuvoa turkki asiassa.
Meillä on tuon minun KKU.n turkki hirmu huonokuntoisen näköinen, karvat ovat päistä aivan "säleinä" naisten sanoin kaksihaaraisia...
Koira asusti aiemmin nuoremman karhukoiran kanssa samassa häkissä, mutta siirsin nuoremman omaan häkkiin kun härnäsi vanhempaa ja tappelivat.
Eli jos jollain olisi hyviä vinkkejä millä koiran turkin saisi taas kuntoon niin olisin kiitollinen, itse olen ajatellut ottaa rasvat käyttöön kun en ole muutakaan vielä keksinyt.
Jani Haaranen & Kirnukallion Jake

Hely
Viestit: 37
Liittynyt: 20 Huhti 2008, 21:32

Re: Koiran turkki

Viesti Kirjoittaja Hely » 08 Heinä 2013, 15:34

Meillä turkki on pysynyt kunnossa hyvän ravinnon avulla. Koira saa osittain nappuloita Pro Plan lohi-riisi. Eli laadukas nappula. Siihen lisäksi kalaa, lihaa, luita raakana. Piimää tai raejuustoa joskus. Ruokaan laitan kuureina tarvittaessa jotain koirille tarkoitettua öljyä Aptuksen Eforion, ihan lohiölyä, Viacutan Plus-erittäin tehokas. Valmisteita on monia. Turkin kanssa ei juurikaan ole ongelmia.
Itse en halua syöttää marketti nappuloita koska kun olen sivusta kuunnellut koiraihmisten kertomuksia markettiruoan syöttämisestä tuntuu että sitä pitää antaa koiralle enemmän, koiralta tulee jätöksiä enemmän ja sen ravintosisältö ei ole yhtä hyvä.
Jokainen toki tekee tyylillään meillä punaturkki on pysynyt kiiltävänä ja tuuheana edellä mainituin keinoin

Vastaa Viestiin