Facebook eli naamakirja

Tämän otsikon alla keskustellaan pohjanpystykorviin liittyvistä asioista.

Valvojat: Valvoja6, Valvoja5, Valvoja2, Valvoja4, Valvoja8, Valvoja9, Valvoja3, Valvoja7, Valvoja1

Vastaa Viestiin
lillijaviivi
Viestit: 13
Liittynyt: 09 Elo 2010, 10:51
Paikkakunta: Kuhmo
Viesti:

Facebook eli naamakirja

Viesti Kirjoittaja lillijaviivi » 17 Tammi 2013, 17:27

Morjens!

Itse tuossa jo muutama vuosi sitten vannoin etten ikinä liity Facebookiin, muinaisjäänne kun olen :-)
Kuitenkin liityin joulukuun alussa, ja täytyy myöntää foorumin ylivertaisuuden tähän foorumiin verrattuna.
Nopeat toiminnot, helppo lisätä kuvia ja videoita.

Suosittelen myös kaikille muille "jäärille" liittymistä Facebookiin, eihän siellä ole pakko levitellä auki koko elämäänsä, se on ihan vapaaehtoista.

Pohjiksia käsitellään siellä ainakin neljässä eri ryhmässä --> pohjanpystykorvat, perinteiset pystykorvat ja ulkomaisista ainakin canadan pohjisharrastajat sekä lontoon kielellä nordic spitz.

Älkää olko yhtä jääriä kuin minä olin, rohkeasti rekisteröitymään vaan.

Terv: Viivin henkilökuntaan kuuluva Tomppa Kuhmosta
Tom Rönnberg
Kuhmo

Opa_Ali
Viestit: 7
Liittynyt: 06 Helmi 2012, 15:45

Re: Facebook eli naamakirja

Viesti Kirjoittaja Opa_Ali » 18 Tammi 2013, 10:37

Ihan hyvä paikkahan tuo on.
Tosin nyt kun siistitty tuota Norrbottenspets - Pohjanpystykorva (rodun harrastajien ylläpitämä)- ryhmää.
Sitä aikasempaa väittelyä viime vuoden alkupuolella ei jaksanut kyllä kukaan.

Nyt siellä kuvia ja juttuja hyvässä hengessä ja siitä jatketaan. :)

T,
Namu ;)
Olli Hoo

Powder
Viestit: 57
Liittynyt: 13 Syys 2011, 12:06

Re: Facebook eli naamakirja

Viesti Kirjoittaja Powder » 23 Tammi 2013, 13:09

lillijaviivi kirjoitti:Itse tuossa jo muutama vuosi sitten vannoin etten ikinä liity Facebookiin...
Samma här ja lupaus pitää edelleen :roll: Tosin viime aikoina olen jo miettinyt pariin kertaan facebookiin liittymistä mutta ainakin tähän asti "jääriys" on vienyt voiton.

Olen joskus kaverin tunnuksulla käyny lukaseen pohjanpystykorva-ryhmää ja kieltämättä fb on ihan toimiva kampe kevytmieliseen jutusteluun. En tiedä johtuuko se facesta vai mistä mutta täällä pohjanpystykorva-foorumilla on nykyään aika hiljaista. Se on vähän harmi koska täältä aika kätevästi löytää vastaukset mieltä arvelluttaviin kysymyksiin. Ainakin ittellä tulee aika monesti käytettyä foorumin hakua... Esimerkiksi nyt kun omalla koiralla alkoi ensimmäinen juoksu niin tuli lueskeltua läpi siihen liittyviä vanhoja keskusteluja jne.

Toivottavasti tämä vähän kankeahko mutta toimiva foorumi kuitenkin säilyy hengissä ja vähintään yhtä aktiivisena kuin nytkin. Onkait se hieman kunnia-asiakin että järjestön omalla keskustelupalstalla on edes jotain elämää :idea:
Sakari Siponen & ppn Ruuti
www.hallamaan.com

Heini
Viestit: 518
Liittynyt: 04 Elo 2004, 20:52
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: Facebook eli naamakirja

Viesti Kirjoittaja Heini » 23 Tammi 2013, 23:12

Juu lähinnähän tuo FB sopii kevyeen keskusteluun, aiheet vaihtuu niin nopeaan ja hukkuu "uutis"virtaan, sekä kuvia lisätään jatkuvasti yms. Ja kun on saatu hyvä keskustelu johonkin viestiketjuun, niin joku loukkaantuu jostakin ja ketju poistetaan siinä silmänräpäyksessä. :P Tai jos itse poistaa oman kuvansa, niin kaikki sen alle laitetut kommentitkin häviää. Eli kaikki mielenkiintoinen pitäisi aina heti nähtyään tallentaa omalle koneelle, jos aikoo vaikka myöhemmin perehtyä tarkemmin.
Mutta nopeastihan siellä tavoittaa porukkaa ja (aktiiviset) kävijämäärät on varmaan vähän eri luokkaa kuin täällä.
Tämä foorumi sopii mielestäni kuitenkin paremmin kuvien, tarinoiden, metsästyskeskusteluiden yms. jakamiseen, kun viestit pysyvät tallessa ja on tosiaan tuo hyvä hakutoiminto :thumbsup:
Heini Lehisto

lehkari
Viestit: 180
Liittynyt: 18 Syys 2006, 14:23
Paikkakunta: Tampere

Re: Facebook eli naamakirja

Viesti Kirjoittaja lehkari » 24 Tammi 2013, 23:26

Kyllä tämä sivusto varmasti on kärsinyt FB sivuston suosiosta. Kyllä facen vahvuus on nopea palaute ja keskustelumahdollisuus. Helposti voi siirtyä myös privaatisti kaverin kanssa keskustelemaan. Kevyttähän se on ainakin pohjissivuilla ja varmaan sen on parempi sellaisena pysyäkin. Tieto kuitenkin kulkee, selviää näyttelymenestykset ja koehommatkin usein melkein reaaliajassa. Ja sitten löytyy myös vähän erilaisia sivustoja, kuten perinteiset pystykorvat sivusto, jossa keskitytään vähän eri asioihin. Poikkeuksellisen hyviä ja siistejä keskusteluja on ollut pohjissivuilla, eikä siellä enää ole lokaa heitetty, niinkuin monilla muilla sivuilla.
Kari Lehtinen

Vastaa Viestiin