Ehdokasesittely SPJ:n vuosikokoukseen puheenjohtajavaaliin

SPJ:n yleiseen toimintaan liittyvät keskustelut käydään täällä !

Valvojat: Valvoja6, Valvoja5, Valvoja2, Valvoja4, Valvoja8, Valvoja9, Valvoja3, Valvoja7, Valvoja1

Vastaa Viestiin
Pystykorva-lehti
Viestit: 1
Liittynyt: 03 Maalis 2023, 19:06

Ehdokasesittely SPJ:n vuosikokoukseen puheenjohtajavaaliin

Viesti Kirjoittaja Pystykorva-lehti » 03 Maalis 2023, 19:10

SPJ:n vuosikokous lähestyy.
Jukka Mörsky ilmoittautuu ehdolle järjestön puheenjohtajaksi. Tässä hänen esittelynsä:

Tervehdys arvoisat kanssaharrastajat!

Olen aikaisemmin vastannut "kosintoihin" kieltävästi, silleen hellästi rukkasia jaellen.
Nyt kuitenkin yhteydenottojen ja tiiviin harkinnan jälkeen olen päättänyt olla käytettävissä SPJ:n puheenjohtajan tehtävään kaudelle 2023–2025, mikäli riittävä kannatus jäsenistöstä löytyy.

Tässä muutama sana esittelyksi niille, jotka eivät minua vielä tunne. Olen Jukka Mörsky, 50-vuotias pystykorvaharrastaja Kouvolasta. Kotona on kaksi pohjanpystykorvanarttua Kaira ja Kerttu, joiden kanssa on tullut harrastettua monipuolisesti niin metsästystä, koetoimintaa kuin näyttelyitäkin.
Historiaa koirien kanssa ei minulla ole kuin noin vuosikymmenen ajalta, mutta aika paljon siinä ajassa on jo tullut tehtyä ja oltua monessa mukana. Olen ollut muun muassa pohjanpystykorvajaoston toiminnassa mukana ensin kesäpäivävastaavana ja viimeiset vajaa kolme vuotta jaoston puheenjohtajana. Linnunhaukkukokeiden järjestelyissä olen ollut monessa roolissa. Kokeita on ollut aina pienistä laavukokeista mestaruuskisoihin asti sekä järjestäjänä että osallistujana. Minulla on sekä LINT-palkintotuomarin että koetoimitsijan pätevyys. Toiveissa on myös jossain vaiheessa hankkia LINT-ylituomarin pätevyys. Kasvatustoimintaa olen pienimuotoisesti tehnyt Kairankurun-kennelnimellä vuodesta 2019.

Harrastus on kuljettanut ympäri maata ja monia hienoja kontakteja ja kokemuksia on näiltä reissuilta tarttunut reppuun. Perheeseeni kuuluu naisystävä ja neljä lasta, joista kolme on jo omillaan ja nuorin vielä hetken joka toinen viikko arjessa mukana. Työskentelen Kymen Hyvinvointialueella sote-alan asiantuntijatehtävissä. Muutakin harrastustoimintaa on tullut tehtyä lähinnä musiikin parissa. Viimeisimpänä viime kesänä kesäteatteria. Kesämökki Mäntyharjulla ympäröivine metsästysmaineen on maailman paras paikka rentoutua kiireisenkin arjen keskellä.

Puheenjohtajana haluan olla reilu, helposti lähestyttävä ja kaikkia rotuja ja harrastajia tasapuolisesti kunnioittava ja arvostava tyyppi.
Meillä on maailman hienoimmat koirat ystävinä, perheenjäseninä ja ennen kaikkea metsästyskumppaneina. Niiden asiaa ja etuja on ensi sijassa ajettava ja puolustettava.

Järjestön jäsenmäärän kehitykseen haluan olla tuomassa uutta suuntaa. Ajattelen, että minun ei tarvitse tietää ja osata kaikkea – riittää, että ympärillä on asiatuntevia ja tehtäväänsä sitoutuneita luottamushenkilöitä, joille voi sovitusti antaa vastuutehtäviä hoidettavakseen.
Yhteistyössä on voimaa!

Aurinkoisin terveisin
Jukka

Vastaa Viestiin