Avoimet paikat PPK-jaostossa

Tämän otsikon alla keskustellaan pohjanpystykorviin liittyvistä asioista.

Valvojat: Valvoja6, Valvoja5, Valvoja2, Valvoja4, Valvoja8, Valvoja9, Valvoja3, Valvoja7, Valvoja1

Vastaa Viestiin
eliisan
Viestit: 41
Liittynyt: 17 Maalis 2015, 19:39

Avoimet paikat PPK-jaostossa

Viesti Kirjoittaja eliisan » 14 Marras 2017, 10:54

Avoimet paikat PPK-jaostossa

Hallitus tekee kyseiset valinnat Rokuan vuosikokouksessa maaliskuussa 2018 PPK-jaoston esityksestä.

1. Puheenjohtaja, erovuorossa joka vuosi.

2. Kilpailu-ja näyttelyvastaava, erovuorossa maaliskuu 2018.

3. Koulutus-ja sääntövastaava, erovuorossa maaliskuu 2018.

4. Kesäpäivävastaava, erovuorossa maaliskuu 2018.


Avoimista paikoista kiinnostuneita pyydetään hakemaan tehtäviin sähköpostilla tai puhelimitse: hannu.hamalainen64@gmail.com tai 0500 493329.
Esityksiä henkilövalinnoista voi tehdä myös jaoston tilaisuudessa Kuopion jalostuspäivillä tammikuussa 2018.

Tehtäväkuvaukset löytyy SPJ->järjestö->sääntöjä, ohjeita ja lomakkeita-osiosta tai alla olevasta linkistä
http://spj.fi/web2017/wp-content/upload ... ohjeet.pdf


Tiedusteluja voi tehdä myös tehtävien nykyisiltä hoitajilta:

Puheenjohtaja, Hannu Hämäläinen kts. edellä
Kilpailu- ja näyttelyvastaava, Jarkko Koskela: jarkkokoskela(at)gmail.com, 040 765 9464
Koulutus-ja sääntövastaava, Jari Lehtonen: lehtonenjari3(at)gmail.com, 040 535 4476
Kesäpäivävastaava, Matti Kaarto: matti.kaarto(at)gmail.com, 050 331 5299
Eliisa Niskanen

Heini
Viestit: 518
Liittynyt: 04 Elo 2004, 20:52
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: Avoimet paikat PPK-jaostossa

Viesti Kirjoittaja Heini » 15 Marras 2017, 12:21

Minulla on jo vähän tietoa näistä, kun vuosia olen kuvioita seurannut ja tuttuja on jaostoissa ollut. Mutta riviharrastajat eivät välttämättä aiheesta tiedä mitään, joten siksipä muutama mieleen tuleva kysymys, jos jotkut jaostolaiset voisivat työtään vähän avata..

Millaista jaostossa on työskennellä, tarviiko järjestökokemusta ja viekö se käytännössä kuinka paljon aikaa? Kuinka paljon on esim. kokouksia ja tapahtumia, joihin tulisi osallistua? Ja kun noista tehtäväohjeista saa käsityksen, että hommaa voi olla aika paljonkin, niin saako siellä apuja tarvittaessa jne? Hyötyykö tekijät itse mitenkään ja onko homma edes mukavaa? ;-)
Heini Lehisto

jani.k
Viestit: 23
Liittynyt: 30 Kesä 2014, 19:32

Re: Avoimet paikat PPK-jaostossa

Viesti Kirjoittaja jani.k » 16 Marras 2017, 13:40

Rokuan 2018 vuosikokouksessa on myös kaksi hallituspaikkaa varajäsenineen päätettävänä, joista vähintään toinen on jaoston jäsen.

http://spj.fi/jarjesto/jarjesto/jarjeston-saannot/
§9 Hallitus, hallinto

Järjestön hallitustyöskentely on ollut mutkatonta ja yhteistyökykyistä muiden SPJ:n rotujen edustajien kanssa. Kokouksia on ollut muutama kerta vuoteen ja sähköpostitse / skypen / puhelimen välityksellä on asioita hoidettu. Oman rodun asioita on ollut hienoa hoidella yhteistyökykyisessä porukassa.
Järjestön hallituspaikalla on myös mahdollista osallistua laajemminkin järjestön ja kolmen rodun asioihin. Omaan hallituspestiini on liittynyt esimerkiksi nuorisotyöryhmän vetäminen ja järjestön webbi-sivujen kehitys ja koordinointi sekä vuosikokouksen valtakirjojen tarkistamiseen liittyvät järjestelyt.

Rohkeasti matkaan!
-jani
Jani Karttunen

herohusty
Viestit: 70
Liittynyt: 10 Helmi 2013, 13:57

Re: Avoimet paikat PPK-jaostossa

Viesti Kirjoittaja herohusty » 17 Marras 2017, 14:02

Tervehdys,
Olen nyt toiminut PPK-jaoston vetäjänä melkein neljä vuotta ja esittelen tässä PJ:n pääasiallisia tehtäviä ja omia kokemuksiani eteeni tulleista asioista.
Yksityiskohtaiset toimintaohjeet löytyvät SPJ:n sivuilta, tosin niitä laadittaessa otimme huomioon rodun nopean kasvun ja ohjeet on näin ollen laadittu vaativammiksi mitä ne tällä hetkellä todellisuudessa ovat. Nyt erovuorossa olevat henkilöt pyrkivät esittelemään omia kokemuksiaan tällä foorumila kunhan ehtivät.
Itse tulin tähän tehtävään pystymettästä vailla minkäänlaista kokemusta SPJ:n toiminnasta. Tämän takia uusien asioiden opettelu on vienyt aikaa ja energiaa
paljon enemmän kun edes vähän esim. järjestökokemusta kokemusta hankkineelta. Myös ATK-taitoni olivat olemattomat ja erilaisten dokumenttien tuottaminen on teettänyt minulla kolme kertaa enemmän työtä kun "normaalilla" ihmisellä. Eli seuraajani pääsee varmasti helpommalla kuin minä.
Vastaan Heinin kysymyksiin lyhyesti:
- eri tehtävät työllistävät hyvin eri tavalla. Kannattaa kysyä yksityiskohtaisesti nykyiseltä toimijalta.
- kokoukset ovat nykyisin melkein pelkästään sähköpostikokousia 2-3 vuodessa
- tärkeintä olisi osallistua kesäpäivien järjestelyihin, muihin tilanteen mukaisesti
- hyötynä mukanaolosta voi saada hyvänolon tunteen, matka- ja majoituskulut korvataan kesäpäivätalkoisiin ja kokouksiin osallistuvalle ja jalostuspäivien ohjelmansuorittajille
- apuja aloittelevalle pyrkivät kokenemmat antamaan mahdollisuuksien mukaan myös yli roturajojen
- nykyisessä porukassa on mukavaa olla, että näin jatkuisi, yhteistyökykyisten ihmisten valinnassa onnistuminen on erittäin tärkeätä.
Tervetuloa hoitamaan hienon rotumme asioita ennakkoluulottomasti!
yt hannu
Hannu Hämäläinen

Heini
Viestit: 518
Liittynyt: 04 Elo 2004, 20:52
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: Avoimet paikat PPK-jaostossa

Viesti Kirjoittaja Heini » 23 Marras 2017, 13:33

Kiitoksia vastauksista! :thumbsup:
Heini Lehisto

Vastaa Viestiin