Kumma vaiva?

Tämän otsikon alla keskustellaan pohjanpystykorviin liittyvistä asioista.

Valvojat: Valvoja6, Valvoja5, Valvoja2, Valvoja4, Valvoja8, Valvoja9, Valvoja3, Valvoja7, Valvoja1

Vastaa Viestiin
töpöhäntä
Viestit: 3
Liittynyt: 06 Touko 2010, 10:02

Kumma vaiva?

Viesti Kirjoittaja töpöhäntä » 03 Maalis 2015, 22:30

Mikä mahtaa olla vaivana ?
Meillä on 6 vuotias pohjanpystykorva, joka on muuten terveen oloinen ja reipas, mutta tänään se on kumma kun ottaa maasta tai kupistakin ruokaa niin ei tahdo saada pääta niin alas ensin ja koittaa tassulla auttaa. Ahne kun on niin saa kuitenkin ja alas kyllä menee. Onko tullut vastaan tämäntapaista vai onko emännässä vika?
Töpöhäntä

ellutii
Viestit: 282
Liittynyt: 30 Marras 2006, 21:22

Re: Kumma vaiva?

Viesti Kirjoittaja ellutii » 04 Maalis 2015, 09:32

Hei,
toivottavasti olet jo soittanut eläinlääkärillesi, ts. kysynyt eläintenhoitajalta neuvoa, että mitä tehdä (vastaavat puhelimiin jo klo 08:sta lähtien).
Ei kuullosta ollenkaan normaalilta, eikä koti- eikä maallikon konstein selviä eikä parane.

Hoida sesse kuntoon! :-)
Raija Tiilikainen

Heini
Viestit: 518
Liittynyt: 04 Elo 2004, 20:52
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: Kumma vaiva?

Viesti Kirjoittaja Heini » 05 Maalis 2015, 01:44

Samaa suosittelisin kuin Raija, että lääkäriin, ainakin jos vaiva on jatkunut nyt yhtään pitempään. Minulla tulisi mieleen joku selkävaiva tai mahdolliset lihasjumit, joiden takia pää ei taivu niin hyvin. Omalla vanhuksella olen käyttänyt korotettua ruokakuppia, kun sillä on selän kanssa ollut välillä ongelmia, niin olen järkeillyt korotetusta kupista olevan vähän helpompi syödä :)

Koiran venyvyyttä voi kokeilla makupalojenkin avulla, pitää koiran seisomassa ja vie aina herkkukäden alas, ylös, sivuille yms. niin voi nähdä eikö johonkin suuntaan taivukaan kuten yleensä.
Heini Lehisto

Vastaa Viestiin