Pohjis ja pikkupedot

Tämän otsikon alla keskustellaan pohjanpystykorviin liittyvistä asioista.

Valvojat: Valvoja6, Valvoja5, Valvoja2, Valvoja4, Valvoja8, Valvoja9, Valvoja3, Valvoja7, Valvoja1

vilosohvi
Viestit: 51
Liittynyt: 27 Syys 2006, 16:22
Paikkakunta: nerkoo

Viesti Kirjoittaja vilosohvi » 25 Marras 2007, 12:00

tässäpä muutama kuva. toisessa sohvi ja pari supia ja toisessa supi joka painoi 12kg.

Kuva

Kuva

sorsastaja
Viestit: 3
Liittynyt: 31 Elo 2004, 11:19

Viesti Kirjoittaja sorsastaja » 08 Joulu 2007, 20:50

Omalle neli vuotiselle pohjis urokselle on tullut pari minkkiä ja supi. Supi kun saatiin niin oli itälaikka kaverina joten en tiedä kumpi otti kun toivat muutaman sadan metrin päästä minulle sen, joten itse tilannetta en nähnyt. Ja tuossa syksyllä ajoi tunnin ilvestä, kaverista ilves meni noin kahden metrin päästä. Ja kettuakin on ajanut, mutta meni niin pieneen reikään että ei perästä sopinut.
ootko varma?
Minä en.

NoVoeHelevetti
Viestit: 46
Liittynyt: 20 Joulu 2007, 15:24

Viesti Kirjoittaja NoVoeHelevetti » 20 Joulu 2007, 15:35

Alkaapas tuo oma narttu jo olemaan aika äkänen supille.
Kuva

vilosohvi
Viestit: 51
Liittynyt: 27 Syys 2006, 16:22
Paikkakunta: nerkoo

Viesti Kirjoittaja vilosohvi » 12 Tammi 2008, 17:27

lähdin sohvin kanssa havuja hakemaan metsään. havut jäi puoleen matkaan kun kiivaasta haukusta kaatuneen puun juurakosta löytyi tällainen pariskunta

Kuva

Teukka
Viestit: 147
Liittynyt: 26 Huhti 2007, 15:52

Viesti Kirjoittaja Teukka » 12 Tammi 2008, 21:24

Onneksi olkoon hienosta saaliista!
Jos kuvaa näyttäisi pohjiksista tietämättömälle, niin vois luulla että kuvassa on kaksi supia ja kettu. Sen verran veikeä ilme Sohvilla :lol:

jooseppi
Viestit: 71
Liittynyt: 29 Tammi 2005, 12:49

Viesti Kirjoittaja jooseppi » 15 Helmi 2008, 12:38

http://www.youtube.com/watch?v=smH5-yQC ... re=related

Mäyriäinen pohjanpystykorvan haukussa, nuita viirunaamoja sais tulla tääläkin enemmin vastaan. Näkis ton oman koiran todelliset pysäytyskyvyt.

kiri
Viestit: 38
Liittynyt: 10 Elo 2004, 23:45

Viesti Kirjoittaja kiri » 18 Helmi 2008, 22:43

Olipas Joosepilla terävä pohjis! Tuntuu luonnetta riittävän. Minkä ikäinen koira on?

jooseppi
Viestit: 71
Liittynyt: 29 Tammi 2005, 12:49

Viesti Kirjoittaja jooseppi » 18 Helmi 2008, 23:11

Niin tuo videolla esiintyvä koirahan ei ole minun, tuolta netistä vaan poimin tommosen pätkän. Tais olla ruottissa kuvattu tuo mäyrä haukku.

kurpoja
Viestit: 34
Liittynyt: 21 Maalis 2007, 22:53

viirunaama

Viesti Kirjoittaja kurpoja » 19 Helmi 2008, 20:52

No eipä nuita viirunaamoja tarte tänne yhtään. Olisi tuossakin vain viirunaama samassa paikassa ja kivi maatamyöten.

jooseppi
Viestit: 71
Liittynyt: 29 Tammi 2005, 12:49

Viesti Kirjoittaja jooseppi » 19 Helmi 2008, 22:29

Niin no nuo viirunaamat on vaan paljon haasteellisempia pyytää kun supit. Vaativat koiraltakin vähän räväkämpiä otteita pysäyttämiseen, joten itse kyllä mielummin hiipisin mäyrähaukulle.

VALLE
Viestit: 92
Liittynyt: 19 Tammi 2007, 15:57
Paikkakunta: Rovaniemi

Miten on näätiä tullut?

Viesti Kirjoittaja VALLE » 07 Maalis 2008, 21:21

Tänään vein oman koirani eka kertaa näädän jäljille. Ikää jo melkein 5 mutta laiska isäntä on nhaukuttanut tähän asti vain lintuja. yllätyin että oli kuitenkin kiinnostuneen oloinen ja seuraili mukavasti paksussakin lumessa.pari tuntia hiihtelin jäljillä. Jälkien ikää en osaa sanoa kun ei ole aikoihin sadellut. Nyt odottelen sopivaa keliä että pääsen takuulla tuoreelle jäljelle niin selviää koiran todellinen into.

Miten muilla koirat pelaa näädälle?

Ja tietysti näädän jäljistä Rovaniemellä saa ilmoitella!

Arto Rautio
Viestit: 26
Liittynyt: 15 Maalis 2006, 17:07
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja Arto Rautio » 08 Maalis 2008, 00:06

Muutamia kertoja olen tuon oman nartun kanssa näädän perässä hiihdellyt/kävellyt ikää nyt vajaa 3 vuotta. Aina ollut huonoa tuuria jälkien kanssa kun satuttu todennäköisesti alkupäähän jälkeä. Koiralla kiinnostusta myös jäljelle, mutta kaikki muu ympärillä kiinnostaa iha yhtäpaljon ja hallittua seuraamista ei tule ja linnut haukutaan jos väliltä lähtee vaikka isäntä sanoo että nyt ollaan näätän pyynnissä. Mennään jäljelle vastakin, kun sopiva tilaisuus tulee! Kaikenviljan koiriahan nämä ovat :P
A.Rautio
Piukkeen kennel

vesku
Viestit: 3
Liittynyt: 11 Huhti 2005, 14:39
Paikkakunta: Suomenselkä Etelä-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja vesku » 08 Maalis 2008, 22:12

Olin tänään vajaa nelivuotiaan pohjisuroksen kanssa ekaa kertaa näätää jahtaamassa.Sain aamulla kavereilta soiton ,että täällä olis hyvä näädän jälki tuo ja kokeillaan mitä koira tuumaa niille. Pohjis seurasi hyvää jälkeä pitkään, kunnes näätä oli noussut puuhun ja ruvennut puittamaan kuusikossa.Hiihdettiin alue lenkkiin,mutta maahan tulojälkeä ei ainakaan löydetty. Iltapäivällä alkoi lumisade ja tuuli, joka haittasi ja esti näädän löytämistä, vaikka kolmea oravanpesäpuuta kopisteltiin ei ollut näätä mennyt pesiin maate.Ei vaan koirakaan saanut hajua näädästä veikö lumisade ja tuuli hajua pois vai eikö hoksannut elikkoa, maareikiäkään ei löydetty. Päätettiin lopettaa jahti, kun keli meni vain huononmaksi.Minä olin ainakin tyytyväinen kun, koira meni ja seurasi näädän jälkeä hyvin.Supikoiran sain tuolta pohjikselta viimme syksynä,kun olin lintumetsällä löyti supin kuusen alta.

NoVoeHelevetti
Viestit: 46
Liittynyt: 20 Joulu 2007, 15:24

Viesti Kirjoittaja NoVoeHelevetti » 08 Maalis 2008, 22:14

Tänään lähdettiin supin jäljille, ja ne päättyivät sitten lopulta tämmöiseen louhikkoon, josta saaliiksi jäi yksi otus. Luolakoiran virkaa toimitti tällä(kin) kertaa pohjanpystykorva Asta.
Kuva
Ja korkeajalkaisen luolahauvan pylly.
Kuva

Migi
Viestit: 2
Liittynyt: 10 Maalis 2008, 01:28
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja Migi » 10 Maalis 2008, 01:31

Hahaa!! Pikkasen repesin tuolle NVH:n viimeiselle kuvalle. Kyllä Asta on saanu ittensä mojovaan ajoasentoon väännettyä..

Vastaa Viestiin