Nuorelle metsämiehelle jahtikaveria?

Tämän otsikon alla keskustellaan pohjanpystykorviin liittyvistä asioista.

Valvojat: Valvoja6, Valvoja5, Valvoja2, Valvoja4, Valvoja8, Valvoja9, Valvoja3, Valvoja7, Valvoja1

Vastaa Viestiin
Niko
Viestit: 3
Liittynyt: 26 Heinä 2012, 20:26

Nuorelle metsämiehelle jahtikaveria?

Viesti Kirjoittaja Niko » 26 Heinä 2012, 20:54

Harkinnassa olisi pohjiksen hankkiminen, metästys/kala kaveriksi, sekä tietysti sitä parasta kaveria myös sinne arjen askareihinkin. Näyttely toiminta ei ole se minun juttuni, mutta metsässä koira saa olla sielunsa kyllyydestä minun seurassani. Vuosia on jo harkinnassa ollut, mutta nämä nuoren-miehen esteet kuten armeijja, ynm ovat estäneet koiran hankkimisen, koska aikaahan luonnollisesti koiralle sillon ei ole. Koirien kanssa olen kuitenkin ikäni touhunnut, mutta nyt olisi se oman kaverin hankkimisen vuoro.
Koiran hankkiminen on ollut kielenpäällä jo koko kesän, mutta hieman arvelluttaa kuitenkin ensimmäisen koiran hankkiminen, joten ajattelin kysäistä täältä kokeneemmilta pystykorva harrastajilta neuvvoja ja tietoa pystiksen kanssa esitaipaleille.
Olen töissä käyvä, joten suurin asia joka askarruttaa on ajatus pentukoiran jättämisestä omakotitaloon päiviksi yksin, olen ajatellut että mahdollisuus olisi hieman vajaan viikon mittaiseen lomaan luovutuspäivästä eteenpäin, mutta riittääkö se siihen että pennun voisi sen jälkeen jättää jo päiviksi yksinään? Onko se edes suotavaa?
Tietystihhän se niin menee, että mitä enemmän yhteistä aikaa voin pennun kanssa viettää, niin sitäkin parempi.
Tässä nyt alkuunsa se suurin asia joka askarruttaa, mutta voittehan samalla minulle selventää mitä sen pentukoiran kanssa yhteiseloon vaaditaan muutakin kuin paljon aikaa.

Tilaa olisi kyllä pennulla temmeltää, kun aidattua pihamaata löytyy se kaksi hehtaaria ja avaraa tilaa omakotitalossa missä reuhkata. :D

Niin ja jos jollain tiedossa pentuja, nyt lähitulevaisuudessa, niin ottakaahan vain yhteyttä.

Powder
Viestit: 57
Liittynyt: 13 Syys 2011, 12:06

Re: Nuorelle metsämiehelle jahtikaveria?

Viesti Kirjoittaja Powder » 26 Heinä 2012, 22:18

Terve,

Kyllä niitä koiria on otettu ilman minkäänlaisia "isyyslomiakin" ja onhan tuo viikko sentään parempi kuin ei mitään. Jotain ajanvietettä pitäis tietenkin kaverille järjestää... jos on lämpimiä ilmoja niin aika menis varmasti parhaiten pihalla(ja kopissa) peuhatessa, eikä tuhovimmakaan varmasti pääsis niin kovaksi.

Eli, viikko riittää koska sen täytyy riittää. Muuten menee töissäkäyvältä koiran hankkiminen vaikeaksi.
Sakari Siponen & ppn Ruuti
www.hallamaan.com

pasikalevi
Viestit: 13
Liittynyt: 20 Touko 2007, 22:23
Paikkakunta: Kajaani
Viesti:

Re: Nuorelle metsämiehelle jahtikaveria?

Viesti Kirjoittaja pasikalevi » 27 Heinä 2012, 07:13

Luepas tuota viestiketjua.
http://pystykorva.info/viewtopic.php?f=11&t=9285

Siinä on ihan asiaa. Laitoin myös viestä pennuista. Tämä kun ei ole myyntipalsta.
Gramma kehuja tehoaa paremmin kuin kilo arvostelua

Opa_Ali
Viestit: 7
Liittynyt: 06 Helmi 2012, 15:45

Re: Nuorelle metsämiehelle jahtikaveria?

Viesti Kirjoittaja Opa_Ali » 27 Heinä 2012, 09:43

Itse olin kaksi viikkoa lomalla pennun ottaessa, ja no en tiedä, nyt ollaan aikalailla paita ja -piip-. :D Koira kohta 1,5v.
Eipä tuo koti-ikävää ulissut yhtenäkään yönä kun vieressä sai aluksi nukkua.
Eikä mitään kummemmin tuhonnut kun oli suurin osa mökistä käytössä, ettei joudu yhdessä huoneessa vaan olemaan.

Ja tuohon näyttelyhommaan sen verran että noin minäkin ajattelin, aluksi. Mutta kun koira pärjäsi niin mikä jottei kunhan vaan on suht lähellä näyttelyt niin käydään.
Eli kannattaa nyt sen kerran-pari ainakin käydä, ohi mennen. :)

Onnea pennun hankintaan.
Olli Hoo

Vastaa Viestiin