Markkinointi- ja tiedotusvastaavaehdokas esittäytyy

Tämän otsikon alla keskustellaan pohjanpystykorviin liittyvistä asioista.

Valvojat: Valvoja6, Valvoja5, Valvoja2, Valvoja4, Valvoja8, Valvoja9, Valvoja3, Valvoja7, Valvoja1

Vastaa Viestiin
eliisan
Viestit: 41
Liittynyt: 17 Maalis 2015, 19:39

Markkinointi- ja tiedotusvastaavaehdokas esittäytyy

Viesti Kirjoittaja eliisan » 17 Maalis 2015, 22:27

Hyvä pohjisväki,

olen hakenut pohjanpystykorvajaoston avointa markkinointi- ja tiedotusvastaavan tehtävää ja ajattelin kirjoittaa tänne itsestäni pienen esittelyn, jotta saatte tutustua minuun hieman etukäteen myös ”paperilla”.

Olen Eliisa Niskanen, 30-vuotias nainen Oulunsalosta, kotoisin Suomussalmelta. Viimeiset kymmenen vuotta ovat menneet opiskellessa sekä tehdessä erilaisia viestinnän ja graafisen alan työtehtäviä aina valokuvauksesta toimittajan töihin. Työkokemusta on kertynyt alalta yhteensä reilut viisi vuotta. Tuorein ammattini on joulukuulta, jolloin valmistuin tietojenkäsittelyn tradenomiksi Oulun seudun ammattikorkeakoulusta. Opinnoissani suuntauduin internetpalveluihin ja digitaaliseen mediaa, joten toivottavasti minusta on apua myös sillä saralla.

Perheeseeni kuuluu lisäkseni avomieheni, 3,5 vuotias tyttäreni sekä pian vuoden ikäinen pohjanpystykorvanarttu Nala. Mieheni on harrastanut metsästystä yli 10 vuotta ja puhui monta vuotta, että koira pitäisi saada lintumetsälle kaveriksi. Pohjanpystykorvasta hän aina haaveili. Viime vuoden vaihteessa koiranhankinta nousi jo hyvinkin pinnalle ja maaliskuussa ryhdyimme selvittämään mahdollisia pohjispentueita. Pian huomasimme, etteihän niitä niin paljon olekaan tarjolla. Onneksi saimme Pihtiputaalta kiinni yhden pohjispentueen ja sieltähän se maailman suloisin koiranpentu sitten käytiin hakemassa kotiin viime toukokuun puolessa välissä.

Pentuaikana tuli monta kertaa raavittua päätä ja ihmeteltyä, miten noin pienellä koiralla voi olla noin paljon virtaa ja noin terävät hampaat. Nyt on jo meno rauhoittunut ja pennusta on kuoriutunut varsin leppoisa ja hyväluontoinen koiran alku. Kyllä siitä vielä kelpo metsästyskaveri saadaan ensi syksyksi, kunhan tässä kunnolla päästään pureutumaan metsästysopetukseen ja muuhun tarvittavaan tietotaitoon. Itse en metsästyskorttia omista (vielä), mutta pidän luonnossa liikkumisesta niin marjastaen kuin muuten vain.

Koiraharrastajana olen vielä keltanokka, mutta juuri sen vuoksi halusinkin hakea tähän luottamustehtävään. Luettuani hakuilmoituksen joulukuun Pystykorva-lehdestä, en yksinkertaisesti voinut jättää tilaisuutta käyttämättä. Tehtävässäni haluan hyödyntää ammattitaitoani jaoston ja järjestön hyväksi, mutta ennen kaikkea haluan oppia kaiken mahdollisen tästä mahtavasta koirarodusta ja sen monipuolisista käyttötarkoituksista. Tämä oppiminen lienee kaikkein helpointa, kun saa toimia "kentällä" ja tutustua koiriin sekä rodun harrastajiin aivan toiminnan ytimessä. Järjestötoiminnastakaan minulla ei ole juuri kokemuksia, mutta mielelläni sitäkin opettelen konkareiden kanssa.

Mikäli teillä heräsi kysymyksiä, niin kysykää rohkeasti. Vastaan mielelläni kysymyksiinne.

Talvipäiviä ja harrastajien tapaamista odottaen,

Eliisa
Eliisa Niskanen

Vastaa Viestiin